Toon posts:

Systeem crash memtest error in 4078.00MB

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nieuw op tweakers dus als ik iets fout heb gepost laat het dan vooral weten.

Na vele weken ben ik het gepruts meer dan zat ik heb veel opgezocht, vervangen en nagekeken. Maar ik kom er zelf niet meer uit

allereerst het probleem :

Deze is niet eenvoudig uit te leggen en begon na de hitte golf en is alleen te verklaren met een memtest, nadat de machine al een tijdje gelopen heeft : memtest geeft giga veel fouten bij 4076.00 MB en 4078.00 mb

aangezien ik niezoveel geheugen heb kan ik dit niet verklaren

Mijn kassie

Asus K8n nforce3
AMD athlon64 3400+ Newcastle
Crucial Ballistix Tracer pc4000 (blingblingmem)
asus v9999 uitgeklede 6800gt met 128mb
Maxtor 160gb Hd
Samsung Dvd brandertje
voeding 380 w onbekend merk

Mijn aanpak

alternatieve voeding erin gezet
alternatieve dvdbrander cd lezer erin gezet
alternatief mobo erin gehange dus nu k8n eerst k8v x se
alternatieve hd erin
alternatieve video kaart (ouwe gforce2)

aangezien ik geen alternatieve Proc en geheugen heb die erin gehouden

geheugen beide enkelvoudig getest (slot1) met memtest en geeft op beide plankies zelfde fout op hetzelfde adres

mijn vraag is mn geheugen rot of mn proc aangezien die onboard zijn geheugen controller heeft
hier is tevens een link naar een topic over hetzelfde probleem alleen deze is minder uitgewerkt en geeft geen definitief antwoord

Asus a7n8x Deluxe hangt....

Ik hoop op snel antwoord ( :( anders gooi ik m het raam uit 8)7 )

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:48

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Geef eens exact aan hoeveel geheugen je dan *wel* hebt als je geen 4GB hebt...

En meld even welke versie memtest je gebruikt (misschien ondersteunt hij de Newcastle mem controller niet :o )

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
1024 mb verdeeld over 2 x 512
memtest v1.20

wederom bij voorbaat dank

Verwijderd

Als je 1gig hebt, kan hij wel 4gig testen. Daar gaat het juist om. Een module van 512mb zou geen errors moeten geven als er meer van gevraagd wordt;)

Verwijderd

Topicstarter
dat doet ie dus wel ik heb beide plankies "los" getest

is het mischien (wat ik niet hoop) mn l2 cache of iets dergelijks onboard van de proc

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05:59
Misschien is hij ingesteld om 4 GB te testen of zo? Dus gewoon verkeerd ingesteld. Ik weet het eigenlijk ook niet hoor O-) .

Verwijderd

Topicstarter
Neej systeem blijft na 1001 geinstalleerd instabiel of wil gewoon in zijn geheel niet starten met allerlei wazig errors en bsod's. voorheen liep ie als een zonnetje met het k8v x se mobo en ouwe randapparatuur tijdens hittegolf echter niet meer. standaard memtest laat de errors niet zien, maar het "lijkt" iedergeval op geheugen problemen aangezien ik dit al eerder heb gehad.

memtest instellingen die ik gebruik

(c)
1 - Cache mode 2 Always on
2 - Testselection 2 Extended tests
3 - Adress range 3 Test all memmory
4- Memmory sizing 2 BIOS - all

(ik kan nog een screenschotje maken maar heb nu ff geen batterijen voor mn cam)

als dit een instelling probleem van memtest is 8)7 dan heb ik dus een ander probleem met mijn systeem mischien dan toch een instabiele htt of labiele l2 dus een sempron :'( in iedergeval al bedankt voor jullie snelle reacties

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Misschien is de combinatie van beide dimms niet goed ?

Verwijderd

Topicstarter
beide dimms t zelfde Crucial ballistix tracer van de norrod :

http://www.norrod.nl/ws_a_index.asp?A_id=9768

deze staan idd niet in de hcl van de k8n maar wel ongeveer in de ouwe k8v x se
problemen op bijde mobo's zijn identiek en het werkte eerst wel daardoor acht ik de klans klein dat het een compatibility probleem is
Pagina: 1