Ik ben nieuw op tweakers dus als ik iets fout heb gepost laat het dan vooral weten.
Na vele weken ben ik het gepruts meer dan zat ik heb veel opgezocht, vervangen en nagekeken. Maar ik kom er zelf niet meer uit
allereerst het probleem :
Deze is niet eenvoudig uit te leggen en begon na de hitte golf en is alleen te verklaren met een memtest, nadat de machine al een tijdje gelopen heeft : memtest geeft giga veel fouten bij 4076.00 MB en 4078.00 mb
aangezien ik niezoveel geheugen heb kan ik dit niet verklaren
Mijn kassie
Asus K8n nforce3
AMD athlon64 3400+ Newcastle
Crucial Ballistix Tracer pc4000 (blingblingmem)
asus v9999 uitgeklede 6800gt met 128mb
Maxtor 160gb Hd
Samsung Dvd brandertje
voeding 380 w onbekend merk
Mijn aanpak
alternatieve voeding erin gezet
alternatieve dvdbrander cd lezer erin gezet
alternatief mobo erin gehange dus nu k8n eerst k8v x se
alternatieve hd erin
alternatieve video kaart (ouwe gforce2)
aangezien ik geen alternatieve Proc en geheugen heb die erin gehouden
geheugen beide enkelvoudig getest (slot1) met memtest en geeft op beide plankies zelfde fout op hetzelfde adres
mijn vraag is mn geheugen rot of mn proc aangezien die onboard zijn geheugen controller heeft
hier is tevens een link naar een topic over hetzelfde probleem alleen deze is minder uitgewerkt en geeft geen definitief antwoord
Asus a7n8x Deluxe hangt....
Ik hoop op snel antwoord (
anders gooi ik m het raam uit
)
Na vele weken ben ik het gepruts meer dan zat ik heb veel opgezocht, vervangen en nagekeken. Maar ik kom er zelf niet meer uit
allereerst het probleem :
Deze is niet eenvoudig uit te leggen en begon na de hitte golf en is alleen te verklaren met een memtest, nadat de machine al een tijdje gelopen heeft : memtest geeft giga veel fouten bij 4076.00 MB en 4078.00 mb
aangezien ik niezoveel geheugen heb kan ik dit niet verklaren
Mijn kassie
Asus K8n nforce3
AMD athlon64 3400+ Newcastle
Crucial Ballistix Tracer pc4000 (blingblingmem)
asus v9999 uitgeklede 6800gt met 128mb
Maxtor 160gb Hd
Samsung Dvd brandertje
voeding 380 w onbekend merk
Mijn aanpak
alternatieve voeding erin gezet
alternatieve dvdbrander cd lezer erin gezet
alternatief mobo erin gehange dus nu k8n eerst k8v x se
alternatieve hd erin
alternatieve video kaart (ouwe gforce2)
aangezien ik geen alternatieve Proc en geheugen heb die erin gehouden
geheugen beide enkelvoudig getest (slot1) met memtest en geeft op beide plankies zelfde fout op hetzelfde adres
mijn vraag is mn geheugen rot of mn proc aangezien die onboard zijn geheugen controller heeft
hier is tevens een link naar een topic over hetzelfde probleem alleen deze is minder uitgewerkt en geeft geen definitief antwoord
Asus a7n8x Deluxe hangt....
Ik hoop op snel antwoord (