[Outlook] 2 Exchange accounts in MS Outlook 2003

Pagina: 1
Acties:
  • 2.281 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• AMD 64
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

Topicstarter
(overleden)
Zoals jullie al zien in mijn topic titel probeer ik 2 Outlook accounts tegelijk te kunnen geruiken in Outlook 2003. Als ik het 2de account wil toevoegen krijg ik een fout. "U hebt al een MS exchange server-account ingesteld. Outlook biedt geen ondersteuning voor meer dan een exchange server account tegelijk". Ik dacht dat moet toch wel lukken op een of andere manier, maar google en de search hier zeggen al van niet. Andere optie zou zijn om in AD 2 E-mail adressen in te stellen. Dan krijg ik van beide een E-mail. Dat is wel een optie. Maar als ik reageer op een E-mail dan is dat altijd onder het primaire account, niet het secundaire account. Hoe kan ik dat oplossen. (ik las al iets dat je kan instellen zodat je kunt kiezen met welk E-mail adres je wilt replyen, maar die optie heb ik niet kunnen vinden).

Alvast bedankt!

Waterchiller te koop 250 euro. Mail voor info!

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:24

Boss

+1 Overgewaardeerd

Kan je niet het extra account het hoofd account machtigen?

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-07 13:32

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Je kunt maar één Exchange server-account defineren in Outlook. Wat je wel kunt doen is zorgen dat je user op beide mailboxen de juiste machtigingen heeft. En één van beide mailboxen als tweede mailbox koppelen. Op die manier heb je 2 Exchange mailboxen tegelijk open in Outlook.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Inderdaad, oplossing die ik ken is volgende:

2 accounts maken in AD
Account 1 is user1, Account 2 is user2 (voor de leesbaarheid)

Geef user1 "send on behalf" permissions op de mailbox van user2
Stel in dat alle mails van user2 worden doorgestuurd aan user1
Maak het veld "from" zichtbaar in outlook van user1

Mvg,
Thanis

• AMD 64
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

Topicstarter
(overleden)
Bedankt voor de snelle reply's

@thanis

Ik heb me maar even op jou idee gericht. Alle mailtjes van user 2 gaan naar user 1 nu. Ik kom alleen niet uit die andere 2. Ik heb bij user 2 ingesteld dat user 1 kan lezen/schrijven/veranderen is dat wat je bedoelde?
Edit: Ik heb het gevonden wat je bedoelt. Maar wat doet het precies dan?.

En ik kan ook nergens vinden om het vakje "from" zichtbaar te maken. Moet dat gebeuren in de policy's of in outlook zelf?

[ Voor 9% gewijzigd door AMD 64 op 01-11-2006 15:20 ]

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

AMD 64 schreef op woensdag 01 november 2006 @ 15:16:
En ik kan ook nergens vinden om het vakje "from" zichtbaar te maken. Moet dat gebeuren in de policy's of in outlook zelf?
New mail --> View --> From field? :? (Outlook 2k3)

Overigens snap ik niet dat je gewoon niet de rechten op AD zo instelt dat een andere gebruiker rechten krijgt op een andere mailbox en dan via Outlook een tweede mailbox koppelt zoals Question Mark in "[Outlook] 2 Exchange accounts in MS Outl..." dat zei.

[ Voor 62% gewijzigd door Gunner op 01-11-2006 15:22 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• AMD 64
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

Topicstarter
(overleden)
Gunner schreef op woensdag 01 november 2006 @ 15:19:
[...]

New mail --> View --> From field? :? (Outlook 2k3)
Ik heb de nederlandse versie ;). wat jij bedoelt kan ik ook niet vinden. Misschien houd een policy dat tegen?
Overigens snap ik niet dat je gewoon niet de rechten op AD zo instelt dat een andere gebruiker rechten krijgt op een andere mailbox en dan via Outlook een tweede mailbox koppelt zoals Question Mark in "[Outlook] 2 Exchange accounts in MS Outl..." dat zei.
Maar als wat voeg je dan de 2de mailbox toe.. 2x exchange gaat niet.

Ik heb het nu voor elkaar dat ik 2 accounts heb en van account 2 gaan alle mailtjes naar account 1. Maar nu moet ik nog instellen dat de berichtjes van account 1 en account 2 kan versturen onder hun eigen naam.

[ Voor 49% gewijzigd door AMD 64 op 01-11-2006 15:26 ]

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Om het From field zichtbaar te kunnen maken moet je, iig in Office XP, uit hebben staan dat je word als e-mail editor wil gebruiken.

Heb je het veld eenmaal zichtbaar gemaakt kan 't vinkje weer aan ...

2e mailbox koppelen is overigens ook de manier die we hier gebruiken

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Durf het zelf te vertalen naar het Nederlands. Is toch niet zo heel moeilijk?
TheRookie schreef op woensdag 01 november 2006 @ 15:23:
Om het From field zichtbaar te kunnen maken moet je, iig in Office XP, uit hebben staan dat je word als e-mail editor wil gebruiken.
Hey daar kom ik ook net achter :) Zal vast nog wel een manier zijn om het From veld te krijgen.

[ Voor 72% gewijzigd door Gunner op 01-11-2006 15:27 ]

• AMD 64
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

Topicstarter
(overleden)
Ik heb iig office 2003. Ik ben nog aan het zoeken waar die optie zit. om edit via Word uit te schakelen.

• TheRookie
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Tools -> Options -> Mail Format

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

AMD 64 schreef op woensdag 01 november 2006 @ 15:29:
Ik heb iig office 2003. Ik ben nog aan het zoeken waar die optie zit. om edit via Word uit te schakelen.
Tools --> Options --> Mail Format

vertaal het zelf maar naar het Nederlands.
TheRookie schreef op woensdag 01 november 2006 @ 15:23:
OM hier even op terug te komen;
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/57431728aabdd6e5ef7447a4b3a4f9ae/full.gif
Dit is met Outlook setting op Word.

[ Voor 41% gewijzigd door Gunner op 01-11-2006 15:36 ]

• TheRookie
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Heb ik ook weer wat geleerd :)

• AMD 64
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

Topicstarter
(overleden)
Het is mij nu ook geluk :) Bedankt voor de info. Nu maar even een filter aanmaken om alle mails van account 2 in een apart mapje te zetten. Een collega van mij heeft wel 2 inboxen van andere collega's weer. Maar hoe ze dat voor elkaar hebben gekregen :? .

• TheRookie
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Dat probeert men je al sinds de 2e post in dit topic duidelijk te maken ;)

• THM0
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:30
Als je de rechten correct hebt ingesteld, kun je ook File->Open->Other user's folder doen (Is in Office 2007 B2TR, weet niet precies hoe het in 2003 of XP heet, maar het zal er qua naam veel op lijken).

De geopende folder komt dan gewoon in de folder structuur in je Outlook erbij te staan. Hoef je niet de mail van het ene account naar het andere te forwarden. Kan wellicht helpen om de zaken goed gescheiden te houden. Volgens mij is deze oplossing ook wat Question Mark bedoelt.

Edit: dit is dus wat je collega heeft, met de mailboxen van andere collega's.

[ Voor 7% gewijzigd door THM0 op 01-11-2006 15:56 ]

• AMD 64
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

Topicstarter
(overleden)
Ja maar ik snap niet hoe. Maar zo als het nu is is het ook oke ;)

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-07 13:32

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

How do I open an additional mailbox in Outlook
This FAQ describes the steps you have to follow to open a second mailbox in outlook. Before following the procedure, be sure you have sufficient rights to see the emails in the additional mailbox. The additional mailbox must exist on an exchange server where you have access to

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• AMD 64
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

Topicstarter
(overleden)

• AMD 64
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

Topicstarter
(overleden)
Ik heb nog een klein vraagje wat betreft het versturen van emailtjes. Ik heb dus nu een extra inbox in mijn mailbox maar als ik een mailtje verstuur wil ik kunnen kiezen of ik van mij of voor de andere inbox wil emailen. Nu moet ik daar iets typen. Ik las ergens dat het mogelijk was met een selectie vakje. Maar dat artikel kan ik nu niet meer vinden :P. Misschien dat iemand van jullie het zo weet?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Klik gewoon eens op "Van" :? GoT is geen helpdesk die je alles voorkauwt. Er wordt van je verwacht dat je zelf met de gegeven tips aan de slag gaat. Op de vraag die je nu stelt is al meerdere malen antwoord gegeven.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• AMD 64
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

Topicstarter
(overleden)
Tot nu toe is alles me gelukt hoor. Ik denk ook niet dat jij mijn situatie snapt.. Als ik op van klik dan krijg ik een hele lijst. en moet ik de 2 desbetreffende E-mails eruit zoeken. Liefst heb ik dat ik kan kiezen tussen de 2 die ik gebruik. (soort selectie vakje dus). Ik las ergens dat het kon, maar ik kan niet meer vinden waar en hoe!. Ben er zelf druk mee bezig hoor.

Pagina: 1