Toon posts:

[XP]Loopt vast tijdens copieëren van instalatie bestanden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuwe PC samengesteld, hier de specs:

Mobo: Gigabity GA--965P-DS4
Proc:Intel Core 2 Duo E6600 conroe.
HD: Maxtor diamontmax 10 300GB
DVD brander : nec-ND7173 18X ram,labelflash,duallayer,zwart.
V-kaart: MSI 7900GTO
Voeding:Antec smartpower 450Watt
Kast: Antec sonata lifestyle II (met bovenstaande voedig)

De PC komt zonder problemen door de POST heen, maar als ik windows XP probeer te instaleren gaat het fout:

Hij gaat probleemloos door de begin schermen heen maar het gaat fout als ik kan kiezen uit de hardeschijf partitie. Dan zie ik maar één schijf waar bij staat dat hij 131GB heeft (terwijl dit 300GB zou moeten zijn, maar dit is niet het ergste, want ik kan die schijf dan gewoon selecteren. Als ik hem snel formatteer dan gaat het inderdaad erg snel (10 sec), en als ik voor de normale formatatie gaat dan is hij na een half uur nog steeds niet op 1%. Dus ik ga voor de snelle formatie.

Dan kom ik in het copieëren van bestanden scherm, elke keer loopt hij vast tussen de 45 en 50%, het is ook vaak een ander bestand wat hij niet kan copieëren, de instalatie geeft dan aan dat een bepaald bestand niet gecopieëerd kan worden. dan kan ik hen opnieuw proberen (zelfde resultaat) of de setup afsluiten.

Ik heb al verschillende dingen geprobeerd.
  • Andere CD-rom speler --->zelfde resultaat
  • Andere windows CD ----> zelfde resultaat,of hij komt niet eens in het instalatie programma
  • Andere bios instellingen, we hadden sata raid/AHCI mode op raid gezet,maar toen kon hij de windows CD-rom niet eens lezen
Wie heeft er een mogelijke oplossing voor mij, of kent dit probleem, help me dan alsjeblieft.

Alvast bedankt voor de hulp, want ik zit met mijn handen in het haar.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2006 15:38 . Reden: typo's ]

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-12-2025

CmdrKeen

Krentenboltosti

Lijkt erop dat je HDD naar de knoppen is. ff in een andere computer hangen en controleren met scandisk, of booten met een bootfloppie en controleren.

[ Voor 10% gewijzigd door CmdrKeen op 01-11-2006 15:47 ]

Bloed, zweet & koffie

Verwijderd

Topicstarter
ben nu bezig met het instaleren op een andere schijf , ik houd jullie op te hoogte

EDIT:ja nu werkt hij wel, nou, ik ben goed genaait want de schijf komt bij computerfarm vandaan, en je weet hoe ze daar zijn

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2006 16:00 ]

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op woensdag 01 november 2006 @ 15:58:
ben nu bezig met het instaleren op een andere schijf , ik houd jullie op te hoogte

EDIT:ja nu werkt hij wel, nou, ik ben goed genaait want de schijf komt bij computerfarm vandaan, en je weet hoe ze daar zijn
offtopic:
Afgezien van het feit dat je zit te flamen...als je zo bevooroordeeld bent, waarom heb je hem dan daar gekocht ?

Btw, je bent (misschien) genaaid: naaien, naaide, genaaid

[ Voor 5% gewijzigd door lier op 01-11-2006 16:07 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 01 november 2006 @ 15:58:

Grootste onzin

Betreft het een harddisk van het merk/type computerfarm?
Het zal waarschijnlijk gewoon gaan om een maxtor/seagate/ibm schijf, dit zijn standaard schijven die in elke pc zaak te verkrijgen zijn.
Misschien dat de schijf een tik gehad heeft of gevallen is, het kan ook een fabrieksfout betreffen.

andere vraag:
Grote schijven: wanneer de schijf groter is dan 128GB en je Windows opnieuw hebt herinstalleerd, hou dan rekening ermee dat je minimaal SP3 voor Win2K of SP1 voor WinXP nodig hebt om schijven/volumes van groter dan 128GB correct te herkennen. Dit allemaal geldt trouwens ook voor SoftwareRAID arrays op dynamische volumes, waarvan een of meer schijven uit de array is "verdwenen".
Staat gewoon in de HardDisk FAQ, misschien een keer lezen

Heel makkelijk en onprofessioneel om direct de computerzaak maar uit te maken voor slechte zaak.

afgezien daarvan staan er al 2 spelfouten in de TT

kopieëren schrijf je nog altijd zo, en installatie is met dubbel L

Dus om net zoals jouw vooroordelen te hebben

:{w ik weet wel weer over wat voor gebruiker we het hier hebben

[ Voor 32% gewijzigd door Viper® op 01-11-2006 16:14 ]

• wouter37
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:27
Viper® schreef op woensdag 01 november 2006 @ 16:09:
[...]

Heel makkelijk en onprofessioneel om direct de computerzaak maar uit te maken voor slechte zaak.
Ik vond het ook al een snelle reactie maar moet je eens Shop survey lezen dan kan ik mij de bezorgdheid van de TS wel een klein beetje voorstellen. :)

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
wouter37 schreef op woensdag 01 november 2006 @ 16:13:
[...]

Ik vond het ook al een snelle reactie maar moet je eens Shop survey lezen dan kan ik mij de bezorgdheid van de TS wel een klein beetje voorstellen. :)
Dat is hetzelfde als dat ik ga lopen zeuren op het forum dat me auto is gestolen terwijl ik zelf heb gezien dat er de hele nacht lang pauper figuren met een criminele uitstraling rond me auto hangde.

Wel er kopen terwijl je van te voren kunt zien dat er minder goeie ervaringen zijn.

Vervolgens zeuren dat het niet goed is

• Rigi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-11-2018
Is het windows xp zonder SPs? een van de twee SP's ondersteund grotere harddisks namelijk, de versies ervoor gaan tot 137 (? ) GB, wat verdacht dicht bij jouw 131 Gb zit.

Heb je je ram al gecheckt? (http://www.memtest86.com/)

Verwijderd

Topicstarter
nee, de HD zal wel kapot zijn het komt immers van computerfarm af (geintje geintje)
DePC heeft nu windows, ik wil vlokbaard hartelijk bedanken voor zijn kennis.

tegen te rest wil ik zeggen dat mijn uitsraak over computerfarm niet op voor oordelen berust, het is zo dat ik ook een moederbord en v-kaart heb besteld, nou en ik ben er achter gekomen dat er geen land te bezijlen van met computerfarm. lang wachten op reacties, het telefoneren werkt absoluut niet,maar goed dat heeft niets temaken het de aard van deze topic. dus laten we er niet om ingaan
Pagina: 1