Toon posts:

Windows XP start niet door: HDD stuk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb nogal een vaag probleem met mijn computer. Elke keer als ik hem 's morgens opstart, blijft ie hangen bij de bootscreen van Windows XP of daar in de buurt. Een paar weken geleden heb ik Windows XP (Pro) opnieuw geinstalleerd. Toen had ik gelijk al een dergelijk probleem, wat vanzelf wegging toen ik systeemherstel eenmaal uitgevoerd had. Het is toen een week of 3 goed gegaan, tot eergister. Ik moet nu elke keer systeemherstel uitvoeren, wil de computer helemaal opstarten. Ikzelf dacht dat het de harde schijf zou kunnen zijn. Om deze reden heb ik PowerMax gedraaid, welke geen fouten, bad clusters, etc. kon vinden. Toch lijkt het zo dat de harde schijf soms een zooitje is, waardoor systeemherstel gedraaid moet worden wil de pc weer fatsoenlijk doorstarten. Dit is ook mijn reden dat ik denk dat het toch de harde schijf is.

Weet iemand van jullie hier misschien iets van? Thx alvast :)

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-03 12:38
Tja, dis is natuurlijk erg lastig.

Heb je alle drivers correct geinstalleerd ? (videokaart, chipset, geluidskaart, windows updates, SP2 e.d.)
Heb je als je eenmaal in Windows zit, nog ergens anders problemen mee ?
Random crashed oid ?

Misschien staan er meldingen in je Event Log..

Verwijderd

Topicstarter
SandeR schreef op woensdag 01 november 2006 @ 11:56:
Tja, dis is natuurlijk erg lastig.

Heb je alle drivers correct geinstalleerd ? (videokaart, chipset, geluidskaart, windows updates, SP2 e.d.)
Heb je als je eenmaal in Windows zit, nog ergens anders problemen mee ?
Random crashed oid ?

Misschien staan er meldingen in je Event Log..
In Windows zelf heb ik geen problemen verder. Alle drivers zijn correct geinstalleerd en functioneren normaal. SP2 is ook geinstalleerd, evenals de laatste updates. Ik zal straks als ik thuiskom de event log even doorspitten... ik vind het maar vaag :con

Verwijderd

Heb je na XP Pro installatie de hele schijf opnieuw geformateerd, inclusief primary partitie ? En heb je de kabels nagekeken of dat deze nog wel goed erin zitten, geeft ook nog wel eens problemen. Toevallig nog andere schijven in je systeem hangen die mogelijk een virus bezitten of trojan ?

Als laatste kan je het met een andere schijf proberen. Als die het ook niet doet kun je al gauw het 1 en ander uitsluiten :)

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-03 12:38
Heb je automatische updates van Windows Xp aanstaan ?

Misschien dat daar een probleem zit.
Dat je na een Restore een bepaalde update niet meer hebt, dan weer XP start, weer de updates binnenkrijgt, en dan het probleem wel weer hebt..

Ik gis maar wat hoor :)

[ Voor 0% gewijzigd door Hoyden op 01-11-2006 16:00 . Reden: typo ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 01 november 2006 @ 12:08:
Heb je na XP Pro installatie de hele schijf opnieuw geformateerd, inclusief primary partitie ? En heb je de kabels nagekeken of dat deze nog wel goed erin zitten, geeft ook nog wel eens problemen. Toevallig nog andere schijven in je systeem hangen die mogelijk een virus bezitten of trojan ?

Als laatste kan je het met een andere schijf proberen. Als die het ook niet doet kun je al gauw het 1 en ander uitsluiten :)
Ik heb maar 1 HD (Maxtor 200gb). Kabels etc. zitten gewoon goed aangesloten. Ook met de herinstallatie van Windows alle partities geformatteerd.
SandeR schreef op woensdag 01 november 2006 @ 12:11:
Heb je automatische updates van Windows Xp aanstaan ?

Misschien dat daar een probleem zit.
Dan je na een Restore een bepaalde update niet meer hebt, dan weer XP start, weer de updates binnenkrijgt, en dan het probleem wel weer hebt..

Ik gis maar wat hoor :)
Hmm, zover had ik nog niet gedacht. Automatische updates staat inderdaad aan, maar ik zal voor de zekerheid maar handmatig updaten :) Ik laat weten of het dan nog steeds zo zou zijn.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2006 15:07 ]

Pagina: 1