[Exchange2003] 1 gebruiker ontvangt alle mail

Pagina: 1
Acties:

• alberthakvoort
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15-02 18:33
Dag luitjes,

Ik heb hier een SBS 2003 server, waarvan 1 gebruiker nu spontaan alle mail van alle gebruikers binnenkrijgt. De mail komt ook gewoon bij de bestemde gebruiker aan.

Ik kan nergens een forward of iets dergelijks vinden.

Message Tracking Center geeft ook niet veel meer info :

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~rshcomp/exchange.PNG

Zoals je hierboven ziet is het bericht aan info gestuurd, maar wordt ook naar m.vanommen@ gestuurd.

Is er nog een tool/truuk om te kijken of er ergens een forward of iets ingesteld is?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
En de user heeft in z'n mailbox niks ingesteld qua outlookregels oid? En heb je misschien in AD users en computers gekeken?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• alberthakvoort
De gebruiker heeft geen regels in zijn Outlook staan. En ik kan in de AD helemaal niks vinden wat kan wijzen op een forward of iets dergelijks.

Kheb met Exchdump nog even conf's doorgelopen, maar ook daarmee geen gekke dingen kunnen vinden

[ Voor 46% gewijzigd door alberthakvoort op 31-10-2006 22:35 ]

• BFS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-02 10:15

BFS

Rude awakening

Draait er een VBS Catch all script? Antispam (Groupshield/GFI en andere pakketen kunnen mail ook redirecten naar een usermailbox)

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-02 10:55

ralpje

Deugpopje

Niet toevallig een mailbox ingesteld als monitor-mailbox?

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• alberthakvoort
Ik heb nu een nieuw account aangemaakt, en daar weer alle email adressen aangekoppelt. Probleem voor de gebruiker is nu opgelost. Maar op het oude account blijft nog steeds alles binnenkomen.
Ik kan dat account natuurlijk verwijderen, maar ben nu wel heel benieuwd waar de (of mijn) fout zit.

@BFS

Er draait GFI mail Security & MailEssentials op de bewuste server. Maar daar heb ik ook al alle instellingen van nagelopen.

@Ralpje

Hoe bedoel je monitor-mailbox? Waar kan dat ingesteld worden?

• BFS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-02 10:15

BFS

Rude awakening

Heb je de services van GFI al eens herstart? Wij hebben in het verleden hier ook al eens een dergelijk probleem mee opgelost.

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
alberthakvoort schreef op donderdag 02 november 2006 @ 14:09:
Er draait GFI mail Security & MailEssentials op de bewuste server. Maar daar heb ik ook al alle instellingen van nagelopen.
Kijk dit is dus info die je in je topicstart moet vermelden. Nu zitten wij allemaal te gissen terwijl je heir waarschijnlijk de boosdoener al wel te pakken hebt. Met andere woorden: stop alle services van gfi eens, is het probleem dan weg?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• alberthakvoort
sanfranjake schreef op donderdag 02 november 2006 @ 15:41:
[...]

Kijk dit is dus info die je in je topicstart moet vermelden. Nu zitten wij allemaal te gissen terwijl je heir waarschijnlijk de boosdoener al wel te pakken hebt. Met andere woorden: stop alle services van gfi eens, is het probleem dan weg?
Helemaal gelijk in... niet aan gedacht. Kga het vanavond even testen.

• Eindbaas
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-01 07:18
En lukte dat?

[ Voor 71% gewijzigd door Eindbaas op 03-11-2006 10:52 ]

Pagina: 1