[php/winxp] beschikbare locales ophalen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megamuch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-12-2024

megamuch

Tring Tring!

Topicstarter
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
<?php
ob_start();
system( 'locale -a' );
$locals = ob_get_contents();
ob_end_clean();

$output = '';

preg_match_all( '/esp_.*/', $locals, $nl_locals );
if ( isset( $nl_locals[0] ) ) {
  $output .= "<h1>NL locals</h1><hr>\n";
  $output .= implode( ' / ', $nl_locals[0] );
}

$output .= "<h1>Geïnstalleerde locals</h1><hr>\n";
$output .= $locals;
$output  = nl2br( $output );

echo $output;
?>

Het bovenstaande script geeft de beschikbare locales en character encodings weer onder linux . Nou ben ik opzoek naar de windows versie van
code:
1
system( 'locale -a' );
.

MSDN en de setlocale pagina van php.net geven helaas weinig uitkomst.

(Probleem is dat ik wel de juiste taal terug krijg, bij gebruik van setlocale(LC_TIME, esp_ESP), maar in de verkeerde character encoding (iso-8859-1 ipv utf-8). Ik heb alle variaties op esp_ESP.UTF8, esp_ESP.UTF-8, esp_ESP.utf8 en esp_ESP.utf-8 al gehad).

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

De win-api call om de locales op te halen is EnumSystemLocales
Misschien kun je in VBScript een script maken dat de locales uitpoept, om dat script dan aan te roepen in plaats van locale -a. Hier staat een voorbeeld in VB, kon geen voorbeeld in VBScript vinden.

es-ES al geprobeerd trouwens? Zie ook deze pagina, al weet ik niet goed hoe ik deze nou precies moet intepreteren.

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megamuch

megamuch

Tring Tring!

Topicstarter
zwippie schreef op woensdag 01 november 2006 @ 16:52:
De win-api call om de locales op te halen is EnumSystemLocales
Misschien kun je in VBScript een script maken dat de locales uitpoept, om dat script dan aan te roepen in plaats van locale -a. Hier staat een voorbeeld in VB, kon geen voorbeeld in VBScript vinden.

es-ES al geprobeerd trouwens? Zie ook deze pagina, al weet ik niet goed hoe ik deze nou precies moet intepreteren.
Hmm mijn VB kunsten slaan nergens, en heb vb niet eens installed. Overigens geeft de demo van dat programma toch de charenconding niet aan?

es-ES is voor estonia.

Ik snap er geen hout van, aangezien andere software (denk phpadmin) wel in het spaans utf8 kan weergeven. Ik duik hun code maar ffies in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megamuch

megamuch

Tring Tring!

Topicstarter
Even een update.

Uiteindelijk heb ik er maar voor gekozen om de return value van strftime door utf8_encode te halen. Dat werkt prima.