Goedenavond, ik ben nu geruime tijd bezig om een raar irritant probleem in IE op te lossen.
Onderstaande HTML:
in combinatie met deze CSS:
De elementen "nav_qa", "nav_bestelpagina" en "nav_reactiesklanten" blijven 'gehoverd'. Dat wil zeggen, met een onmouseout gaan ze niet terug naar de default. De rest van de elementen werken perfect.
Wat heb ik geprobeerd (en zonder resultaat dus)
• de ID's aangepast. nav_qa was eerst nav_vraagenantwoord. Ik dacht, misschien de lengte van de ID naam
• a#nav_qa een background-image:none; gegeven.
• de anchors hadden eerst een # deze heb ik veranderd in default.html. Zodra er geklikt wordt zie ik de background zwart worden bij een mouseout.
• voor #nav_qa:hover stond er eerst a#nav_qa:hover
• alle CSS ervoor en erna verwijderd.
Wat nog 'gekker' is: Zodra ik hover over een van de boosdoeners en ik open een window eroverheen, ga weer terug dan is het weer zoals het moet zijn.
Ik ben niet zozeer te einde raad, maar het is ontzettend irritant. In Firefox werkt het allemaal prima. In IE ook wel, behalve op die 3 na dus.
Onderstaande HTML:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| <ul id="navigation"> <li><a href="default.html" id="nav_witproces" title="Wit Proces">Wit-Proces</a></li> <li><a href="default.html" id="nav_voorenna" title="Voor en Na">Voor en Na</a></li> <li><a href="default.html" id="nav_instruct" title="Instructies">Instructies</a></li> <li><a href="default.html" id="nav_qa" title="Vraag en Antwoord">Vraag en Antwoord</a></li> <li><a href="default.html" id="nav_bestelpagina" title="Bestelpagina">Bestelpagina</a></li> <li><a href="default.html" id="nav_reactiesklanten" title="Reacties Klanten">Reacties Klanten</a></li> <li><a href="default.html" id="nav_hoofdpagina" title="Hoofdpagina">Hoofdpagina</a></li> </ul> |
in combinatie met deze CSS:
Cascading Stylesheet:
zorgt voor het volgende probleem.1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
| /* Navigation */ #navigation { padding-top:36px; } #navigation li { list-style-type:none; float:left; margin:0; padding:0; } #navigation a { font-weight:bold; text-transform:uppercase; text-decoration:none; color:#fff; font-size:9px; display:block; padding-left:10px; padding-top:4px; } /* subtracted 10px for padding-left */ #nav_proces { width:84px; height:20px; } #nav_voorenna { width:85px; height:20px; } #nav_instruct { width:92px; height:20px; } #nav_qa { width:122px; height:20px; } #nav_bestelpagina { width:96px; height:20px; } #nav_reactiesklanten { width:111px; height:20px; } #nav_hoofdpagina { width:89px; height:20px; } /* mouse overs */ #nav_proces:hover {background-image:url('i/buttons/proces_hover.jpg');} #nav_voorenna:hover {background-image:url('i/buttons/voor_en_na_hover.jpg');} #nav_instruct:hover {background-image:url('i/buttons/instructies_hover.jpg');} #nav_qa:hover {background-image:url('i/buttons/vraag_en_antwoord_hover.jpg');} #nav_bestelpagina:hover {background-image:url('i/buttons/bestelpagina_hover.jpg');} #nav_reactiesklanten:hover {background-image:url('i/buttons/reacties_klanten_hover.jpg');} #nav_hoofdpagina:hover {background-image:url('i/buttons/hoofdpagina_hover.jpg');} |
De elementen "nav_qa", "nav_bestelpagina" en "nav_reactiesklanten" blijven 'gehoverd'. Dat wil zeggen, met een onmouseout gaan ze niet terug naar de default. De rest van de elementen werken perfect.
Wat heb ik geprobeerd (en zonder resultaat dus)
• de ID's aangepast. nav_qa was eerst nav_vraagenantwoord. Ik dacht, misschien de lengte van de ID naam
• a#nav_qa een background-image:none; gegeven.
• de anchors hadden eerst een # deze heb ik veranderd in default.html. Zodra er geklikt wordt zie ik de background zwart worden bij een mouseout.
• voor #nav_qa:hover stond er eerst a#nav_qa:hover
• alle CSS ervoor en erna verwijderd.
Wat nog 'gekker' is: Zodra ik hover over een van de boosdoeners en ik open een window eroverheen, ga weer terug dan is het weer zoals het moet zijn.
Ik ben niet zozeer te einde raad, maar het is ontzettend irritant. In Firefox werkt het allemaal prima. In IE ook wel, behalve op die 3 na dus.
Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored