Toon posts:

Gedeeld 'whiteboard/overzicht'

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
ik zoek een programma wat een beetje moet functioneren als een soort van gedeeld virtueel whiteboard (over een netwerk). Het liefst een beetje met de opties om kleur toe te voegen, een tabel of kolommen, en hyperlinks. Schrijven met de muis hoef (en wil :P) ik niet, dus gewoon typen.
Verder zou een soort backup na elke wijziging wel handig zijn, maar is geen must. Het mag best webbased zijn, maar dat is uiteraard ook geen must.

Het gaat zich erom dat ik iets met een groep mensen wil doen. Wij moeten elkaar op de hoogte houden over onze taken (afgerond of nog te doen) en taakbezetting. Verder moet er dan soms een extra notitie of tekst bij.

Ik heb uiteraard gezocht en dan vond ik al vaak een soort wikipedia achtige dingen, maar die zijn traag en het maken van een duidelijk schema/tabel/kolom was niet echt goed te doen. Ik zou liever iets willen wat meer op excel/word lijkt, iets wat eenvoudiger is.. en dan dus met die eigenschappen.
Microsoft Project valt af vanwege de kosten. Outlook(agenda) is niet 'vrij' genoeg.

Bestaat er zoiets, of is er nog een andere handige manier?
Bedankt.

EDIT: Ik heb zojuist Microsoft Onenote gezien, zoiets bedoel ik ongeveer. Iets minder uitgebreid zou geen ramp zijn. Weet iemand hiervoor een (gratis?) alternatief?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2006 22:23 ]

Verwijderd

Ik weet niet precies of je het bedoeld, maar is Google Docs wat je bedoeld of is dat anders? Daar kan je namelijk een nieuw document maken en dit delen met andere mensen die dan tegelijkertijd eraan kunnen werken & het wordt steeds geupdate dacht ik, maar met het delen heb ik niet veel ervaring moet het zeggen. Probeer het even zou ik zeggen :)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie. Heb het even bekeken en geprobeerd en is inderdaad ongeveer wat ik zoek. Alleen dit moet persee online en dat is minder handig, omdat er niet altijd internet toegang is (sorry niet duidelijk gemeld. Met webbased bedoelde ik gewoon dat het via een (interne) webserver mocht lopen).

Ik zit het nu te proberen in Access. Tevens heb ik Evernote geprobeerd maar die is helaas niet gratis, tenminste de variant met de juiste functionaliteit.