Ik heb een nieuwe PC samengesteld, hier de specs:
Mobo: Gigabity GA--965P-DS4
Proc:Intel Core 2 Duo E6600 conroe.
HD: Maxtor diamontmax 10 300GB
DVD brander : nec-ND7173 18X ram,labelflash,duallayer,zwart.
V-kaart: MSI 7900GTO
Voeding:Antec smartpower 450Watt
Kast: Antec sonata lifestyle II (met bovenstaande voedig)
De PC komt zonder problemen door de POST heen, maar als ik windows XP probeer te instaleren gaat het fout:
Hij gaat probleemloos door de begin schermen heen maar het gaat fout als ik kan kiezen uit de hardeschijf partitie. Dan zie ik maar één schijf waar bij staat dat hij 131GB heeft (terwijl dit 300GB zou moeten zijn, maar dit is niet het ergste, want ik kan die schijf dan gewoon selecteren. Als ik hem snel formatteer dan gaat het inderdaad erg snel (10 sec), en als ik voor de normale formatatie gaat dan is hij na een half uur nog steeds niet op 1%. Dus ik ga voor de snelle formatie.
Dan kom ik in het copieëren van bestanden scherm, elke keer loopt hij vast tussen de 45 en 50%, het is ook vaak een ander bestand wat hij niet kan copieëren, de instalatie geeft dan aan dat een bepaald bestand niet gecopieëerd kan worden. dan kan ik hen opnieuw proberen (zelfde resultaat) of de setup afsluiten.
Ik heb al verschillende dingen geprobeerd.
Alvast bedankt voor de hulp, want ik zit met mijn handen in het haar.
Mobo: Gigabity GA--965P-DS4
Proc:Intel Core 2 Duo E6600 conroe.
HD: Maxtor diamontmax 10 300GB
DVD brander : nec-ND7173 18X ram,labelflash,duallayer,zwart.
V-kaart: MSI 7900GTO
Voeding:Antec smartpower 450Watt
Kast: Antec sonata lifestyle II (met bovenstaande voedig)
De PC komt zonder problemen door de POST heen, maar als ik windows XP probeer te instaleren gaat het fout:
Hij gaat probleemloos door de begin schermen heen maar het gaat fout als ik kan kiezen uit de hardeschijf partitie. Dan zie ik maar één schijf waar bij staat dat hij 131GB heeft (terwijl dit 300GB zou moeten zijn, maar dit is niet het ergste, want ik kan die schijf dan gewoon selecteren. Als ik hem snel formatteer dan gaat het inderdaad erg snel (10 sec), en als ik voor de normale formatatie gaat dan is hij na een half uur nog steeds niet op 1%. Dus ik ga voor de snelle formatie.
Dan kom ik in het copieëren van bestanden scherm, elke keer loopt hij vast tussen de 45 en 50%, het is ook vaak een ander bestand wat hij niet kan copieëren, de instalatie geeft dan aan dat een bepaald bestand niet gecopieëerd kan worden. dan kan ik hen opnieuw proberen (zelfde resultaat) of de setup afsluiten.
Ik heb al verschillende dingen geprobeerd.
- Andere CD-rom speler --->zelfde resultaat
- Andere windows CD ----> zelfde resultaat,of hij komt niet eens in het instalatie programma
- Andere bios instellingen, we hadden sata raid/AHCI mode op raid gezet,maar toen kon hij de windows CD-rom niet eens lezen
Alvast bedankt voor de hulp, want ik zit met mijn handen in het haar.
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2006 15:38 . Reden: typo's ]