Toon posts:

Scherm 'verspringt' van kleur

Pagina: 1
Acties:
  • 1.458 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleempje met de laptop hier thuis, alles werkt zoals het hoort maar na enige tijd veranderd het scherm in een ongeleid projectiel en krijg ik een mooie groen, blauwe (nee niet die) of witte weergave te zien en kan ik verder niets anders dan de laptop opnieuw opstarten en dan is het probleem weer tijdelijk voorbij.

Iemand enig idee of dit hardwarematig problemen zijn of dat ik het moet zoeken in een andere richting.
Qua drivers/updates niets veranderd en voor de rest werkt de laptop wel naar behoren.
De laptop doet overigens echt niets op het moment dat die 'schermen' komen en kan hem alleen uitgooien en weer opnieuw opstarten.

Hoop dat iemand hier iets in herkend en een oplossing heeft, groeten.

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-11 10:38

Gutteguttegut

CEO of TFD

Merk en type laptop...os...driver versies..etc etc etc ?

Probeer eens een externe monitor.

[ Voor 26% gewijzigd door Gutteguttegut op 31-10-2006 21:56 ]

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:04
Wat bedoel je precies? Dat je je beeld nog wel ziet, maar nog maar in 1 kleur? (Dus een gekleurde waas over je beeld eigenlijk). In dat geval kan het heel goed zijn dat er een connector niet helemaal goed vast zit en je een van de primaire kleuren kwijt raakt. Dit zou echter met een reboot niet te verhelpen zijn en een 'witte' weergave past niet echt bij dit probleem.

Of bedoel je dat je scherm geheel wit of groen of blauw wordt? Of alleen delen van het scherm? En blijft deze kleur constant of wisselt hij tussen de kleuren?

In de 1e instantie zou ik bij dit probleem naar de drivers gaan kijken. Reinstall deze. Draai een keer van een Linux of Windows CD versie. Gebeurd dit dan ook ineens? Dan kun je software iig uitsluiten.

Als het dan de hardware is, gebeurd dit dan ook met een externe monitor? Zo ja dan is heel waarschijnlijk de boosdoener je grafische chipset. Deze is dan defect en/of wordt te warm. Als de externe monitor geen last heeft, dan zit het probleem waarschijnlijk in de electronica van je laptop scherm. Ook deze zal dan defect zijn en/of te warm worden.

Meert informatie over wat voor laptop je precies hebt met specs zou ons ook helpen met het identificeren van het probleem. Mischien zijn er wel problemen bekend met jouw type laptop of onderdelen daarvan.

Als je trouwens nog garantie hebt zou ik, na het uitsluiten dat het geen software probleem betreft, de laptop bij de winkel retourneren en die het laten oplossen. Hardwareeuvel bij een laptop valt toch al moeilijk zelf te verhelpen.

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"