Wi-fi AP bereiken?

Pagina: 1
Acties:

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:30
Is het mogelijk om een AP met mac-filtering te benaderen?

Het MAC van een AP kan je makkelijk achterhalen via Netstumbler alleen hoe verder?
je kunt niet de betreffende clients sniffen op dat AP?

Zou dit mogelijk zijn onder windows?

Wil verder niks hacken oid, gewoon uit interesse vanuit mijn opleiding.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Als er verder geen beveiliging loopt kan je met allerlei packetsniffers gewoon de MAC adressen van de clients achterhalen en die instellen als je eigen.
Dan kan je gewoon via dat AP het netwerk op.
Als er ook nog WEP of WPA op dat netwerk draait zal je dat eerst moeten kraken voordat je iets kan met de signalen (o.a. dus packetsniffen).

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• DaYwaLkUr
McKaamos schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 18:21:
Als er verder geen beveiliging loopt kan je met allerlei packetsniffers gewoon de MAC adressen van de clients achterhalen en die instellen als je eigen.
Dan kan je gewoon via dat AP het netwerk op.
Als er ook nog WEP of WPA op dat netwerk draait zal je dat eerst moeten kraken voordat je iets kan met de signalen (o.a. dus packetsniffen).
Dus technisch gesproken als ik zal capturen op mijn wifi-kaartje, zullen de betreffende mac adressen van die clients voorbijkomen?

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Yep.
Gewoon een packetsniffer draaien en dan de packets onderzoeken op sender en reciever MAC adres.

Ik weet trouwens niet zeker of het onder windows mogelijk is om als non-associated client(niet ingelogd op netwerk) de packets te scannen.
Onder Linux wil dat iig wel, dus in princiepe is het mogelijk, maar waarschijnlijk wel met de vereiste dat je als non-associated client moet kunnen scannen.

edit: er zijn trouwens genoeg Linux Live CD's voor network security auditing die alle tools voor dit soort zaken aan boord hebben.
Packetsniffers, WEP crackers, netwerkscanners, etc etc

[ Voor 19% gewijzigd door McKaamos op 31-10-2006 18:31 ]

• DaYwaLkUr
McKaamos schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 18:27:
Yep.
Gewoon een packetsniffer draaien en dan de packets onderzoeken op sender en reciever MAC adres.

Ik weet trouwens niet zeker of het onder windows mogelijk is om als non-associated client(niet ingelogd op netwerk) de packets te scannen.
Onder Linux wil dat iig wel, dus in princiepe is het mogelijk, maar waarschijnlijk wel met de vereiste dat je als non-associated client moet kunnen scannen.
Ok dus de vraag is alleen, kan het onder windows. Aangezien de meeste tooltjes ook voor linux zijn.

Bedankt ;)

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

You're welcome.
Trouwens, volgens mij kan het wel onder windows... ik heb ooit een scan tooltje gehad waarmee het kon. Weet alleen de naam niet meer, maar die installeerde speciale "protocollen" die dan bij je netwerkadapter properties terecht kwamen.

Dus zonder slag of stoot wil het niet, maar met de goede software kan het.
Het is voor mij ondertussen 3 jaar geleden dat ik dat heb gedaan trouwens, dus ik weet niet of die software uberhaupt nog te krijgen is...

[ Voor 30% gewijzigd door McKaamos op 31-10-2006 18:33 ]

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Via wireshark kan je packets sniffen in XP, alleen zijn sommige Wireless-kaartjes niet ondersteund en/of moet je andere drivers installeren die promiscuous (ontvangen van alle packetten) mogelijk maken.

☻/
/▌
/ \

• DaYwaLkUr
Kixtart schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 18:35:
Via wireshark kan je packets sniffen in XP, alleen zijn sommige Wireless-kaartjes niet ondersteund en/of moet je andere drivers installeren die promiscuous (ontvangen van alle packetten) mogelijk maken.
Ik heb wireshark geinstalleerd, mijn netwerkkaart ondersteund hem. Echter ontvang geen signalen van mijn pda oid?

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

DaYwaLkUr schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 20:43:
[...]

Ik heb wireshark geinstalleerd, mijn netwerkkaart ondersteund hem. Echter ontvang geen signalen van mijn pda oid?
Wireshark werkt sowieso op alle kaarten, maar niet op alle kaarten werkt promiscuous mode. Zonder dit kun je alleen packetten die voor jezelf bestemd zijn ontvangen.

☻/
/▌
/ \

• DaYwaLkUr
Kixtart schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 20:45:
[...]

Wireshark werkt sowieso op alle kaarten, maar niet op alle kaarten werkt promiscuous mode. Zonder dit kun je alleen packetten die voor jezelf bestemd zijn ontvangen.
Ik heb de wifi kaart geintegreerd op het mainboard. een Realtek 8187. Enig idee of dat gaat werken?

vind nergens iets van "promiscuous" terug, naja was leuk om te testen. iig bedankt :*)

[ Voor 10% gewijzigd door DaYwaLkUr op 31-10-2006 21:02 ]

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

In Wireshark kan je dat aanzetten via preferences->capture->promiscuous of per kaart als je op prepare klikt als je gaat scannen.

Die realtek heb ik ff snel door google gedrukt en op linux kan het volgens mij wel, maar windows weet ik niet. Het beste is om op de chipnaam(op wifi kaart)+promiscuous te zoeken in google.

Je kunt iig proberen of het werkt in Wireshark, bij mij lukte promiscuous in XP niet (heb ook niet lang geprobeerd)

☻/
/▌
/ \

Pagina: 1