Toon posts:

[AJAX] Firewalls, Internetsecurity en andere beveiliging

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey Gotters,
Ik heb een commerciele website gemaakt voor een reisbedrijf.
Hierin gebruik ik Ajax requests (icm Scriptaculous). Nu doet het volgende probleem zich voor.
Gister zat ik bij mn vader te browsen en keek naar de site.
Hij heeft Norton Internet Security geinstalleerd, De klant heeft Zonealarm geinstalleerd.
Bij mn Pa en de Klant pakt ie de Ajax requests niet of niet goed. Toen ik de pop-up blokkeren functie uitzette (bij Norton), lukte het wel.

Nu ben ik op zoek naar artikelen, oplossingen, meningen ed over dit probleem.
Heb al een paar keer op google gezocht maar kan niet echt iets vinden. (of mn google skills zijn ruk).
Zijn er hier mensen die ook sites met ajax gebouwd hebben die dit probleem helemaal niet kennen?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Toen ik de pop-up blokkeren functie uitzette (bij Norton), lukte het wel.
Voor de hand liggende vraag: maak je gebruik van pop-ups / pop-unders om AJAX requests uit te voeren. Kan je de functionaliteit ook terugbrengen tot een versimpelde test-case?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-02 14:19

André

Analytics dude

NIS is een pakket wat verschrikkelijk veel onnodig blokkeert, dat kun je soms gewoon niet serieus nemen. Zonealarm daarentegen zou wel goed moet werken icm met Ajax. Geeft ZA ook aan wat hij blokkeert?

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:32
Heb vaker met AJAX gewerkt maar nooit problemen gehad met mijn ZoneAlarm client.

Weet je zeker dat je met AJAX-requests werkt, en niet met popups waarin je functies echo-ed die de window.opener modificeren?

Verwijderd

Topicstarter
Ja zeker ajax requests, maar pop-up... tja. Ik gebruik de Scriptaculous/Cakephp ajax links. Een voorbeeld:

code:
1
2
3
<a href="/linkje/naar/site"  id="locationlink418" class="folder" onclick=" return false;">Link</a>

<script type="text/javascript">Event.observe('locationlink418', 'click', function(event){ new Ajax.Updater('content_update_area','/linkje/naar/site', {onLoading:function(request){Element.show("loader")}, onComplete:function(request){Element.hide("loader")}, asynchronous:true, evalScripts:true, requestHeaders:['X-Update', 'content_update_area']}) }, false);</script>

Ik weet niet wat ZoneAlarm zegt, dat ga ik even vragen.
Trouwens wbt die popupblocker, NIS gaf helemaal geen melding ergens over, ik heb zelf uitgezocht hoet het wel zou werken, ik kon in NIS de knop add_to_safe list niet vinden :-) Toen heb ik alles maar aan/uit gezet.

Even wat meer info over de stappen:

Mijn site laad, automatisch wordt nu ook een ajax request uitgevoerd, dat doet ie niet met NIS popup aan, uit doet ie het wel.

die autorequest ziet er zo uit:

code:
1
2
3
new Ajax.Updater('tabMain3','/link/naar/content', {onLoading:function(request){Element.show("loader")}, onComplete:function(request){Element.hide("loader")}, asynchronous:true, evalScripts:true, requestHeaders:['X-Update', 'tabMain3']})</script>

<script type="text/javascript">Event.observe(window, 'load', function(event){ new Ajax.Updater('tabMain3','/link/naar/content', {onLoading:function(request){Element.show("loader")}, onComplete:function(request){Element.hide("loader")}, asynchronous:true, evalScripts:true, requestHeaders:['X-Update', 'tabMain3']}) }, false);</script>

Als ik dit zo zie denk ik meteen aan het onLoad event...