Toon posts:

Intel Xeon 5100 series - 64bit of x86 met 64 bit extensies

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat me om het volgende: ik wil een servertje gaan inrichten met daarin een Xeon proc. Deze proc. moet echt een 64bit proc zijn. Nu heb ik begrepen dat er een verschil is tussen een native 64bit proc en een x86 proc met 64bit extensies. Dit gaat dus echt over processor technologie en ik hoop dus dat iemand me hier iets meer over kan vertellen.

De intel docs vertellen me dat de 5100 serie van Xeon van 64EMT is voorzien maar het wordt dus nergens een native 64bit proc genoemd. Hoe zit dit nu precies want Intel heeft ook een processor lijn waarbij ze dus wel aangeven dat het 64 bit is. Volgens mij zit deze in de MP servers.

als je op deze pagina http://www.intel.com/products/processor/xeon/index.htm#5000 kijkt onder het kopje 'Product Brief' dan zie je daar de 'Dual-Core Intel® Xeon® Processor 5100 Series'
en de '64-bit Intel® Xeon® Processor'.

Dit doet dus voorkomen dat de 'Dual-Core Intel® Xeon® Processor 5100 Series' een ander soort processor is, in ieder geval wat betreft het 64bit gedeelte, dan de '64-bit Intel® Xeon® Processor'.

Kan iemand hier enige duidelijkheid over verschaffen?

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 26-05 14:20

ThunderNet

Flits!

het zijn idd 64 bits extenties, net als de AMD varianten.
Als je een echte 64 bits processor wilt, moet je een Intel itanium nemen :) die zijn IA64 :)

[ Voor 67% gewijzigd door ThunderNet op 31-10-2006 19:47 ]

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Verwijderd

Topicstarter
Er is volgens mij een duidelijk verschil tussen de dual core varianten en de 64bit varianten, zie ook de bijbehorende productbriefs

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:55
Verwijderd schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 20:33:
Er is volgens mij een duidelijk verschil tussen de dual core varianten en de 64bit varianten, zie ook de bijbehorende productbriefs
Nee, alle moderne Xeon's zijn identiek wat betreft het 64bits verhaal :) Dat deze term door het gebruik voor verwarring kan zorgen kan ik me voorstellen maar zolang je weet dat het bij alle x86 cpu's met 64bits instructieset (zowel Intel als AMD) hetzelfde werkt hoef je ook niet meer verward te raken.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Thanks, had inmiddels ook al even zelf met Intel in de US gebeld, die zeiden inderdaad hetzelfde. De enige echte native 64bit proc is de Itanium (en daar kun je overigens geen W2k3 op draaien maar daarvoor moet je zelf software schrijven)