[ns4.7] document.write print 2x het verkeerde

Pagina: 1
Acties:
  • 199 views sinds 30-01-2008

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 07:59

chem

Reist de wereld rond

Topicstarter
code:
1
2
3
4
5
6
if (ie4) {
    document.write('<IFRAME SRC="" NAME="detailDiv" ID="anIframe" SCROLLING="no" WIDTH="0" HEIGHT="0" MARGINWIDTH=0 MARGINHEIGHT=0 FRAMEBORDER="no" STYLE="position: absolute;top: +0px;left: +0px; visibility: hidden"></IFRAME>')
}
else {
    document.write("<DIV STYLE=\"position: absolute; top: 0px; left:0px; visibility: hidden\" ID=\"detailDiv\">a</DIV><br>")
}

het gaat er dus om dat dit in een .js file staat en op die plaats danwel een iframe danwel een div maakt. maar bij NS4.7 maakt hij er dit van:
<DIV STYLE="position: absolute; top: 0px; left:0px; visibility: hidden" ID="detailDiv"></DIV><DIV TTYLE="position: absolute; top: 0px; left:0px; visibility: hidden" ID="detailDiv">

(en nee, dat was geen dubbele paste actie :))
kan iemand me vertellen hoe ik dit in vredesnaam moet aanpakken? in IE5 werkt 't perfect!

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Tjeerd
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21-08 20:53

Tjeerd

Be Original, Be Yourself.

Dit mag dan wel een heel oud topic zijn, maar er is verder geen topic op GoT wat over hetzelfde probleem gaat.

Ik heb namelijk onder Netscape 4.7 nu ook last van dit probleem, ik heb in m'n originele code staan:

code:
1
2
3
<div id="info" style="position:absolute; z-index:2">
Dit is een test-layer!
</div>

En het wordt dit als ik in de source kijk van Netscape 4.7:

code:
1
2
3
<DIV id="info" style="position:absolute; z-index:2"><DIV id="info" Ttyle="position:absolute; z-index:2">
Dit is een test-layer!
</DIV>

Een Ttyle tag komt er dus in eens bij, die ook nog eens niet afgesloten is. Help? Onder IE heb ik er geen last van.

Update: ik heb al wat gevonden geloof ik: http://www.uwplatt.edu/~web/wtc/quirks/JSq.html, bugje in de source-viewer.

Oplossing is om geen inline STYLE-tags te gebruiken in je HTML, maar CSS stylesheets te gebruiken. B)

[ Voor 23% gewijzigd door Tjeerd op 14-08-2003 11:00 ]

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Javascript hoort in W&G, daarnaast kun je beter een nieuw topic starten dan zo'n oude kicken.
P&W FAQ - Het FAQ/Beleid topic

Who is John Galt?

Dit topic is gesloten.