Toon posts:

Ernstig probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 69 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
k heb een probleem met mijn M6V ik heb notebook hardware control gebruikt, dit ging een hele lang tijd perfect! maar vanmiddag veranderde mijn CPU speed in eens in 1.3 ipv 1.73 (PM740) ik krijg dit niet meer goed, iemand een idee?? neem aan dat de FSB op 100 staat ipv 133 maar dit kan ik niet in mijn bios veranderen. Help!!

De voltages veranderen in notebook hardware control werkt ook niet!
Help mij aub heb namelijk latop nodig voor veel photoshop werk en dit gaat nu veel langzamer

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Is er niet gewoon een tooltje bij de laptop geleverd waarmee je prestatieniveau's in kan stellen?

Zo heb ik enkele modi, waaronder enkele waarbij de CPU gecapped wordt op bijvoorbeeld 75 of zelfs 50%.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Welleweerd
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-01 22:28

Welleweerd

laat de koeien in vrede grazen

als je systeem op idle draait (dus bijna of niets doet) dan klokt het zich automatisch terug dit om energie te besparen

als je systeem meer rekenkracht nodig heeft dan gaat hij weer op orginele snelheden draaien.

is uit te zetten.. maar kwa energie verbruik afteraden om uit te zetten.

edit: probeer je hardware control opnieuw te installeren.. of alles op DEFAULT terug te zetten

[ Voor 14% gewijzigd door Welleweerd op 01-11-2006 00:06 ]

Bedankt alvast

Verwijderd

Topicstarter
Dit heb ik allemaal al gedaan, ik heb net zelfs windows opnieuw geinstalleerd. Daarom vind ik het juist ook zo vreemd! De laptop is nu ook echt erg traag. Hij deed normaal altijd op max preformance gewoon op 1.73 mhz

• soheilmd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-01 23:03
ben je in de bios creativ bezig geweest??? >:)
kijk maar daar bij prestatie instellingen

Verwijderd

Topicstarter
Bij de laptop (asus M6v) is er niks in te stellen mbt de FSB (100 - 133)
daarom vraag ik ik hier ook om hulp.

in de bios wil het niet.
ook niet na bios reset to default

via notebook hardware control wil het niet
deinstalleren van dat programma werkt ook niet

windows re-install heeft ook niet geholpen

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

:? Zinvolle titel van je topic, iedereen weet gelijk dat het over een Asus notebook en traagheid gaat (not!). Oftewel: zinvol om die even aan te passen naar iets informatiefs.

Verder: dit zou wel eens een hardware probleem kunnen zijn. Garantie nog aanwezig? Dan gewoon eens naar de winkel gaan.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:43

DataGhost

iPL dev

Verwijderd schreef op woensdag 01 november 2006 @ 00:10:
Dit heb ik allemaal al gedaan, ik heb net zelfs windows opnieuw geinstalleerd. Daarom vind ik het juist ook zo vreemd! De laptop is nu ook echt erg traag. Hij deed normaal altijd op max preformance gewoon op 1.73 mhz
1.73 millihertz (uitgaande van dat je Hz bedoelt) is dan ook niet erg vlug. Heb je al bij energieopties gekeken? Daar staat vaak iets als 'minimaal' of 'energiezuinig'. Zet dit eens op 'Altijd aan' of 'maximale prestaties' of iets in die richting.

• soheilmd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-01 23:03
probeer maar op het ASUS forum

success

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-01 16:05
Ik moet zeggen, niet goede titel enzo, maar de reactie hierboven is wel erg doelloos.
Het klinkt mij echter toch meer als software matige "fout". Ik zou als eerste een bios update doen, en zorgen dat de goede drivers geinstalleerd zijn. (van de asus website)

Verwijderd

Topicstarter
bios update wou niet, ik had al de laatste bios. maar het probleem is inmiddels opgelost!

IK heb de CPU er uitgehaald en een ander er in geplaatst (ja ik had er 2) reboot en hij deed het weer! Nu ook weer met mijn oude CPU! heel vreemd ik weet het.

sorry voor de slecht topic start, deze mag nu ook op slot! in iedergeval bedankt voor de hulp en ik zal de volgende keer beter over de titel ed nadenken.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

gambieter schreef op woensdag 01 november 2006 @ 00:22:
:? Zinvolle titel van je topic, iedereen weet gelijk dat het over een Asus notebook en traagheid gaat (not!). Oftewel: zinvol om die even aan te passen naar iets informatiefs.
offtopic:
Dat is onmogelijk voor een gebruiker. Je kunt dan het beste een TR aanmaken ook al ben je niet de topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 01 november 2006 @ 00:44:
sorry voor de slecht topic start, deze mag nu ook op slot! in iedergeval bedankt voor de hulp en ik zal de volgende keer beter over de titel ed nadenken.
offtopic:
Een topic wordt in principe niet gesloten. Er kunnen immers nog alternatieve oplossingen komen?

[ Voor 31% gewijzigd door Guardian Angel op 01-11-2006 07:26 ]

ARME AOW’er

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

Dit topic is door een aantal slechte replies, een slechte topicstart en offtopic posts helaas niet mee volgens de policy.
ik wil een ieder die in dit topic heeft gereageerd even meegeven dat dit niet de bedoeling is :/
Topic op slot

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.