Semprom 3100+ overclocking

Pagina: 1
Acties:

• NilsPils
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-01 16:08
Mijn opstelling:

CPU: Amd Sempron 3100+ socket 754
Mobo: Asus K8N
Geheugen: 1024mb DDR400 (1x 512 MCI & 1x 512mb Corsair)
Videokaart: Ati Radeon X1600XT AGP

Momenteel heb ik de FSB op 270mhz staan. (heb hem maximaal op 300mhz stabiel gehad, maar toen draaide mijn geheugen maar op 150mhz ipv 225mhz waar het momenteel op draait). Het voltage van de CPU staat nog op automatisch, ben er niet aan geweest omdat ie zo stabiel draaide.

De HT link staat op 810mhz. De HT-multiplier heb ik moeten verlagen van 4 naar 3. Anders kreeg ik de pc niet meer opgestart.

De cpu draait nu op 2,43 ghz (heb max. 2,70ghz gehad met die 300mhz FSB).

Met SuperPi doet mijn CPU er 39,9 (ook toen ie op 2,7ghz stond) sec. over 1M. Ik zag laatst op een site dat dezelfde cpu dat in 36 seconden deed. En deze cpu stond geklokt op 2,5ghz. Ik vraag me af, wat kan ik nog doen om de mijne sneller te maken?

Alle tips zijn welkom!!

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-01-2025
1: Het is Sempron
2: Waarom?

• NilsPils
1. Gewijzigd, wijsneus:P
2. Nou, omdat ik gewoon de max. eruit wil halen. En ik weet dat ik die nog niet heb. Heb je tips?

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-01-2025
Ik vind het sowieso maar vreemd dat ie er even lang over doet op 2,7 GHz als op 2,43 GHz. Maar serieus, ik snap dat je het maximale uit je processor wil halen maar wat maakt je SuperPi score nou uit? Ik zou dan liever wat benchmarks draaien waarbij je wat real-life dingen simuleert (PCmark, 3Dmark, weet ik 't).

Het nut van een zo snel mogelijke SuperPi score halen mis ik dus een beetje. Het record staat op 9 seconden als ik het goed heb, dat ga je toch niet halen :+

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
die 2,7 Ghz zou dus sneller zijn dan je huidige instelling

alleen nu loopt je geheugen op een acceptabele snelheid, met die 2,7 ghz niet

Voor het overklokken van het systeem moet je soms ook compromises maken. Je kan niet alles to the max pushen, omdat alles samenhangt

Misschien kom je gewoon nu niet verder omdat je dan geheugen probs krijgt oid

snel zat toch

• NilsPils
Ik kom nu inderdaad niet verder omdat mijn geheugen dan langzamer moet. Dat begrijp ik wel. Maar wat kan ik daaraan doen? Andere geheugen modules? Zoja, welke? Of misschien voltages veranderen?
Pagina: 1