Maat Moederbord

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mcg_nl
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 24-05 18:08
Voorgeschiedenis:

Ik heb op marktplaats 2 x een 1u server gekocht voor een leuk prijsje.
Echter bij het installeren kwam ik erachter dat de cpu maar op 1250 Mhz liep. Ik gelijk bios in en de FSB en MP aanpassen.

Probleem:
Echter kwam ik erachter dat het betreffende moederbord ECS K7S5A+ niet de FSB van 166 (333) ondersteund. Jammer want dan heb ik weinig aan de amd2600+ (AXDA2600DKV3D) die erin zit.
Geen bios update kon dit probleem verhelpen, jammer maar helaas. Dus opzoek naar een ander bordje.
Ik thuis in mijn grabbelkast een asus a7v8x gepakt (over van een upgrade). En deze willen plaatsen. Weer helaas het agp slot zit net 2 cm teveel naar links. En alles past dus net niet :(

In beide manuals staat dat het ATX borden zijn. Waar kijk ik nu overheen, de ECS K7S5A+ is volgens mij geen officieel serverbord, en beide borden zijn ATX.
Is er een bord die dezelde maten heeft als de ECS K7S5A+ die wel in mijn kast past, voorkeur gaat uit naar een 939 bord nu, als ik toch extra moet investeren dan maar gelijk goed.

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-05 14:24
Je zegt zelf dat dat bord ATX is, dus een random ATX bord zal vast wel in je case passen :)

• mcg_nl
Ja dat hoopte ik ook, maar het vreemde is dat het dus niet past. Maar dat had ik al gepost. Dus ik/we zie(n) wat over het hoofd.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Zoek er eens een die wat minder breed is als anders. Er zijn nl borden die 20 of 21cm breed zijn ipv de gerbuikelijke 24cm.
Gewoon ff op sites van fabrikanten kijken. Daar staan maten vaak wel aangegeven.
btw, een K7S5A is idd geen serverbord. Das gewoon een desktop bordje, geteisterd door problemen, hoewel er ook goede revisies van zijn.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik heb een K7S5A gehad en die is gewoon ATX. Er zijn wel mobo's die was minder breed zijn maar die horen ook gewoon te passen. Dat de FSB niet op 166 wil klopt, er zit een bug in de chipset waardoor de max 147MHz is.

• mcg_nl
Ja je hebt gelijk:

This ATX mainboard which measure 220 mm x 304 mm.

22 cm dus.

en die van mijn edit van hier boven asus a7v8x

ATX form factor: 12 in x 9.6 in (30.5 cm x 24.5 cm)

Beiden ATX alleen verschillende afmetingen. Oke dat kan dat heb ik vaker gezien.

De schroefgaten zitten op dezelfde plekken, de asus heeft alleen 6 pci sloten en de ecs 5, maar dat AGP slot zou toch altijd op dezelfde plek moeten zitten onegacht het aantal pci sloten en schroefgaten?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Als ik naar de specs kijk van het mobo dan zie ik dat het een AGP Pro slot is.
Ik weet niet precies of een gewoon en een PRO slot verschillende afmetingen hebben maar het zou iets kunnen zijn.

Verder staat er bij dat het mobo maar tot 1GHz ondersteunt.

Full specs: http://www.ciao.co.uk/Pro...33_Chipset_K7V_T__5410933

Edit: Ik zie net pas dat het mobo geen eens socket A is maar slot A. Je 2600+ is toch een socket A en past dus niet in het moederbord, of mis ik iets ?

[ Voor 18% gewijzigd door PilatuS op 31-10-2006 23:17 ]

Verwijderd

Dat klopt: Afbeeldingslocatie: http://img.ferra.ru/catalog/img/items/5743_00.jpg is museum waardig.
En iets nieuwer Afbeeldingslocatie: http://www.motherboard.cz/mb/ecs/k7s5a_1.jpg

Hoe gaat je agp kaart eigenlijk in een 1U kast passen ? zit er zo'n omzet stukje bij om hem horizontaal te krijgen ?

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2006 23:28 ]

• mcg_nl
1. Sorry ik had mijn post te laat geedit heb een asus a7v8x ingezet niet een K7V.
2. Ja heb er zo'n riserkaartje bij.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

ohhh wacht eens... ik ken het probleem al :P
Het AGP slot zit bij de meeste moederborden "hoog". Als in: voor slot nummer 7 als je van onderen telt.
Een hele enkele kast heeft wel eens maar 6 sloten, en dan zit je AGP slot idd te "hoog" als je 6 PCI's hebt.

Mocht je voor een AM2 oplossing gaan: de Asus M2N-E past!

Dit probleem is bij mij voorgevallen icm een Compaq Deskpro EP kast. Ook maar 6 slots.
Wou er een nForce2 bord in prakken, en kon daarom alleen maar een Asus A7N8X Deluxe er in kwijt (5x PCI met daar boven AGP.)
Ondertussen weer zelfde situatie, maar nu met een AM2 bord. Heb daarom een M2N-E genomen.

[ Voor 32% gewijzigd door McKaamos op 31-10-2006 23:36 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Pagina: 1