[W2K] INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE error bij opstarten na ....

Pagina: 1
Acties:
  • 875 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Topicstarter
Hallo, ik heb zojuist een HP 40e PC'tje met W2K waarbij er een foute IDE driver gevonden was in Apparaatbeheer. Ik heb dus die IDE driver gedownload, en geinstalleerd en halverwege liep de PC vast tijdens de installatie van de driver (ja, de driver was ook voor w2k).
Ik heb de PC gereboot, en vervolgens krege ik een INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE bsod bij het opstarten na de laadbalk van W2k.

het liefst zou ik zonder een rigoreuze 'format C:' dit willen oplossen. En heb al geprobeerd om met de W2k CD de herstelconsole op te starten, en met LISTSVC een lijst op te vragen van services en drivers en deze te disablen voor het booten
(de drivers die ik heb gedisabled zijn: atapi, idebd,intelIDE)

na ene rebot nog steeds dit blauwe scherm. Een herstelmogelijkheid van WIndows doen werkt ook niet, want steeds krijg ik dit blauwe scherm...

Heeft er iemand nog oplossing. Er is trouwens niks aan de hardware aangepast, het moet dus iets sofftwarematigs zijn.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• Gerrit Jan
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:15
Ik heb dit een keer met windows xp gehad misschien kun je in de herstel console fixmbr of fixboot proberen.

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Topicstarter
hm, i should try :P...
Edit: Geen resultaat :'(...

[ Voor 57% gewijzigd door AW_Bos op 01-11-2006 13:54 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• MMMMMM
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-10-2025
Dit hebben wij zeer regelmatig met de hp nc6000 en nc6220 icm win2k. Wat ik doe :

1 draai de HD test in je BIOS
2 indien dit geen fouten oplevert: je HD even lostrekken, zonder HD proberen te booten, dan HD weer connecten (power EN data kabel los)

If all fails bestellen wij een nieuwe HD

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ariën Clay schreef op woensdag 01 november 2006 @ 13:16:
(de drivers die ik heb gedisabled zijn: atapi, idebd,intelIDE)
Laat je die nou net nodig hebben...
enable ze dus maar weer.

Rename atapi.sys, pciide.sys en pciidex.sys (als die laaste uberhaupt aanwezig is) en eventueel de Intel-specifieke driverfiles die je als laatste geinstalleerd hebt, en extract de eerste 2 weer van de win2k CDrom (of een andere installsource)
Reboot.
Je zou nu weer de default IDE drivers van windows moeten hebben.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device