[Word 2003]Sjablonen, voorblad en vervolgbladen?

Pagina: 1
Acties:
  • 427 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MindStorm
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-01-2024
Ik ben bezig met het maken van een aantal sjablonen. Nu is het zo dat bij een aantal sjablonen je een voorblad hebt, met daarop bijvoorbeeld contactinformatie, en een vervolgblad dat daarna continue herhaald word.

Ik vroeg mij af of het mogelijk was om een tweede blad te maken, en vervolgens, wanneer een nieuwe pagina wordt toegevoegd deze tweede pagina (de opmaak ervan dus) te 'kopieren' naar de volgende, enzovoorts. Dus dat je eigenlijk een oneindig aantal pagina's hebt in je document.

Normaal gesproken zou je dat waarschijnlijk in de header en footer zetten, en dan vervolgens een andere first page header/footer instellen. Dat gaat hier niet omdat dit 'briefpapier' horizontaal is in plaats van normaal verticaal!

Heeft iemand ervaring met dit soort zaken en kan mij uit de brand helpen? Alle ideeen zijn welkom ;)

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:24

Boss

+1 Overgewaardeerd

Waarom werkt het niet omdat de pagina-orientatie horizontaal is? fist page blijft de first page, en als je die een andere kop/voettekst geeft zal dat toch gewoon moeten werken?

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• MindStorm
Boss schreef op woensdag 01 november 2006 @ 09:03:
Waarom werkt het niet omdat de pagina-orientatie horizontaal is? fist page blijft de first page, en als je die een andere kop/voettekst geeft zal dat toch gewoon moeten werken?
Dat zou inderdaad normaal gesproken kloppen. Het probleem is echter dat er een linker- en rechterkant van de pagina is, dus je hebt zegmaar links de contactinformatie, en rechts de daadwerkelijke brief. De contactinformatie moet op alle pagina's terugkomen (of in ieder geval dat deel) een kop- en voettekst is boven en onder georienteerd, en niet links en rechts :(

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Koptekst, tekstvak invoegen, tekstvak naar de juiste plek slepen, klaar :)

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• MindStorm
Klopt ook, maar wanneer je vervolgens op de vervolgpagina's dat tekstvak met een andere tekst wilt vullen in de vorm van bullets, gaat dat niet meer op, aangezien een header/footer dan toch anders is.

Het is trouwens ook nog eens zo'n sjabloon waar invulveldjes worden gebruikt, m.a.w. formulieren. Is het dan zo dat je helemaal een macro nodig hebt om eea voor elkaar te krijgen?

[ Voor 31% gewijzigd door MindStorm op 01-11-2006 17:17 . Reden: toevoeging ]