Sinds ik zojuist mijn PC opstart, heb ik problemen met de weergave in windows.
Alles wordt in 800X600 weergegeven, voorheen was dit 1280x1024. Na wat onderzoek
bleek het aan mijn videokaart te liggen. Als ik namelijk mijn resolutie wilde veranderen
via een programma van ATI, voorheen kon dit, dan geet hij de volgende melding:
"Can not find Graphics Card Information"
Wat ik me herinner is dat gister ook Steam/CS-source eruitvloog tijdens het
spelen van een spel. Verder heb ik hier niet op gelet, maar nu weet ik dat dat waarschijnlijk
het moment is dat het mis ging.
Wat ik heb gedaan tot nu toe is:
PC open gehaald, Gekeken of alles aangesloten zat (zal wel onzinning zijn van me, maar toch),
vervolgens PC weer gestart, gekeken of het blauwe lichtje van de 3D-kaart begon te branden en of
de fan draaide. Toen bleek dat alles het deed, heb ik de software van de 3D-kaart erin gestopt:
Asus VGA Driver, deze geeft aan dat hij software heeft voor de ASUS EAX600 Series.
Deze software (De ASUS Driver) heb ik proberen te installeren. Maar dit wilde niet lukken en ik kreeg de volgende melding:
“Setup kon de installatie niet voltooien, Probeer de weergave-adapter in te stellen met een standaard VGA-stuurprogramma alvorens Setup uit te voeren.”
Van deze melding snap ik echt helemaal niets, wat is een standaard VGA-stuurprogramma en waar staat het op mijn pc? Daarom ben ik op internet verder gaan zoeken naar een Driver voor deze kaart maar zonder succes.
Vandaar dat ik hier nu de volgende vraag wil stellen:
- Wat kan de oorzaak van het probleem zijn?
- Hoe los ik het op (Driver/Andere instellingen)?
Ook viel me het volgende op toen ik bij de Systeeminfo keek van mijn PC.
Bij Onderdelen > Beeldscherm, staat mijn 3D-kaart: Radeon X600/X550 series ATI Technologies Inc.
En dan staat er bij Geïnstalleerde Stuurprogramma's: Niet beschikbaar
Ik weet ook niet of dat direct allarmerend is of dat het voorheen ook al zo was.
Hopelijk kunnen jullie me helpen met dit probleem,
Bij voorbaat dank!
Alles wordt in 800X600 weergegeven, voorheen was dit 1280x1024. Na wat onderzoek
bleek het aan mijn videokaart te liggen. Als ik namelijk mijn resolutie wilde veranderen
via een programma van ATI, voorheen kon dit, dan geet hij de volgende melding:
"Can not find Graphics Card Information"
Wat ik me herinner is dat gister ook Steam/CS-source eruitvloog tijdens het
spelen van een spel. Verder heb ik hier niet op gelet, maar nu weet ik dat dat waarschijnlijk
het moment is dat het mis ging.
Wat ik heb gedaan tot nu toe is:
PC open gehaald, Gekeken of alles aangesloten zat (zal wel onzinning zijn van me, maar toch),
vervolgens PC weer gestart, gekeken of het blauwe lichtje van de 3D-kaart begon te branden en of
de fan draaide. Toen bleek dat alles het deed, heb ik de software van de 3D-kaart erin gestopt:
Asus VGA Driver, deze geeft aan dat hij software heeft voor de ASUS EAX600 Series.
Deze software (De ASUS Driver) heb ik proberen te installeren. Maar dit wilde niet lukken en ik kreeg de volgende melding:
“Setup kon de installatie niet voltooien, Probeer de weergave-adapter in te stellen met een standaard VGA-stuurprogramma alvorens Setup uit te voeren.”
Van deze melding snap ik echt helemaal niets, wat is een standaard VGA-stuurprogramma en waar staat het op mijn pc? Daarom ben ik op internet verder gaan zoeken naar een Driver voor deze kaart maar zonder succes.
Vandaar dat ik hier nu de volgende vraag wil stellen:
- Wat kan de oorzaak van het probleem zijn?
- Hoe los ik het op (Driver/Andere instellingen)?
Ook viel me het volgende op toen ik bij de Systeeminfo keek van mijn PC.
Bij Onderdelen > Beeldscherm, staat mijn 3D-kaart: Radeon X600/X550 series ATI Technologies Inc.
En dan staat er bij Geïnstalleerde Stuurprogramma's: Niet beschikbaar
Ik weet ook niet of dat direct allarmerend is of dat het voorheen ook al zo was.
Hopelijk kunnen jullie me helpen met dit probleem,
Bij voorbaat dank!