Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Axis 211 netwerk camera voeden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een Axis 211 netwerk camera, en een mooie behulzing. Normaal can deze camera worden gevoed met een bijgeleverde adapter.

nu gaat deze camera buiten hangen en komt nu in die behulzing. In die behulzing zit al wat electronica ( sorry, heb niet veel verstand van electronica :$ maar goed, daarom ben ik hier) voor een fan, heater en om de camera te voeden

nu heeft die camera een extra I/O voor dergelijke, maar ook om de camera te voeden. Nu heb ik er ook een mooie connector bij gekregen waar 4 kabeltjes op kan aan sluiten. Nu staat er nergens op internet of in de handleiding hoe ik die moet aan sluiten. nu kan ik het bij geleverde kabeltje (rood/zwart in de volgende volgordes aansluiten:

RZ** *RZ*
R*Z* *R*Z
R**Z **RZ

nu kan ik rood en zwart ook nog omdraaien 8)7 ... kan wel zelf proberen, maar ik heb geenzin om een kapotte camera op mijn geweten te hebben... :$

en dan op de printplaat, waar de rood/zwarte kabel op aan gesloten moet staat de volgende info:
12V_ _ GND (boven die streepjes een doorgetrokken lijn..:))
24V~ 24V~

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Die streepjes die je beschrijft, is een symbool voor gelijkspanning: - -, op die aansluitingen moet je 12V DC zetten om de camera te voeden.
Die 24V~ is dan een andere aansluiting, waar gelijkrichter en dergerlijke zijn voorzien, waarschijnlijk kan je een van de 2 aansluitingen kiezen.

Maar aangezien je je beestje niet wil kapot doen, zou ik je héél sterk aanraden een foto te posten, want je verhaal is niet helemaal duidelijk.

[ Voor 71% gewijzigd door naftebakje op 01-11-2006 10:41 ]

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Verwijderd

Topicstarter
http://www.flurl.com/item/Camera_u_199142

hier staan paar foto's

- Achterkant camera met connector
- Achterkant camera zonder connector
- Printplaat
- Connector

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2006 10:58 . Reden: sorry voor de kwaliteit :$ ]

• Thijsch
  • Laatst online: 19-11 10:47
Die groene connector zit toch helemaal niet verbonden aan dat schroefconnectortje? Of dat is dat meer een soort trekontlastig? De fotos zijn helaas te onduidelijk voor woorden :P Wat ik er op dit moment van kan maken is dat je de spanning aansluit op dat schroefconnectortje, waar je zowel wisselspanning als gelijkspanning op kan zetten. Het kan zijn dat er ergens een jumper zit om in te stellen welke van de 2 je kiest!!

Om helemaal zeker te zijn zouden duidelijker fotos - ook van de andere aansluitingen- niet misstaan. Verder vraag ik me dus af wat dat groene blokje voor functie heeft? Ik zie die nergens aangesloten zitten?

Verwijderd

Topicstarter
Thijsch schreef op woensdag 01 november 2006 @ 11:24:
Die groene connector zit toch helemaal niet verbonden aan dat schroefconnectortje? Of dat is dat meer een soort trekontlastig? De fotos zijn helaas te onduidelijk voor woorden :P Wat ik er op dit moment van kan maken is dat je de spanning aansluit op dat schroefconnectortje, waar je zowel wisselspanning als gelijkspanning op kan zetten. Het kan zijn dat er ergens een jumper zit om in te stellen welke van de 2 je kiest!!

Om helemaal zeker te zijn zouden duidelijker fotos - ook van de andere aansluitingen- niet misstaan. Verder vraag ik me dus af wat dat groene blokje voor functie heeft? Ik zie die nergens aangesloten zitten?
die wisselspanning /gelijk spanning word aangestuurd door J5, een adapter die er is bij geleverd, daar is niks op in te stellen

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Mag ik je d'r even op wijzen dat je camera (degene waarmee je de plaatjes genomen hebt dus, niet de Axim) vast ook wel een macrostand heeft? Word meestal aangegeven door een icoontje van een tulpje, en als je dat aanzet kan je foto's maken die wel scherp zijn waardoor we een stuk meer kunnen vertellen over wat wat is.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Verwijderd

Topicstarter
Sprite_tm schreef op woensdag 01 november 2006 @ 12:08:
Mag ik je d'r even op wijzen dat je camera (degene waarmee je de plaatjes genomen hebt dus, niet de Axim) vast ook wel een macrostand heeft? Word meestal aangegeven door een icoontje van een tulpje, en als je dat aanzet kan je foto's maken die wel scherp zijn waardoor we een stuk meer kunnen vertellen over wat wat is.
mijn QTEK 9100??? nee hoor... sorry, heb hier geen digitale camera..:$...

is er meer informatie nodig, geef ik een duidelijke beschrijving

• naftebakje
  • Nu online
Volgens 5 seconden googlewerk (eerste hit als je zoekt op "Axis 211 netwerk camera") ondersteunt ie power over ethernet, standaard krijg je er een adapter bij van 9V DC / 9W (aan te sluiten op die power connector links van de netwerkstekker. Op de rechtse (groene) connector kan je idd een extra voeding geven, 7 - 20V DC (minimaal 4W).

De rest ga ik niet zitten overtypen, het staat allemaal érg helder uitgelegd in de gebruikershandleiding, bladzijde 43 (het linkje ga ik je niet geven, niet om je te pesten, maar om je te dwingen zelf eens google te gebruiken, de volgende keer als je dan met zo'n probleem zit heb je dan in 30 seconden een antwoord).

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Verwijderd

Topicstarter
hij doet het.... :D :D :D... slotje dan maar... O-)

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
GoT prefereert "doodbloeden" (Ik weet niet hoe ik het anders moet zeggen :P)

• naftebakje
  • Nu online
ThinkPadd schreef op woensdag 01 november 2006 @ 21:03:
GoT prefereert "doodbloeden" (Ik weet niet hoe ik het anders moet zeggen :P)
Laten wegzakken, zodat iemand die iets vergelijkbaars zoekt, nog kan reageren op het topic.

Pagina: 1