diverse Nero problemen

Pagina: 1
Acties:

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-07 20:23

jefjef

learning by doing

Topicstarter
Wanneer ik een cd of dvd wil gaan branden dan kom ik de volgende problemen tegen:

A: bij een lege cd/dvd in de brander leggen terwijl Nero al is opgestart dan volgt er meteen een bsod en een reboot. Ik kan alleen een cd/dvd branden wanneer ik eerst een cd/dvd in de brander plaats en dan pas Nero opstart.
Nb: Nero herkent wel de brander.

B: bij afspelen van de dvd in mijn stand alone dvd speler dan worden de laatste minuten van de film altijd geblokt weergegeven.

Mijn hardware bestaat uit
K8T Neo-FIS2R/FSR
AMD 64 3200+
1 Gb intern
NEC 3550A DVD Rewriter

Alle HD’s worden 1 maal per week gefragmenteerd
Op elke HD zit minimaal 5 gig vrije ruimte

Wat kan ik doen op a+b op te lossen?

Marstek Venus E v3 | v145 | NoM | CT003 I v122

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Welke versie van Nero gebruik je? Heb je het ook al een keer opnieuw geïnstalleerd? Heeft het wel goed gewerkt?

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Drive-firmware al geüpdated? Nero al eens opnieuw geïnstalleerd?

Je moet niet dronken dat ik denken ben.
What seems to be the officer, problem?
Waar is de brand, meester?

• SymenGT
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:20
Misschien ligt het aan de kwaliteit van de DVD's. Eerst gebruikte ik ook goedkope maar na veel fouten maar gewoon voor philiips gegaan. En tot nu toe helemaal geen enkele fout.

• jefjef

jefjef

learning by doing

Topicstarter
CodeCaster schreef op woensdag 01 november 2006 @ 00:25:
Drive-firmware al geüpdated? Nero al eens opnieuw geïnstalleerd?
@CodeCaster: Drive Firmware is de nieuwste aldus NEC support, Nero ook al opnieuw geinstalleerd
1 maal eert volledig gedeinstald en toe weer opnieuw er opgezet en 1 maal geinstalleerd op een nieuwe verse windows installatie.

@Canaria: versie is Nero 6 met de laatste patches. Voorheen altijd goed gewerkt zelfs samen met studio 10! wat niet altijd voorkomt naar ik heb begrepen.

@SymenGT: ik gebruik al sinds een jaar en een dag tot volle tevredenheid Verbatim DVD+r 16x
Ik brand deze altijd op 4x voor de zekerheid.

[ Voor 10% gewijzigd door jefjef op 01-11-2006 00:32 ]

• jefjef

jefjef

learning by doing

Topicstarter
Niemand?

• jefjef

jefjef

learning by doing

Topicstarter
nogmaals schop.

Ik heb in de tussen tijd alweer 2 maal nero opnieuw geinstalleerd waarvan 1 maal op een verse installatie windows. Zelfde verhaal weer. Ik wordt nu toch enigzins geirri hiervan.
Iemand nog een einstein brain wave? :'(

[ Voor 84% gewijzigd door jefjef op 19-11-2006 23:12 ]

• jefjef

jefjef

learning by doing

Topicstarter
ff weer een update, eventueel iemand een antwoord?

Het popup scherm wat ik krijg na de bsod/reboot heeft als boodschap:

Het systeem heeft een van de bestanden met de registergegevens van het systeem moeten herstellen door middel van een logboek of een vervangende kopie. Het herstellen is gelukt.

Nou volgens mij is dit dus niet goed, ik zal windows toch niet weer opnieuw moeten installeren? :(

• Beuzelarij
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Probeer anders eens of je Nero Lite kunt installeren. Dus zonder de hele suite, zeg maar. Wellicht zit in die suite iets wat op jouw systeem problemen en/of conflicten oplevert.

Aan de uitkomst daarvan, kun je vaststellen of het eventueel daaraan ligt, en je kunt kijken of je wellicht aan Nero Lite genoeg hebt. Ikzelf wil niets anders, want ik vind de gehele suite te lomp en niet fijn.
Maar dat is natuurlijk persoonlijk. :)

• jefjef

jefjef

learning by doing

Topicstarter
Beuzelarij schreef op zondag 19 november 2006 @ 23:24:
Probeer anders eens of je Nero Lite kunt installeren. Dus zonder de hele suite, zeg maar. Wellicht zit in die suite iets wat op jouw systeem problemen en/of conflicten oplevert.

Aan de uitkomst daarvan, kun je vaststellen of het eventueel daaraan ligt, en je kunt kijken of je wellicht aan Nero Lite genoeg hebt. Ikzelf wil niets anders, want ik vind de gehele suite te lomp en niet fijn.
Maar dat is natuurlijk persoonlijk. :)
zal dat het zijn? lijkt mij nogalvergezocht maar i give it a try..
Zal morgen wel laten weten

• jefjef

jefjef

learning by doing

Topicstarter
nou het gaat dus nog verder, zelfs zonder een cd/dvd in te leggen krijg ik dus een blauw scherm, maar nu met een antwoord van Microsoft.

De fout wordt veroorzaakt door een apparaatstuurprogramma

Hartelijk dank dat u dit foutenrapport naar Microsoft hebt verzonden.

Samenvatting foutenrapport

Type fout : Windows-stopfout (er wordt een bericht weergegeven op een blauw scherm met informatie over de foutcode)
Is er een oplossing beschikbaar? : Nee (zie Volgende stappen)
Wat betekent deze fout? : Er heeft zich een fout voorgedaan in Windows die niet kan worden opgelost. U dient opnieuw op te starten
Oorzaak : Onbekend apparaatstuurprogramma
Computersymptomen : Er wordt een bericht weergegeven op een blauw scherm met informatie over de foutcode (bijvoorbeeld: 0x0000001E, KMODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED)
Wat kunt u nog meer doen? : Belangrijk: Blijf doorgaan met het verzenden van foutenrapporten zodat analytici bij Microsoft deze kunnen bestuderen en kunnen proberen de problemen zo snel mogelijk op te lossen

Informatie over deze fout

U hebt dit bericht ontvangen omdat een apparaatstuurprogramma op uw computer heeft veroorzaakt dat het besturingssysteem van Windows ineens niet meer werkt. Dit fouttype wordt een "stopfout" genoemd. Als een stopfout zich voordoet, moet de computer opnieuw worden opgestart.

Volgende stappen

Wij hebben uw foutenrapport geanalyseerd en op dit moment kunnen we de exacte oorzaak van de fout niet vaststellen. Microsoft zet de analyse van dit foutenrapport echter voort om vast te stellen wat de specifieke oorzaak van de fout is. Als we de oorzaak kunnen vinden en corrigeren, en u nogmaals met hetzelfde probleem te maken krijgt, ontvangt u een bijgewerkte respons met instructies voor het oplossen van het probleem.

Lekker.. wat nu?

• jefjef

jefjef

learning by doing

Topicstarter
Daar niemand reageerd, toch maar een aanvulling, Nu heb ik buiten bovenstaande gebeurtenissen nog het volgende bijgekregen:

Bij opstarten computer ALTIJD eerst automatisch checkdisk van de D schijf! Terwijl de D schijf een samen met de C schijf 1 onderdeel vormt en de c geen problemen kent. De d schijf met diverse voorhanden programma's, zoals eigen windows tools, systemtools van symatec enzo..onderzocht maar geen problemen.

Pagina: 1