windows server 2003 kan niet op mijn fileserver

Pagina: 1
Acties:

• Jazekerrrrr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-02 11:32
Nou ik wou een fileserver opzetten met windows 2003 server standaard editie. Dat is volgens mij wel gelukt want ik heb gewoon via deze server beheren een fileserver opgezet en gewoon alle stappen gevolg.en een hardeschijf gedeelt in windows server 2003 zie ik de schijf gewoon staan alleen ik zie het niet via mijn andere pc in netwerklocaties.

dus als ik nou via een andere computer in het netwerk naar mijn fileserver wil dan staat die niet in de netwerk locaties, maar als ik dan kijk in windows netwerk zie ik hem wel. En ook mijn andere pc in het netwerk alleen het probleem is als ik hem wil openen dan vraagt die om een gebruikes naam en wachtwoord terwijl ik dat helemaal niet opgegeven heb. Mijn inlognaam en wachtwoord als je windows server opstart werkt ook niet.

maar op de server zie ik wel mijn andere computers en die pc's staat bij netwerklocaties via het internet en mijn fileserver staat bij lokaalnetwerk

Dus mijn vraag is eigenlijk wat heb ik fout gedaan en hoe los ik het op?

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Jazekerrrrr schreef op woensdag 01 november 2006 @ 15:14:
En ook mijn andere pc in het netwerk alleen het probleem is als ik hem wil openen dan vraagt die om een gebruikes naam en wachtwoord terwijl ik dat helemaal niet opgegeven heb. Mijn inlognaam en wachtwoord als je windows server opstart werkt ook niet.
Beetje wazig verhaal. Maar de gebruikersnaam en wachtwoorden komen op de twee 'servers' met elkaar overeen?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Jazekerrrrr
ik heb maar 1 server. Maar wat ik dus bedoel is als ik op mijn andere pc mijn fileserver opwil vraagt die om een gebruikernaam en wachtwoord. Dus had ik de gebruikersnaam en wachtwoord gebruikt van de windows 2003 server maar dat werkt dus niet.

[ Voor 6% gewijzigd door Jazekerrrrr op 01-11-2006 15:22 ]

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

maak op de server een account aan met hetzelfde gebruikersnaam en wachtwoord als op 'je andere pc'

[ Voor 10% gewijzigd door Gunner op 01-11-2006 15:22 ]

• Jazekerrrrr
mijn andere pc's hebben geen gebruikersnaam en wachtwoord

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Dan heb je dus blijkbaar een automatische log-in en dus maar één account.

Maak binnen Windows XP (ik neem aan dat dat je client OS is) een gebruiker aan, log daar mee in, en zorg ook dat deze gebruikersnaam en wachtwoord bekend is op je server.

• Nyko
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02 14:29
of als beveiliging totaal geen issue is zet dan minimaal lees rechten op iedereen op de share en op ntfs op de server.
kan iedereen connecten hoef je ook geen nieuwe accounts op je pc temaken en daarna je profiel van 1 account naar nieuwe account te kopiëren.

[ Voor 6% gewijzigd door Nyko op 01-11-2006 15:50 ]

Life is a bitch, then you die.

Verwijderd

als jou server een user heeft:
administrator
password

en je probeert de share te benanderen onder \\servernaam\share

en je logt in met:
administrator
password

dan kan het zijn dat je pc probeert met je lokale administrator account in te loggen. Log dan in met:
servernaam\administrator
password

• Jazekerrrrr
ik heb dus alles geprobeert wat jullie zeiden maar het werkte allemaal niet. Maar toen ik wou inlogen met fileserver/gebruikersnaam en dan wachtwoord kreeg ik de melding dat de fileserver niet toegankelijk is en dat ik mogelijk niet de juiste rechten heb. Terwijl dat de naam is waarmee ik inlog op de server dus al admin en dan kan ik wel alles doen.

Heeft het niet gewoon iets te doen met de netwerklocatie? Want als ik op mijn eigen pc kijk dus niet op de server staat bij netwerklocatie boven aan lokaal netwerk en op de server staan de ander pc's bij internet en de filserver bij lokaal netwerk ik zal ff een paar screens maken.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Probeer eens op je gewone PC een command-prompt te openen en te tikken:

code:
1
NET USE * \\SERVER-NAAM\Share-naam /user:SERVER-NAAM\Administrator Password
Jazekerrrrr schreef op woensdag 01 november 2006 @ 16:36:
Heeft het niet gewoon iets te doen met de netwerklocatie? Want als ik op mijn eigen pc kijk dus niet op de server staat bij netwerklocatie boven aan lokaal netwerk en op de server staan de ander pc's bij internet en de filserver bij lokaal netwerk ik zal ff een paar screens maken.
Euh, vallen de PC's en de server wel in dezelfde IP-range en subnet?

[ Voor 59% gewijzigd door MAX3400 op 01-11-2006 16:39 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Jazekerrrrr
ze hebben alle 3 dezelfde ip 192.168.2.1 en ook dezelfde subnet

dit zijn trouwens de plaatjes:

Afbeeldingslocatie: http://i32.photobucket.com/albums/d46/BIG_E_1985/netwerkserver.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i32.photobucket.com/albums/d46/BIG_E_1985/netwerkpc.jpg

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Dezelfde IP? Ik hoop het niet :S

• Jazekerrrrr
ja mijn pc heeft 101 op het eind en de server 102

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

En wat is daar hetzelfde aan? :') De range, meer ook niet.

[ Voor 27% gewijzigd door Gunner op 01-11-2006 19:02 ]

Pagina: 1