Toon posts:

Vraag over Digitaal tv-kastje en Home Cinema

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik kan mijn vraag en antwoord niet echt vinden op deze grote en mooie site, maar ik ben in een winkel opzoek geweest naar een simpel home cinema setje voor ongeveer 200 euro.
Nauw kijk ik digitaal tv via dat samsung kastje van tv home waarop oa staat DTS.
Ik zie een setje van Philips liggen HTS 3500 waarop ook staat DTS, zegt de verkoper tegen mij dat ik er beter aan doe om een of andere JVC te kopen met een Reciver..vanwege de combinatie met mijn samsung lcd tv en mijn samsung digi kastje..

Doe ik me zelf idd te kort aan een setje van 200 met dts, en kan ik beter voor iets meer geld iets met een reciver kopen? En waar is dat dan voor, is dat HDMI ofzo? Ik heb er heleaas weinig verstand van zodoende.. ;(

Ik hoop een op reactie waar ik wat aan heb!

MVGR

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand helpen..??

• Erik070
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-02 15:22
Als eerste: Welkom in de wereld van audio en video

Het DTS signaal wordt volgens mij door weinig (of geen) kabelproviders (zoals Essent of Casema) doorgegeven met digitale televisie. Ik weet niet hoe dit zit met de HDTV uitzendingen via HDTV ontvangers, maar ik ga ervanuit dat je gewoon een digitale tv ontvanger heb.

De DTV ontvanger heeft inderdaad vaak een optische uitgang waarmee Dolby Digital en DTS digitaal kan worden doorgegeven naar je receiver/home cinema set, het is echter zo dat er gewoon een stereo signaal overheen wordt gezonden door de kabelmaatschappij (tv zenders zelf leveren geloof ik ook geen DD of DTS signaal).
Via de optische uitgang zal het misschien iets beter klinken omdat er geen conversie in de ontvanger heeft plaast gevonden van digitaal naar analoog maar meer ook niet

Het hele DTS en DD (Dolby Digital) is nu alleen van belang voor DVD's (en eventueel avi's met een dd of dts geluidsspoor).

Als je veel films op DVD kijkt, dan zou ik zeggen gaan lekker een aantal dagen/weken/maanden luisteren in allerlei audiozaakjes naar 5.1 setjes en baseer je keuze op wat je het mooist vind klinken (audio is nogal subjectief).

Als je alleen tv kijkt (en muziek luistert) dan zou ik geen 5.1 set nemen aangezien dan meer dan de helft van je boxen altijd niets aan het doen zijn. Kan je misschien geld besparen door voor stereo te gaan (of hetzelfde uitgeven en voor wat beters gaan).

Ik hoop dat dit je een beetje op weg helpt in je keuze.

Verwijderd

Topicstarter
Erik070 schreef op woensdag 01 november 2006 @ 15:34:
Als eerste: Welkom in de wereld van audio en video

Het DTS signaal wordt volgens mij door weinig (of geen) kabelproviders (zoals Essent of Casema) doorgegeven met digitale televisie. Ik weet niet hoe dit zit met de HDTV uitzendingen via HDTV ontvangers, maar ik ga ervanuit dat je gewoon een digitale tv ontvanger heb.

De DTV ontvanger heeft inderdaad vaak een optische uitgang waarmee Dolby Digital en DTS digitaal kan worden doorgegeven naar je receiver/home cinema set, het is echter zo dat er gewoon een stereo signaal overheen wordt gezonden door de kabelmaatschappij (tv zenders zelf leveren geloof ik ook geen DD of DTS signaal).
Via de optische uitgang zal het misschien iets beter klinken omdat er geen conversie in de ontvanger heeft plaast gevonden van digitaal naar analoog maar meer ook niet

Het hele DTS en DD (Dolby Digital) is nu alleen van belang voor DVD's (en eventueel avi's met een dd of dts geluidsspoor).

Als je veel films op DVD kijkt, dan zou ik zeggen gaan lekker een aantal dagen/weken/maanden luisteren in allerlei audiozaakjes naar 5.1 setjes en baseer je keuze op wat je het mooist vind klinken (audio is nogal subjectief).

Als je alleen tv kijkt (en muziek luistert) dan zou ik geen 5.1 set nemen aangezien dan meer dan de helft van je boxen altijd niets aan het doen zijn. Kan je misschien geld besparen door voor stereo te gaan (of hetzelfde uitgeven en voor wat beters gaan).

Ik hoop dat dit je een beetje op weg helpt in je keuze.
BEDANKT, maar ik wil eigenlijk nog een wat specifieker antwoord, beide doe ik veel, tv/dvd maar waarom zou ik een systeem met een reciever nemen ipv van een gewoon home cinema setje bv zon philips hts 3100. Ik heb een Samsung lcd met hdmi en zon simpel digi kastje van essent. Het zit in die HDMI ofzo..?? Alle hulp is welkom!!!!

• Erik070
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-02 15:22
Heb eens even gekeken naar de Philips HT 3100.

Wat mijn gelijk opviel is de aansluit mogelijkheden die erg schaars zijn. Geen digitale ingangen bijvoorbeeld. Als je geen gameconsole hebt of een pc die je erop aan wil sluiten voldoet het.

Voordeel van losse componenten is dat als een onderdeel stuk gaat dat dit makkelijk te vervangen is.
Vaak is het ook zo dat losse componenten betere kwaliteit leveren omdat er meer is gefocust op de aspecten waarvoor het apparaat dient (bijvoorbeeld dvd uitlezen, of geluid produceren) in plaats van dat de focus op het al gehele plaatje ligt.

Wat HDMI betreft, dit een aansluiting voor digitaal beeld en geluid. Er zijn receivers met HDMI aansluitingen maar dit zijn vaak de top modelen van bepaalde merken met een top-prijs.
Ik zou me hier nog niet op focussen tenzij je het geld ervoor hebt.

Ik denk dat Wikipedia of Google je erg goed kan helpen met vragen over termen en technieken.

Warning
Audio en video zijn erg verslavende onderwerpen waardoor je erg veel geld gaat uitgeven ;)