SBLive 5.1 geluidskaart > geen geluid

Pagina: 1
Acties:

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:22

Zerora

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Ik krijg sinds geen geluid meer uit mn pc.
Ik gebruik een Creative SBLive 5.1 geluidskaart.

Als ik dan de Surround mixer wil starten dan krijg ik ook de volgende melding:

Er is een fout opgetreden tijdens het initialiseren van een van de mixer-engines. Mixer wordt nu afgesloten.

Problemen als krakend geluid en het niet doen van de center speaker is ook aanwezig.

Ik heb de volgende dingen al geprobeerd:
- Driver install tooltje (C:\Program Files\Creative\SBLive\Program\CTZAPXX.exe) gedraait > niks
- Restore defaults tooltje > niks
- Geluidskaart zelf uit mn pc gehaald en er weer terug in geduwd

To do:
- driver opnieuw installeren vanaf cd (ik ben alleen de cd kwijt, dus moet ff zoeken nog)

IK heb een aantal topics gelezen over SBlive problemen waaronder deze, maar ik daar niet echt mijn probleem vinden met een oplossing.

Dus kan iemand mij helpen om de boel weer recht te zetten, want zonder geluid is het zo saai en de games ook. :)

offtopic:
SBlive kaartje begint echt een grafkaart te worden, niks dan alleen ellende ermee :(

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• Zerora

Zerora

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Er is een nieuwe probleem bijgekomen mbt dit verhaal. Ik heb dus de driver cd gevonden. Dus ik wil die drivers/programma's verwijderen en opnieuw installeren.
Verwijderen in setup doet ie wel, maar alle programma's staan nog wel half op mn computer. ALs ik dan Wijzigen kies in de setup (nieuwe installatie staat er niet bij omdat de helft nog steeds op mn pc staat.) dan krijg ik een melding "Plaats de schijf met label "CD-ROM" en klik op OK" en dat terwijl de installatie cd er gewoon inzit (hoe heb ik anders deze installtie kunnen openen??) :?

IK vind die SB Live steeds vreemder worden.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:59

voodooless

Sound is no voodoo!

Vermoedelijk wil ie dan de XP CD-rom hebben.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Zerora

Zerora

Ik Henk 'm!

Topicstarter
voodooless schreef op woensdag 01 november 2006 @ 12:25:
Vermoedelijk wil ie dan de XP CD-rom hebben.
Vreemd, de XP CD-rom heb ik nooit eerder nodig gehad voor de installatie van mn SB Live kaartje.
Helaas heb ik hier geen XP cd liggen.

• Zerora

Zerora

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Niemand die weet wat ik zou kunnen doen om het op te lossen??

Ik heb zelf ondertussen het probleem ook verstuurd naar Creative Klanten Ondersteuning. Eens kijken met wat voor antwoord hun komen.

• teun-v
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online

teun-v

Koffie? ja graag...

Als het goed is krijg je na het op ok kliken een venster waar je ook een pad op kunt geven, dit venster heeft ook een details knopje en soms ook een blaader knopje. Als het blader knopje aanwezig is staat er in het dialoog bij bestandsnaam de naam van de gezochte bestanden. Zoek deze bestanden op, 9 van de 10 keer staan de juiste bestanden al op je computer en heel er vaak in c:\windows\system32\<een bepaalde map> .Heb je alleen het details knopje klik daar dan op, daar staan het benodigde bestand ook aangegeven. vul dan het pad in waar je het bestand gevonden hebt op de plek waar je e:\ staat zonder bestands naam. Het kan zijn dat je dit moet herhalen met meerdere bestanden en garandeert niet dat het dan gaat werken.

Ook gek op Ovalracen? | Canon EOS 350 D | Canon EF-S 10-22mm F/3.5-4.5 | Sigma 17-70 F/2.8-4.5 DC Macro | Canon EF 70-200 F/2.8L USM | >Blog< |

• Zerora

Zerora

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Nou ik krijg niet meer te zien dan alleen dit:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/fc7146c7c2f5269367e2628e53971309/full.jpg

Verwijderd

Deze drivers al eens getest ?

http://kxproject.lugosoft.com/down.php?language=en

Ik gebruik ze al langer ipv de Creative drivers en ik vind ze zeker niet slechter, integendeel.

• Zerora

Zerora

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 02 november 2006 @ 14:24:
Deze drivers al eens getest ?

http://kxproject.lugosoft.com/down.php?language=en

Ik gebruik ze al langer ipv de Creative drivers en ik vind ze zeker niet slechter, integendeel.
Zijn die ook goed met games en dergelijke??
Want volgens mij stond in een ander topic hier @ GoT dat Direct3d sound niet wordt ondersteunt. :S

• Zerora

Zerora

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Ik hoop dat iemand misschien nog een nuttig antwoord kan geven :/
(ik begin mn geluid te missen)

• Zerora

Zerora

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Ik ga eens ff drivers van mn kaart ergens los downloaden (driverguide ofzo) en dan zie ik wel weer verder.

• Zerora

Zerora

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb inmiddels mijn pc helemaal opnieuw geinstalleerd. Nu wil ik deze geluidskaart installeren en windows geeft aan dat er geen Soundblaster Live-component geinstalleerd is. Ik heb er echter met geen vinger aangezeten en die die Sb Live zit nog steeds op dezelfde manier aangesloten in mn pc.

:S

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:23

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Is je PC toevallig van de stroom af geweest :? Stroomstoring die heel Europa raakte?
Kan zijn dat je BIOS weer naar zijn defaults terug is gegaan, waardoor XP problemen heeft met het automatisch toekennen van IRQ's e.d. Dus check je BIOS ens :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Zerora

Zerora

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Geen last van een stroomstoring gehad hier, maar ik ga mn BIOS eens checken.

edit 1:
Geen idee, waar ik moet kijken in mn BIOS, maar aangezien ik daar afgelopen jaren dat ik deze pc heb daar niks aan veranderd, lijkt mij alles goed.

Edit 2:
Vaag genoeg doet de setup het nu wel. Eens afwachten hoe dit afloopt...

[ Voor 66% gewijzigd door Zerora op 07-11-2006 19:06 ]

• Zerora

Zerora

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Nou nadat setup een paar keer is vastgelopen heb ik de setup dan eindelijk klaar. Helaas krijg ik steeds geen geluid door.

Zou mn kaartje overleden zijn???

• Zerora

Zerora

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb ondertussen maar een nieuwe geluidskaart gekocht.
De keuze is gevallen op Creative SoundBlaster Audigy 4. Compleet met afstandsbediening 8)

Kaartje doet het perfect. _/-\o_

Pagina: 1