Wat is de huidige karakterset van phpmyadmin? (login, gelijk op homepage Karaktersets te zien)
Wat is de collatie van de desbetreffende tabel? Probeer eens een nieuwe Database / tabel aan te maken om te zien of deze tekens daar wel toegestaan worden?
Probeer met de hand eens een query binnen phpmyadmin uit te voeren? Zien of het toevallig een probleem is in je script?
Wat is de collatie van de desbetreffende tabel? Probeer eens een nieuwe Database / tabel aan te maken om te zien of deze tekens daar wel toegestaan worden?
Probeer met de hand eens een query binnen phpmyadmin uit te voeren? Zien of het toevallig een probleem is in je script?
Je kunt in de beginpagina van phpmyadmin de charset instellen.
Deze moet je instellen op unicode_utf-8
De MySQL Karakterset is niet door iedereen zomaar in te stellen, dit wordt per host bepaald of de gebruiker deze machtiging niet dan wel heeft... Het zou zomaar eens kunnen zijn dat de host waar deze site gehost wordt een klein foutje gemaakt heeft waardoor de charset veranderd is..Matthijs1982 schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 22:14:
Je kunt in de beginpagina van phpmyadmin de charset instellen.
TS: kijk eens of deze aan te passen is
er staat geen unicode bij, maar heb hem toch echt op UTF8 staan...
gedetailleerd staat dit er: utf8_general_ci
en ik zit sowieso al de hele tijd in mysql in te voegen, maar ik voer hem in in het veld, sla hem op en dan is de 'ë' weg...
hij is trouwens wel gewoon op mijn eigen server gehost...
gedetailleerd staat dit er: utf8_general_ci
en ik zit sowieso al de hele tijd in mysql in te voegen, maar ik voer hem in in het veld, sla hem op en dan is de 'ë' weg...
hij is trouwens wel gewoon op mijn eigen server gehost...
en de karakterset van je tabel? probeer eens te kijken of daar dezelfde karakterset staat ingesteld, of probeer eens een nieuwe database / tabel aan te maken en zien of daar hetzelfde probleem de kop opsteekt
[ Voor 3% gewijzigd door PeterSelie op 31-10-2006 22:26 ]
mysql is goed ingesteld, de database karakterset staat goed, de tabel karakterset staat goed, heb zelfs nog geprobeerd per veld karakterset goed te zetten...
dus alles wat er maar goed kan staan zou nu goed moeten staan...
dus alles wat er maar goed kan staan zou nu goed moeten staan...
Hele vreemde Situatie idd, misschien het proberen waard om je MySQLsoftware opnieuw te installeren?
Verwijderd
hehe niet zo snelSoaDmaggot schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 22:50:
Hele vreemde Situatie idd, misschien het proberen waard om je MySQLsoftware opnieuw te installeren?
tjeemp,
1. waarmee lees je het uit mysql (taal)?
2. waarheen worden de gegevens gestuurd (IE? ) en in welk formaat (HTML,XHTML,XML)?
dat zou even handig zijn.
dat is allemaal randinformatie aangezien ik al tegen het probleem aanliep in phpmyadmin...
en sowieso in mijn scripts heeft het altijd gewerkt dus zou het ook niet aan moeten liggen, maar zoals ik al zei, dat is niet aan de orde...
en sowieso in mijn scripts heeft het altijd gewerkt dus zou het ook niet aan moeten liggen, maar zoals ik al zei, dat is niet aan de orde...
Verwijderd
heb je mischien een andere pc of nieuwe windows? dan kun je nog in configuratiescherm-landinstellingen extra set voor windows toevoegen. (is bedoeld voor compatibelitijd met andere talen)
maar heb nog nooit gehoord dat dat nodig is voor een engels of nederlandse tekst
maar heb nog nooit gehoord dat dat nodig is voor een engels of nederlandse tekst
Probleem was idd al in phpmyadmin ontstaanVerwijderd schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 22:55:
[...]
hehe niet zo snel
tjeemp,
1. waarmee lees je het uit mysql (taal)?
2. waarheen worden de gegevens gestuurd (IE? ) en in welk formaat (HTML,XHTML,XML)?
dat zou even handig zijn.
Wat zou hierbij de verandering zijn voor het toevoegen van speciale characters? De letters verdwijnen op zijn server, maar verschijnen wel op scherm, dus kunnen wel weergegeven wordenVerwijderd schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 23:08:
heb je mischien een andere pc of nieuwe windows? dan kun je nog in configuratiescherm-landinstellingen extra set voor windows toevoegen. (is bedoeld voor compatibelitijd met andere talen)
[ Voor 47% gewijzigd door PeterSelie op 01-11-2006 17:03 ]
Ik heb gemerkt dat karakersets in de 4.x-reeks een beetje brak werken, je kan beter direct upgraden naar MySQL 5.x. En UTF8 is ook niet alles, ben zelf fan van latin1_swedish_ci.
Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!
Is het probleem al opgelost? Ben best benieuwd naar de uitkomst moet ik zeggen
Pagina: 1