Toon posts:

Aansluiten van VHS video recorder aan PC

Pagina: 1
Acties:
  • 544 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een JVC Videorecorder (model HR320E) met een Scart-audio/video uitgang en een VPS bus. Via deze recorder wil ik mijn video banden overhalen naar mijn PC en op DVD branden. Ik beschik over Nero om te branden en Ulead Video Studio om in te lezen.
Wie kan mij aan een goede convertor helpen (informatie of spullen) om recorder aan PC te koppelen.

Dank, Sjors ;)

Verwijderd

heb je audio L/R en een video aansluiting op je computer?? zoja dan stop je een soort stekkertje met scart en tulp aansluiting op je videorecorder en doe je de video en audio kabletjes in je pc en dan zou het moeten werken... doet mijn pa thuis ook. zoniet dan heb je datzelfde stekkertje nodig maar dan met een speciale kabel die van de ene kant audio L/R naar een gewoon audiostekkertje gaat die je in je pc stopt en voor video een soort kabeltje van video naar s-video... maar eerst even laten weten wat voor aansluitingen je op je computer hebt..

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-12 18:44

voodooless

Sound is no voodoo!

Sjors, als allereerste welkom op GoT *O*

Even wat kleine opmerkingen:
* Er wordt van je verwacht dat je zelf op zoek gaat naar een mogelijke oplossing. Laat dat ook duidelijk blijken uit je topic start.
* Groeten doen is niet nodig en ongewenst, zie ook Algemene gedragsregels (Netiquette) #reageren

Aangezien je erg onbekent lijkt met de materie, en misschien ook niet precies weet waarnaar je zoeken moet, laat ik het topic nog wel even open.

Je hebt dus een capture kaart nodig om je beelden op de PC te krijgen. Een simpele TV kaart kan hiervoor al voldoen, en dat hoeft niet duur te zijn. Voorwaarde is wel dat je een snelle PC hebt. Heb je die niet, dan zul je een capture kaart met hardware encoder moeten vinden, die direct in MPEG2 kan opnemen. Deze zijn iets duurder.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Quintus
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-12 20:30

Quintus

Eg wel! Dus....

Een videokaart met VIVO kan ook dienst doen als capturekaart

[ Voor 11% gewijzigd door Quintus op 01-11-2006 11:05 ]

Unknown