Aopen i865PEa-7if + vga + cpu + ram geeft geen beeld

Pagina: 1
Acties:

• w!mz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Precieze specs:
Mobo: Aopen i865PEa-7if (nieuw)
VGA: Asus V9520 gef fx 5200 AGP
Ram: Dane elec 512mb dual channel kit
CPU: P4 socket775; 530; 3ghz; 800fsb; 1mb cache
Voeding: Antec 450watt 30a op 3.3v - 32 op 5v - 15 op 12v (nieuw)

Andere geteste componenten
2x256mb Vdata Ram
oud PCI VGA kaartje
andere oude fx5200 AGP

Wat voorafging:
Mobo zo kaal mogelijk opgezet na nieuw uit de doos; dus VGA, CPU, Ram; PC starte op en kwam door de post heen, stopte op no keyboard error; dit klopt; die had ik nog niet aangesloten; PC uitgezet; alles aangesloten; PC gestart; geen beeld ... wel draaiende fans en een knipperend bootledje op het mobo; Na alles weer ontkoppeld te hebben en weer met een zo kaal mogelijk opgezet systeem proberen te booten weer hetzelfde symptoon. Toen een bios reset geprobeerd; en zowaar het systeem starte op en kwam weer door de post.

Daarna weer alles ingebouwd en de rand app 1 voor een aangesloten; alles bleef werken en hij startte zelfs door tot het OS wat al op 1 van de schijven stond (zelfde chipset als oude mobo). PC weer uitgezet om de laatste fans op de voeding! (dus niet op mobo) aan te sluiten. Vervolgens bij het opstarten kreeg ik weer! geen beeld. terug bij af dus.

Dit allemaal ben ik gisteren dus een middag mee bezig geweest; vanmorgen verder gegaan en weer een bios reset geprobeerd; geen resultaat; Daarna maar eens kaler dan kaal begonnen:
1. alleen mobo en atx stekkers aangesloten (geen cpu, ram en vga) > Boot led blijft roodgekleurd
2. Mobo en ram samen > Boot led blijft roodgekleurd
3. Mobo, vga en ram samen > Boot led blijft roodgekleurd
4. Mobo, cpu, vga en ram samen > Boot kleurt 2 tellen rood en valt dan weg
5. als in 4 alleen zonder cpu koeler; hele mobo valt uit na een paar tellen (wss cpu overhitting protectie, dus de cpu geeft wel signalen af naar het moederbord)

Conclusie:
Die kan ik dus niet echt trekken; eerst wordt alles een paar x in de post gevonden; vervolgens weer niet; vervolgens weer wel na een bios reset; en nu komt er gewoon helemaal geen beeld ... Ik heb nu eigenlijk ook geen ideeën meer wat ik nog meer kan proberen. Misschien iemand hier wel.

Excuus voor de lengte van het verhaal; heb het geprobeerd zo kort mogelijk te houden :X

P.S. visuele inspectie van componenten leverde niets op in de zin van bolle condensatoren ofzo

http://gathering.tweakers.net

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Staat de FSB en/of de geheugenbus niet per ongeluk te hoog? Wordt de CPU niet te heet? Koeler goed bevestigd? Al een beetje gespeeld met de geheugentimings (hoger zetten)? En de voltages voor de CPU/geheugen? Memtest uitgevoerd op het geheugen? Zie verder ook Hangen en Opstartproblemen troubleshooter voor verdere tips en inzichten :)

• w!mz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Er is getest dat als de cpu te heet wordt het systeem wegvalt zonder ook maar enig beeld te geven (zonder koeler getest). Met koeler gaat de koelerfan draaien; blijft draaien; ergo het systeem blijft aanstaan MAAR geeft wederom geen enkel beeld. Hieruit kan dus ook geconcludeerd worden dat de koeler goed bevestigd is toch?(anders zou immer het systeem automatisch uitvallen)

Doordat er geen enkel beeld gegeven wordt kan ik ook de bios niet in en dus ook niets doen aan de timings en voltages; wel kan ik proberen het geheugen in een ander systeem te memtesten dus dat ga ik nu ook even doen.

http://gathering.tweakers.net