grafische kaart geheugen uitbreiden macbook

Pagina: 1
Acties:
  • 288 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Jochemmol
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07-05-2014
Ik heb een macbook 13 " Ik ben hier zeer te vreden over.

NU gebruik ik hem veelal voor mijn werk daar voldoet hij prima en wil hem ook niet wegdoen. Ik speel soms ook spellen. Deze vragen meer dan de 64 MB geheugen. Nou zag ik dit staan als voetnoot op de site.

De hoeveelheid geheugen die voor Mac OS X beschikbaar is, hangt af van de hoeveelheid geheugen die de grafische voorzieningen nodig hebben. Er wordt minimaal 80 MB videogeheugen gebruikt, zodat er 432 MB systeemgeheugen beschikbaar is.

Ik heb zelf 1Gb in de macbook gezet dus ik heb 1280MB geheugen.

Ik had al gezocht en ik kwam erachter dat de optie 'externe videokaart' niet bestaat

Ik wil nu graag een spel kopen dat 256MB nodig heeft maar ik ben bang dat ik te weinig grafisch geheugen heb. Mijn vraag is:

Als ik dit lees dan denk ik dat de notebook zelf bekijkt hoeveel geheugen de videokaart nodig heeft aan de hand van de gevraagde hoeveelheid. Moet ik dan er meer geheugen in zetten?

Of kan ik zelf aangeven dat er 256 voor de grafischkaart gebruikt mag worden? :?

[ Voor 4% gewijzigd door Jochemmol op 01-11-2006 15:44 ]

Jochemmol

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:08
Ik ken geen enkel spel dat zoveel grafisch geheugen nodig heeft, en lekker zou kunnen draaien op een MacBook. Welk spel is dat?

• Jochemmol
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07-05-2014
Ik gebruik windows om spellen te spelen. Ik wilde zero hour spelen.

Ik had een pc die had 128MB geheugen op vidoa kaart. maar dat haperde. Toen nam ik een 256Mb kaart en ging het wel goed. vandaar. Maar de macbook heeft dat niet. Tenzij het geheugen variabel is met een max van minimaal 256 (in dit geval)

Jochemmol

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-08 10:48
In een Mac Book zit geen losse videokaart, maar een chipset. Het interne geheugen van de MacBook wordt gedeeld en deels dus gebruikt voor het videogeheugen. Denk niet dat het aantal MB, maar de chipset zelf de beperkende factor is.

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:09
Jochemmol schreef op woensdag 01 november 2006 @ 15:54:
Ik gebruik windows om spellen te spelen. Ik wilde zero hour spelen.

Ik had een pc die had 128MB geheugen op vidoa kaart. maar dat haperde. Toen nam ik een 256Mb kaart en ging het wel goed. vandaar. Maar de macbook heeft dat niet. Tenzij het geheugen variabel is met een max van minimaal 256 (in dit geval)
De hoeveelheid grafisch geheugen is in het algemeen niet de bepalende factor voor prestaties. Dat wil zeggen, een trage kaart met veel geheugen is nog steeds traag.
Naarmate spellen meer geheugen voor textures en dergelijke nodig en een kaart te weinig geheugen daarvoor heeft is het ook niet meer nuttig om dat uit te breiden omdat de kaart (eigenlijk de chip) gewoon te traag is.
Dat is bij de MacBook ook gewoon het geval. Het ding is gewoon niet geschikt om te gamen. Dan kun je er beter een oude pc bijkopen. Ik heb ik ook nog een oude (4,5 jaar) Athlon XP met radeon 9700 kaart en die is nog steeds veel beter geschikt voor spellen.