Toon posts:

Orange installeren gaat een beetje moeilijk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een oude pc aan m`n oom gegeven en deze wou daar meteen internet op, orange starter is dat geworden.
Hij kreeg vrijdag netjes het modem incl. installatiespul. Netjes alles aangesloten en gekeken of ik verbinding had. Ik kreeg de melding dat er een beperkte of geen verbinding was. Ik had nogmaals alles nagekeken of alles goed aangesloten zat. Vandaag heb ik nog geprobeerd om windows opnieuw te installeren (misschien zat er spyware in en het moest toch gebeuren) ook hetzelfde. Het modem zit direct op de pc aangesloten en die weer in de kamer ernaast op een telefooncontact doos die weer naar beneden toe gaat in de meterkast. Ik kan ook het configscherm niet benaderen. En bij mij thuis heb ik Orange Family, wij hebben ook 2 telefooncontactdozen en bij ons doet ie het perfecto.

Specs:
PC
0,9 gHz
256 mb ram
Windows XP Proffesional
Al een paar jaartjes oud, maar nog goed bruikbaar.

Internet:
Modem: Speedtouch 516
Provider: Orange
Abbonement: Starter

Weet iemand wat er hier gaande is?

Groeten,
Thom.

EDIT: Ik heb al gezocht bij Orange helpdesk online en al gegooglet. Tot op heden geen goed antwoord gevonden.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2006 20:28 ]

Verwijderd

De melding beperkte of geen verbinding komt van de netwerkkaart? Bij het icoon rechts onder in de taakbalk? Zo ja, wat is het IP-nummer wat je krijgt. Ik denk in de serie 169.254.xxx.xxx
Dan is er iets mis met de instelling van het modem. Je geeft eigenlijk totaal geen info. Geen idee wat je zoal getest hebt. En aangezien we niet weten hoeveel je weet van netwerken is een beetje meer info wel handig.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn kennis van netwerken is niet bepaald veel. Mijn orange installatie thuis ging eigenlijk vlekkeloos met de livebox. Maar orange starter is voor mij eigenlijk nieuw. Ik heb hem al gezet op 10 mb/full duplex en een aantal keren de verbinding hersteld. Ook het modem een aantal keer gereset. En geprobeerd het configscherm te benaderen wat ook niet ging.

Ik ben wel nog 1 dingen vergeten te vertellen. De telefoon daar gaat gewoon nog via KPN. Maar als hun bellen horen hun veel geruis en horen hun diegene slecht waarmee ze bellen. Dat is met de stekker die hun kregen van Orange. En met de oude stekker is het gewoon goed.

Verwijderd

Maar geen antwoord op de belangrijkste vraag.
Wat krijg je als je ipconfig gegevens opvraagt in een command prompt.