XBConnect in wireless netwerk met bridge

Pagina: 1
Acties:

• maffiaric
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-03 11:03
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ricardovdheijden/configuratie-mini.jpg

Zoals in de afbeelding hierboven te zien is, heb ik thuis alles wireless (het was teveel werk om draden te trekken, alles ligt ver uit elkaar). Het probleem is is dat xbconnect de xbox totaal niet kan zien. Wanneer de xbox direct aan de router aangeslote wordt werkt het allemaal wel. Ik heb in de router een routertabel gemaakt en ziet er als volgt uit:

destination...........subnetmask...................local/internet
----------------------------------------------------------------------------------
192.168.1.104.......255.255.255.255............local
0.0.0.1.................255.255.255.255............local

Wanneer ik XBConnect niet gebruik, maar xbmc werkt de verbinding wel.
En zo ik weet heeft de xbox het IP 0.0.0.1 als deze opzoek is naar systemlink games.
In de router staat DHCP uit.

Wie kan mij hierbij helpen? _/-\o_

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:28
offtopic:
hihi, mijn Xbox ziet mijn pc perfect maar snap geen drol van hoe dat XBConnect werkt...

• maffiaric
Bart_NL schreef op woensdag 01 november 2006 @ 09:50:
offtopic:
hihi, mijn Xbox ziet mijn pc perfect maar snap geen drol van hoe dat XBConnect werkt...
Dan heb je vast DHCP aan staan

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Zet is gewoon DHCP aan en laat die het regelen je hoeft geen routes aan te maken.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• maffiaric
Na flink wat prutsen gistere avond ben ik al iets verder, maar het werkt nogsteeds niet helemaal:
ik heb op internet gelezen dat in de bridge Mac adres cloning aan moet staan.
Nu deze aanstaat kan ik de xbox al wel detecteren met Xbconnect, maar nog niet verbinden. Het kan ook zo zijn dat xboconnect zoekt op mac adres en dus denkt dat de bridge de xbox is.
Wie weet of dit juist is? en hoe ik dit probleemje kan oplossen?

• maffiaric
Heb al gevinden wat er mis was, voor degenen die willen weten wat het was moet nu verder lezen:
XBCONNECt draaide op een win2000 machine en zoals iedereen weet is win2000 nogal dichtgetimmerd, er kan niemand in de gedeelde mappen en het gast account is ook uitgeschakeld. Na deze aanpassing was het nog steeds wel niet mogelijk om XBCONNECT te draaien op win2000, maar heb em nu op een andere pc gezet met winXP. Bovendien moet Macadress cloning in de bridge ingeschakeld worden.
Pagina: 1