Systeem gecrasht

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• weppe
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Hallo

Afgelopen zomer viel mijn systeem af en toe uit. De dag erna deed hij het telkens gewoon weer. Echter nu viel mijn systeem weer uit en is het niet meer aan te krijgen.

Ik heb al ander geheugen en een andere videokaart geprobeerd maar dit helpt niet.

Waarschijnlijk is dus de processor of het moederbord kapot.

Processor = AMD XP3200 + (socket A)
Moederbord = gigabyte 7VASFS.
Geheugen = Samsung PC 2700 DDR 333

Hoe kom ik er nu achter wat kapot is? Kan ik op dit moederbord een AMD thunderbird 1000mhz (socket A) zetten om te testen?

• DEVoTi0N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-05 12:23
al aan je voeding gedacht?

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Je kan dit testen door andere onderdelen te gebruiken maar dat snap je zelf vast ook wel ;) Ik denk zelf dat die cpu er wel op moet kunnen maar raadpleeg de specs/handleiding even als er iets over in staat, het is tenslotte een stuk oudere socket a cpu.
Geheugen, bankje verwisselen met een andere ;), draai als eerst wel even memtest86.

Suc6

Blij Met Wilco

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-05 10:43
1) Heb je al geprobeert om de warmte van je systeem in de gaten te houden?
2) Valt de computer daadwerkelijk uit of start hij opnieuw op? (bij deze kan het dus zijn dat Windows een BSOD / blauw scherm geeft en deze niet weergeeft maar gelijk opnieuw opstart)..
3) Wat voor voeding heb je? (instabiliteit door een te laag voltage)
4) Hoe lang heb je het systeem al? (speelt het probleem] zich al vanaf begin der tijden af?)

[EDIT]
-Thunder- schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 22:00:
Je kan dit testen door andere onderdelen te gebruiken maar dat snap je zelf vast ook wel ;)
Geheugen, bankje verwisselen met een andere ;), draai als eerst wel even memtest86.

Suc6

Als je iets beter had gelezen had je al gelezen dat hij al met de suggestie kwam andere onderdelen te proberen (en deels al heeft geprobeerd) maar vraagt of het slim is om.. ;) Daarnaast had hij geheugen al geswitched
[/EDIT]

[ Voor 38% gewijzigd door PeterSelie op 31-10-2006 22:07 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Heb je al naar de condensators op je MB gekeken? Als ze erg bol staan kun je proberen ze zelf te vervangen.

ARME AOW’er

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

SoaDmaggot schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 22:02:
2) Valt de computer daadwerkelijk uit of start hij opnieuw op? (bij deze kan het dus zijn dat Windows een BSOD / blauw scherm geeft en deze niet weergeeft maar gelijk opnieuw opstart)..
4) Hoe lang heb je het systeem al? (speelt het probleem zich al vanaf begin der tijden af?)

[EDIT]
[quote]-Thunder- schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 22:00:
Je kan dit testen door andere onderdelen te gebruiken maar dat snap je zelf vast ook wel ;)

Suc6
[/quote]

Als je iets beter had gelezen had je al gelezen dat hij al met de suggestie kwam andere onderdelen te proberen (en deels al heeft geprobeerd) maar vraagt of het slim is om.. ;) Daarnaast had hij geheugen al geswitched
[/EDIT
#%@%, word tijd dat ik naar bed toe ga.. veel te vroeg opgestaan vandaag :X

Blij Met Wilco

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-05 10:43
-Thunder- schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 22:05:
[...]

#%@%, word tijd dat ik naar bed toe ga.. veel te vroeg opgestaan vandaag :X
Bij mij was het meer een combinatie van laat naar bed / vroeg opstaan / hele dag druk ;)

Mja in ieder geval, wachtende op antwoord :Y)

• weppe
  • Niet online
SoaDmaggot schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 22:02:
4) Hoe lang heb je het systeem al? (speelt het probleem] zich al vanaf begin der tijden af?)

[EDIT]

[...]

[/EDIT]
1. nee maar ik ga er vanuit dat hij uitgevallen is door teveel warmte, er is dus iets doorgefikt maar wat?
2. Hij start niet meer op. Er gaan links en rechts wel wat fans draaien maar hij start niet door, geeft geen beeld. Ook geen piep. De hdd wordt ook niet aangesproken. Als ik het geheugen eruit haal geeft hij wel een pieptoon
3. Een ATX-300GTF
4. Nee, dit probleem speelt zich pas af vanaf afgelopen zomer. Maar omdat hij de dag erna steeds weer opstartte heb ik er niets aan gedaan. Echter nu is het te laat en start hij helemaal niet meer op....

Wat kan het zijn???? Voeding/Moederbord/Processor?

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

ARME AOW’er

• weppe
  • Niet online
Guardian Angel schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 22:04:
Heb je al naar de condensators op je MB gekeken? Als ze erg bol staan kun je proberen ze zelf te vervangen.
Zojuist naar gekeken, er staat geen enkele condensator erg bol...

• weppe
  • Niet online
Iemand nog een tip?

• weppe
  • Niet online
Waarom komen er nu binnen 10 minuten 6 reacties en de dagen erna niets meer? Het is ook altijd hetzelfde hier.

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:57

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Lekker agressieve reactie, als je wilt dat mensen helpen moet je niet met die attitude aankomen vriend :/

Magoed, recentelijk heb ik hetzelfde probleem ondervonden en ik heb nu mijn voeding RMA gestuurd. Deze gaf veel fouten (pc starte 2 sec op en viel weer uit, wilde soms niet posten enz.)

Verder zou ik gewoon proberen de onderdelen ergens anders te testen (anders systeem, hardware boer enz.) Zelf had ik deze gelegenheid niet dus ik hoop op het beste :)

Suc6

Xbox Live ID:Notna8310

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

weppe schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 11:35:
Waarom komen er nu binnen 10 minuten 6 reacties en de dagen erna niets meer? Het is ook altijd hetzelfde hier.
Met een aan zekerheid grenzende werkelijkheid durf ik wel te stellen dat het aan jouw eigen inzet zou kunnen liggen, want ik zie totaal niets wat je zelf hebt ondernomen terwijl er in de FAQ toch een aantal mogelijke oplossingen staan.

Je zou na 760 postings op dit forum toch langzamerhand moeten weten dat GoT géén helpdesk is, en dat de gebruikers elkaar geheel vrijwillig proberen te helpen.

Jouw bovenstaande opmerking is voor mij in elk geval aanleiding om verder van mijn aandeel in het zoeken van een oplossing te beëindigen. Misschien dat anderen dit voorbeeld zullen gaan volgen waardoor je alsnog op jezelf bent aangewezen.

Succes.

ARME AOW’er

Verwijderd

weppe schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 11:35:
Offtopic
Ik verwacht ook wat meer inzet van jou Weppe. Forummen is voor de meeste van ons een hobby het is geen werk. Mensen zijn niet verplicht continu op jouw topic alleen te letten ! No hard feelings hè ;)

On topic
Ik verwacht dat óf je Harddisk óf je processor inderdaad kapot is aangezien je de rest (geheugen, videokaart) al getest hebt. Dus even een cpu'tje regelen (moet toch wel lukken) en testen maar ! Moederbord wordt wellicht wat moeilijker.

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 21:44

Zewatanejo

Fine Thanks!

zonder dat ik dit topic wil kapen post ik een ongeveer gelijk probleem hier maar even.

Ik heb een AMD athlon 3000+
Asus A7N8X-X
en DDR 2700 geheugen

De voeding is een tagan van 380 watt. ongeveer 4 maanden oud.

Ook mijn systeem start niet meer op. Fans draaien wel, geen piep.
Ik heb het geuheugen er uit gehaald geen geluid
daarna de rest (lees HDD, Videokaart, DVD speler, etc.) er uitgehaald.
Zelfs dan geeft de PC geen enkel geluid.

Daarna ook nog de CPU eruit gehaald, nog steeds geen reactie.

Moet ik concluderen dan het MOBO dood is??

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-05 15:06

Woohooo

Smilie, James Smilie

Ik weet wel voor 95% zeker dat het aan je moederbord ligt.

- Steeds opnieuw opstarten
- Geen beeld, fans die draaien
- Geen piepjes

Typisch een defect moederbord
straffe_hendrik schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 13:22:
Moet ik concluderen dan het MOBO dood is??
Ja
Pagina: 1