Toon posts:

K8N-E helemaal vast na normaal afsluiten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Maandag mijn pc normaal uitgezet, dinsdag aangezet en hij gaat ook ALLEEN MAAR AAN!
Alle fans gaan draaien, hd spint en that's it. Geen beeld op m'n monitor, pc reageert niet op de harde reset knop en cd/dvd/floppy zijn/worden niet aangestuurd. Het lijkt alsof m'n Asus bord wacht op iets wat maar niet komt en dus blijft hangen. (Misschien heeft de proc de geest gegeven?)
Alle standaard truukjes, zoals CMOS reset, ATX reset heb ik al meerdere malen gedaan, batterij-tje heeft voldoende spanning. Ook heb ik de boel al meerdere malen 'kaal' opgestart, dus alleen mobo/proc en 1 of 2 reepjes geheugen, maar dit alles zonder resultaat.
In het bios is NIET gerommeld.
PC- specs:
Asus K8N-e Deluxe Socket 754, 2x 512 mb Kingston pc3200, AMD Athlon 3000+ nVidea FX5700 256mb. Maxtor SATA 160 gig.

Any ideas anyone?

• miniBSD
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-12-2023
Ik heb exact hetzelfde probleem met hetzelfde moederbord. Zeker ook rond de twee jaar oud?

Quidquid latine dictum sit, altum sonatur (Whatever is said in Latin sounds profound).

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Videoplank er opnieuw ingetimmert? Zou nml ook aan je videokaart kunnen liggen aangezien dit toch wel een hele oude is (fx-5700 is toch nog AGP?). Je zou eens een andere videokaart in je pc kunnen testen, mischien dat het dan wel werkt.

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Neem deze ook even door Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Hoe staat het echter met je Elco's (bol, roest, lek ,prut te waarnemen ?)? Verder als alles gaat draaien ,maar je neemt geen activiteit waar vermoed ik dat je voeding het niet helemaal meer trekt. Misschien heb je de mogelijkheid om met een andere te testen ??

Verder geen piepcodes of überhaupt piepjes ?

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• miniBSD
Herby schreef op woensdag 08 november 2006 @ 16:01:
Neem deze ook even door Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Hoe staat het echter met je Elco's (bol, roest, lek ,prut te waarnemen ?)? Verder als alles gaat draaien ,maar je neemt geen activiteit waar vermoed ik dat je voeding het niet helemaal meer trekt. Misschien heb je de mogelijkheid om met een andere te testen ??

Verder geen piepcodes of überhaupt piepjes ?
In mijn geval heb ik het moederbord uitgebouwd en alle tests uitgevoerd. Andere videokaart/geheugen/processor/voeding en nog een PCI videokaart er gestoken. Geen enkele reactie. Alle elco's zijn intact en er zijn geen beschadigingen.

Inmiddels zit er een ander moederbord in en alles werkt weer. Opvallend was trouwens dat ik meteen hoorde dat het nieuwe moederbord werkte omdat het toerental van de ventilator veranderde. Maar de conclusie is dat het moederbord echt overleden is, terwijl er geen aanleiding voor is.

In mijn omgeving heb ik dit inmiddels al tweemaal meegemaakt. Daarom ben ik benieuwd wat TS inmiddels gedaan heeft en of meer mensen deze ervaring hebben met Asus moederborden die ongeveer twee jaar oud zijn.

Quidquid latine dictum sit, altum sonatur (Whatever is said in Latin sounds profound).

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Das balen hopen dat de TS meer geluk heeft ,maar was dat geen gevalletje garantie dan ? Maar nu ga ik veel te offtopic ;)

Had de TS wel wat aan mijn tips ?

[ Voor 13% gewijzigd door Herby op 08-11-2006 17:54 ]

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-03 19:09

Ray

er zit toch 3 jaar garantie op die asus bordjes ???

• miniBSD
StuiTeR schreef op woensdag 08 november 2006 @ 18:01:
er zit toch 3 jaar garantie op die asus bordjes ???
Er zit inderdaad 3 jaar garantie op en de RMA loopt via de leverancier.

Pagina: 1