Toon posts:

Probleem met 5.1 speakerset

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik ben sinds kort een probleem met mijn speakers(5.1 setje van Logitech). Alles werkte goed, maar van de ene dag op de andere kreeg ik plots geen geluid meer uit mijn 2 voorste-side boxen. Dit is extreem vervelend aangezien ik bv in een racespel mijn motor niet meer hoor :|

Ik gebruik de onboard sound van mijn K8N Neo Platinum (moederbord), en heb de laatste nieuwe AC'97 drivers geinstalleerd staan. De naam van de speakerset weet ik niet precies aangezien ik de doos niet meer heb, en de set niet meer op Logitech's site staat. Maar ik denk eerder dat het om een softwarematig probleem gaat.

Alle instellingen in windows staan goed, en ik weet echt niet meer waar ik moet zoeken om dit opgelost te krijgen, daarom vraag ik jullie hulp ;)

Dank bij voorbaat!

Verwijderd

Speakers elders getest? Problemen na driver update? Geen aanrader, maar als de speaker ok zijn en de update niet het probleem was, dan kun je nog een systeemherstel van de dag dat alles nog werkte terug zetten.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:59

voodooless

Sound is no voodoo!

Ik zie dat je nog een groentje bent, zal je dus ff voorzichtig behandelen ;)
Alle instellingen in windows staan goed
Dat is al per definitie een gevaarlijke uitspraak. Kom het dagelijks tegen op mijn werk, dus ik kijk er niet meer van op ;) "Goed staan" is wel erg vaag.

Leg even duidelijk uit wat je instellingen zijn, en zoek ook even de software die bij de drivers na of ook daar alles goed staat. Meld je instellingen. Dan is er in ieder geval een rede om het topic duidelijker te bekijken, want nu blijft het alleen maar giswerk.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:21
ik denk dat je het over de X-530 hebt. Is dat correct?

Afbeeldingslocatie: http://www.ncalcomputers.com/catalog2/images/X530.jpg

hier kun je mischien wat mee @ google, google weet nml alles ;)

edit: oja als het hem niet is zou je hier eens even kunnen kijken of je hem ziet.

[ Voor 40% gewijzigd door Avalaxy op 31-10-2006 20:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Alle instellingen in windows staan goed
Hiermee bedoel ik dat alles perfect werkte voordat het probleem zich plots voordeed. Op de volgende 2 foto's zie je mijn geluidsinstellingen overigens:

Foto 1
Foto 2
ik denk dat je het over de X-530 hebt. Is dat correct?
Nee, dat issem niet. M'n speakerset staat overigens niet in de gehele lijst... Waarschijnlijk omdat het over een verouderd model gaat (+- 2 jaar oud).
Speakers elders getest? Problemen na driver update?
Het probleem ligt niet aan de speakers zelf. Als ik de kabels van mijn voorste en achterste speakers verwissel, heb ik hetzelfde probleem met de achterste speakers. De achterste geven dan geen klank, maar da voorste(die het signaal dat bedoeld is voor de achterste speakers ontvangen) wel.

Het probleem deed zich niet voor na een driver update. Het is gewoon plots gebeurt zonder een (voor mij althans) duidelijke aanleiding.
Ik zie dat je nog een groentje bent, zal je dus ff voorzichtig behandelen ;)
;)

*edit*
Ik heb ff een foto genomen van de speakers. Ze zijn trouwens van Creative en NIET van Logitech. (ze staan ook niet vermeld op de site van Creative).
Foto 1
Foto 2

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2006 22:57 ]

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Doen de speakers het met die "3D audiodemo"?

Verwijderd

Topicstarter
In de 3D audiodemo is het probleem ook aanwezig. Alles wordt correct weergegeven totdat de klank de 2 achterste speakers bereikt, dan valt de klank weg, en de klank verschijnt weer wanneer de voorste speakers bereikt worden.

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Draai eens wat stekkertjes om? Doen dan andere speakertjes het niet?

Verwijderd

Topicstarter
Als ik de stekkertjes omdraai zijn het steeds 2 andere speakers die geen klank geven.

*edit*

het zou ook kunnen dat dit aan de GROENE audio-uitgang van mijn moederbord ligt. Is er een manier om dit snel te testen?

*edit2*
ik heb een oud speakersetje gevonden(dat enkel een GROENE audiopoort heeft). Het geeft geen klank... dus het moederbord stuurt geen signalen door de GROENE audiopoort denk ik zo. Verder weet ik er te weinig van om het probleem verder op te sporen

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2006 23:22 ]

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Dus alle speakers doen het, behalve je achterspeakers? Dus ook center en subwoofer?

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:46

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Kan het niet zijn dat die uitgang gebruikt wordt als microfooningang of iets dergelijks, en dat ie verkeerd 'geschakeld' staat?
hmm, gezien het moederbord lijkt me dat ook niet het probleem. En ook jouw plaatjes hierboven tonen aan dat ik er volkomen naast zat :P

[ Voor 46% gewijzigd door bartvl op 31-10-2006 23:33 ]

Life is not about specs, it is about joy!

Pagina: 1