Toon posts:

Kan DVD content niet openen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gegroet,

Ik heb zojuist mijn computer geformat en opnieuw geinstalleerd. Omdat ik bepaalde bestanden wilde bewaren heb ik deze op een DVD gebrand (Traxdata 4,7 gig DVD+R). Nu ik opnieuw Windows XP heb geinstalleerd kan ik echter mijn dvd niet meer gebruiken. Ik had hem niet getest voor het opnieuw installeren, maar die dingen doen het normaal altijd en bij het branden was er geen foutmelding ofzo.

Ik weet bijna 100% zeker dat ik een "data cd" heb gemaakt met NERO burning Rom. Er staan een hele zooi word documenten op, wat geinige filmpjes en wat muziekjes. Vooral die "mijn documenten" map wil ik niet kwijt.

Wanneer ik de dvd in de drive heb begint hij met autostart, maar dat loopt vast. Heel soms lukt het me om de mappen op de cd te kunnen bekijken, maar wanneer ik ze wl kopieren naar mijn C: dan lukt dat niet (verschillende errors).

Weet iemand wat ik kan doen om het er af te helen, ik heb het idee dat de data idd op de schijf staat (3 gig gevuld aldus windows) omdat ik de files een aantal keer heb gezien, alleen ik kan er niets mee en om de haveklap loopt windows vast vanwege die dvd.

Zijn er dus programmas voor of manieren om het er alsnog af te halen?

Groet.

ps: heb een liteon dvd speler.

• -Arcane-
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-12-2024
probeer het eerst eens op een andere pc zou ik zeggen

Verwijderd

Topicstarter
-Arcane- schreef op woensdag 01 november 2006 @ 14:46:
probeer het eerst eens op een andere pc zou ik zeggen
Nee die heb ik hier ff niet in de buurt staan, ga ik uiteraard wel proberen. Toch heb ik het idee dat hij het daar ook niet zal doen, aangezien andere DVD's van hetzelfde merk het wel gewoon doen...

• -Arcane-
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-12-2024
heb je geen buurman waar je even mag testen? Dan weet je t meteen.

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Andere gebrande data-DVD's doen het wel prima? Misschien is de lens van je DVD-speler vies? Of misschien de DVD zelf?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Salvatore.NL
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07:54
Welke errors krijg je bij het kopieeren?

Daarnaast op een andere pc proberen te lezen. Wellicht ligt het aan je brander en/of lezer.
Heb je het al geprobeert zonder autostart? bv via de verkenner.

Sei orbu, ceccu e sordu, e taci campi cent' anni in pace!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vanavond pas de kans om het op een andere DVD speler te proberen. Dezelfde DVD+R cds met andere gebrande content doen het wel, daarom ben ik zo bang dat die DVD met "mijn documenten" gewoon niet goed is gebrand.

Errors die ik krijg varieren. Ten eerste is het heeeeeeelllll lastig (lees: veel trial en error) om uberhaupt de mappen op de dvd te zien omdat hij meestal al vastloopt. Wanneer ik per toeval toch die mappen kan aanklikken en ik wil ze kopieren en plakken naar mijn C: dan krijg ik foetmeldingen. Voor de map met filmpjes krijg ik zoiets als cant copy tumbnails, voor word documenten weer iets anders. Het komt er op neer dat hij wel goed de naam van de map kopieerd naar mijn schijf toe, de content in de map op de DVD weet hij niet over te kopieren.

Verwijderd

Topicstarter
Getest op een andere computer en daar hetzeflde...geen resultaat dus..

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Er werd gevraagd naar wat voor foutmeldingen, niet naar het feit dat je foutmeldingen krijgt.

Als het gaat om een crc redundancy check die misging, dan is de dvd gewoon weg stuk. Heel weinig kans dat je daar nog wat data vanaf krijgt, tenzij het om niet beschadigde delen gaat. Ik dacht dat met Isobuster het e.e.a. dan nog wel uit te lezen was, behalve de beschadigde bestanden.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Pagina: 1