[V&A] Assistentie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-09 20:58
Tweakers wordt ouder, daarmee het publiek van een andere generatie. Iets waar dat duidelijk uit blijkt is: http://tweakers.net/aanbod/list_ads/cat/276. Slechts een slot a bord te vinden: van iemand die um zoekt. Blijkbaar verwarren mensen het met een socket a, en posten'm in de verkeerde categorie. Ongetwijfeld zullen er voorbeelden zijn te bedenken bij andere categorieen. Misschien is het een goed idee de plaatsingspocedure duidelijker te maken, en soort van help beschrijving bij de (sub) categorie te zetten? Op dit moment moet je kiezen uit meer dan honderd items uit een combobox, iets wat nou ook bepaald niet helpt. Misschien vervangen door een drilldown combobox, met wanneer je een drill doet, deze beschrijving [--> assistentie] weer te geven?

TweakBlog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben met je eens dat het niet altijd 100% duidelijk is hoe een advertentie goed ingedeeld kan worden. Tegelijk hou ik in gedachte dat vraag en aanbod is ontstaan vanuit de gedachte dat Tweakers onderling goederen zouden kunnen uitwisselen. Vanuit dat oogpunt is de kans op dit soort verwarringen aanzienlijk kleiner dan onder bijvoorbeeld het marktplaats publiek.

V&A is niet volmaakt kwa mogelijkheden, en misschien kunnen beschrijvingen enige hulp bieden. Zelf denk ik echter dat iemand die nu al niet van zijn eigen mobo weet of het Slot A of Socket A is, ook niet gebaat is bij een wat uitgebreidere uitleg. Ik wil niet een negatieve basis leggen, en zie het zeker zitten als er mogelijkheden zijn zaken duidelijker en beter te maken, alleen denk ik dat een uitgebreidere omschrijving voor de subcategoriën niet substantieel iets gaat bijdragen.

Het idee na te denken hoe het beter gemaakt kan worden is zeker goed, wellicht dat anderen ook nog mee willen denken om te kijken wat er gedaan kan worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-09 20:58
Zelf denk ik echter dat iemand die nu al niet van zijn eigen mobo weet of het Slot A of Socket A is, ook niet gebaat is bij een wat uitgebreidere uitleg.
Ik denk het wel. Tegenwoordig is de ICT zo ontzettend groot en uitgebreid, dat je simpelweg niet alles meer kan weten. Vanuit dat oogpunt lijkt het me juist wel handig.

met een drilldown combobox bedoel ik zo'n AJAX-ding, met sub comboboxjes die subcategorieen tonen afhankelijk van de hoofdcategorie.

TweakBlog