Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] Netwerk printer verdwijnt na loskoppelen netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 168 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• batavier
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:28

batavier

Grazen, kreng!!!

Topicstarter
Misschien een eenvoudig probleem (ik hoop het), maar het zit als volgt:

Als ik op m'n werk mijn laptop aan het netwerk hang en opstart, dan kan ik gewoon printen op de netwerkprinters. Koppel ik de netwerkkabel los en even later weer vast, zonder de laptop uit en aan te zetten en al dan niet op dezelfde flexplek, dan zijn mijn printers weg. Opnieuw opstarten is dan de enige manier om weer te kunnen printen.

Weet iemand hoe ik zonder opnieuw op te starten (of herinstalleren van de printers) toch weer die printers te zien kan krijgen?

Op de laptop draait Windows XP met alle service packs.

Den Coeien smickellen ende Graesen heerlyck!!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:57

Japie.G

Colour Classic

Uiteraard een kick van een extreem oud topic, maar er zijn er meerderen te vinden waar nooit replys op zijn gegeven. En ik zit nu met exact ditzelfde probleem! Alleen op een windows Vista machine en een HP C5180. Zodra het netwerk ontkoppeld is geweest, hoppa, printer weg en moet ik de boel weer opnieuw installeren. Erg vervelend! Iemand een oplossing?

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:29
Japie.G schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 10:58:
Uiteraard een kick van een extreem oud topic, maar er zijn er meerderen te vinden waar nooit replys op zijn gegeven. En ik zit nu met exact ditzelfde probleem! Alleen op een windows Vista machine en een HP C5180. Zodra het netwerk ontkoppeld is geweest, hoppa, printer weg en moet ik de boel weer opnieuw installeren. Erg vervelend! Iemand een oplossing?
Thuis hebben we dit ook een keer gehad.
Wat toen bij ons het probleem was, de printer kwam op offline te staan (enkel bij die pc)

Wat al hielp is rechtermuisknop en dan de optie online instellen. Toen konden wij gewoon weer printen ;)
(dus configuratiescherm, printers en andere hardware, printer selecteren, rechtermuisknop, online)

Tenminste, zoiets, zelf heb ik geen windows vista dus moet even uit mijn hoofd ;) Succes!