Toon posts:

Slechte video kwaliteit?!

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Sinds enige dagen heb ik een nieuw systeem: :9
Silentium T1 (350watt voeding)
ConRoeXFire-eSATA2
Intel core duo E6300
2 * 512 Kingston DDR2 geheugen
GeForce 7900GT Sonic
Creative x-fi XtremeMusic
Pinnacle PCTV Pro
2 * 250GB WD2500YS (in raid0)

Windows XP SP2
Alle drivers van internet gedownload. In 'hardware apparaten' zijn er geen fouten geconstateert.
DirectX 9 C

Dit draait op het eerste gezicht prima, echter heb ik een wat vreeemd probleem met de beeld kwaliteit van PCtvPRO en in windows media player. Echter zodra ik eerst een video bestand open in windows media player en daarna en daarna pcTVpro heb ik vrij goed beeld , en dit visa versa.

De slechte kwaliteit is voor jullie n.b. niet te zien op screenshots. Dit captured hij niet.
PowerDVD 6 heeft hier geen last van. Alle programma's hebben er een handje van, van wma tot vlc :/ ...
Screen shots van PCtv PRO zijn in normale kleuren hoe dan ook.
Met de videokaart is niks mis, 3dmark05 haalt de 9K.

Wat wel frappant te noemen is, bij de hardware tests na de installatie van PCTVPro. hard-reboot de PC, bij het starten van de 'DirectX overlay test'... Naar 'dx overlay errors' heb ik gezocht op zowel; GoT, google en het pinnacle support forum... Echter niks gevonden wat mij oplossingbood...

Ik heb geen idee wat dit veroorzaakt. Wellicht heeft één van jullie een sugestie.

Verder nog twee kleine vraagjes, welke eigelijk of topic zijn :>
Ik heb een Freezer 7 van Artic. Deze maakt vrij veel geluid (meer dan m'n 7900GT op lage snelheid)... Hoe kan ik deze langzamer laten draaien ... De cpu draait op 35 graden C. dit mogen best een paar graden meer zijn voor aan paar dbA minder .. .. :)
Fan control staat al aan, echter heeft dit weinig tot geen effect |:(

...

Ik moet alle pr0n films ;), bestanden, muziek e.d. van mijn oude pc naar mijn nieuwe pc trekken, echter haalt de verbinding maar 2 á 3 mb/s max.

Beide hebben een Gbit nic. deze staat op auto sence en zijn verbonden via een switch (10/100)... Een instelling van full duplex heeft enkel een negatief effect. Het is wel een low-budget switch...

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-07 20:46

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Het probleem dat je beschrijft is inderdaad een probleem met je overlay.

Aangezien je netwerk ook erg slecht functioneerd (dit zijn snelheden van een slecht 10mb netwerk) vermoed ik dat er meer mis is met je pc. Heb je deze wel op een geaard stopcontact aangesloten?

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• tim007
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-02-2024
kijk in je bios, mss heeft die een temp controller ingebouwd oid

Macbook | AMD Phenom II X6 1075T | Samsung Galaxy S i9000 | Visture V10 | Lenovo Tab 2 | ZOPO ZP999

Verwijderd

Topicstarter
Janoz schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 19:39:
Het probleem dat je beschrijft is inderdaad een probleem met je overlay.

Aangezien je netwerk ook erg slecht functioneerd (dit zijn snelheden van een slecht 10mb netwerk) vermoed ik dat er meer mis is met je pc. Heb je deze wel op een geaard stopcontact aangesloten?
Overlay wat?

Ik vind het zelf wat ver gaan dat er meer mis is met mijn computer... Lees snelheid van HD's 112mb/s (wat wel netjes is lijkt mij?) Score van 3dmark05 van 9K...

De computer is op een geaard stopcontact aangesloten.