Mijn werkgever wil graag dat ik een opleiding ga volgen. Ik vind dat prima, stilstand is achteruitgang. Echter, nu heeft ie er een aantal voorwaarden aan gehangen waar ik mijn vragen bij heb:
Ook punt 1 lijkt mij niet reeël. Ik zou namelijk in de eerste helft van het jaar een opleiding gaan doen van 3800 euro, en in de tweede helft van het jaar een opleiding van 3650 euro. Komt dus neer op een "schuld" van 7450 euro.
Kortom, zijn deze voorwaarden een beetje marktconform?
- Bij aanvang van studie verbind ik me aan een renteloze lening courant bij mijn baas. Anders gezegd: De opleiding kost 3800 euro, dus bij aanvang van de studie heb ik een schuld van 3800 euro bij mijn baas. Iedere maand die ik daarna werk bij mijn werkgever, wordt er 100 euro in mindering gebracht op deze schuld.
- Mocht ik de opleiding niet halen, wordt er 33% van het cursusbedrag in 10 termijnen ingehouden op je salaris (met uitzondering van familieomstandigheden).
- Reis & verblijfskosten zijn voor rekening van de werkgever. per cursusdag kan een bedrag van € 12,50 gedeclareerd worden indien er sprake is van een wisseling van middag naar avond.
- Reis- en cursustijd binnen kantooruren worden voor de werknemer voor 75% op andere dagen gecompenseerd of in mindering gebracht op ATV-dagen. Avonduren zijn voor rekening van de werknemer.
Ook punt 1 lijkt mij niet reeël. Ik zou namelijk in de eerste helft van het jaar een opleiding gaan doen van 3800 euro, en in de tweede helft van het jaar een opleiding van 3650 euro. Komt dus neer op een "schuld" van 7450 euro.
Kortom, zijn deze voorwaarden een beetje marktconform?