Probleem Seagate Barracuda S-ATA

Pagina: 1
Acties:

• Fast-Forward
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-02 12:34
Beste mensen,

Sinds gisteravond heb ik een probleem met mijn harde schijf. Ik had mijn pc een uurtje niet meer gebruikt en toen ik hem opnieuw wilde opstarten kreeg ik problemen: Mijn pc zag mijn harde schijf niet meer en ook in de bios kon de schijf niet meer gedetecteerd worden...

Ik heb vervolgens mijn stekkers van mijn harde schijf naar mijn moederboord vervangen en verwisseld van slot. Ik heb meerde combinaties gebruikt maar tot dusver geen resultaat. Mijn vraag: Is mijn harde schijf naar de knoppen of zijn er andere mogelijkheden waarmee ik hem kan repareren?

Het betreft een Seagate Barracuda op een ASUS A7N8X-E moederbord, beide nog geen 2,5 jaar oud.

Gr,

N

Verwijderd

Ziet de raid utility (ctrl - s bij het opstarten) de harde schijf wel?

• Fast-Forward
Ja, daar staat hij wel bij. Niet kapot? iemand? :?

Verwijderd

Lekker duidelijk weer B)

Start de schijf fysiek ook op als je je Computer aanzet? If so, wordtie herkend door je Bios? Wat is de exacte foutmelding?

• Fast-Forward
De BIOS kan de schijf niet vinden en hij start de schijf ook niet op.... Hoe kan het dat hij wel te vinden is in de raid utility?

Verwijderd

hmm het zou kunnen dat je pc een lege batterij heeft? en bij herstart zijn de bios gevevens verloren gegaan mischien?

Ik kom nergens tegen dat je een Raid-setup draait, dus ga ik ervanuit dat je een single-schijf hebt. Zet de raid utility eens uit ? Mijn pc start niet vanaf Raid, daar moet ik echt aangeven dat ik wil booten van een plain S-ata schijf.

En als je schijf niks meer doet (ook niet met een losse powerconnector) dan issie zo goed als stuk :)

• Fast-Forward
Hij kan het Windows system32 bestand niet vinden maar dit is waarschijnlijk omdat hij de schijf niet ziet... Harde schijven zijn saai, daarom zo weinig reply? 8)7

Verwijderd

Fast-Forward schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 19:59:
Hij kan het Windows system32 bestand niet vinden maar dit is waarschijnlijk omdat hij de schijf niet ziet... Harde schijven zijn saai, daarom zo weinig reply? 8)7
Nee... dat komt meestal doordat TS's zo onduidelijk zijn :P en mensen al geen zin daarin meer hebben...
De BIOS kan de schijf niet vinden en hij start de schijf ook niet op....
Je spreekt jezelf tegen. Gaat het om het bestand NTDLR of echt iets specifieks in de windows\system32 folder? Uit hoeveel meer schijven bestaat je PC?

• Fast-Forward
Ik draai ook geen raid-set maar die utility is wel toegankelijk bij het opstarten, daar staat ie dus wel bij. Heel raar

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-12-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 19:57:
hmm het zou kunnen dat je pc een lege batterij heeft? en bij herstart zijn de bios gevevens verloren gegaan mischien?
Dan worden de schijven meestal automatisch opnieuw gededecteerd. Als je batterij op is, krijg je een waarschuwing met opstarten dat je de BIOS configuratie moet controleren.
Ga er maar vanuit dat je schijf kapot is.

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:20
De BIOS ziet je HD niet omdat hij geen deel uitmaakt daarvan, een Asus A7N8X-E is namelijk voorzien van losse S-ATA controller van Silicon Image.
Wellicht verstandig om je schijf even te checken met een tooltje van Hitachi, deze kan alle merken en vrijwel alle controllers aan

• Fast-Forward
Windows32/config/system kan hij niet vinden. Ik heb 1 S-ATA harde schijf, die zowel in de bios als met het opstarten niet meer gevonden wordt maar in de raid utility wel (die gewoon toegankelijk maar niet ingesteld is). Bedankt voor je hulp ondanks mijn onduidelijke post _/-\o_

• Fast-Forward
Ik zal hem nog even controleren met dat tooltje van Hitachi, Thanks! Waarschijnlijk is hij er geweest... :9

• _Silencer
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-02 00:15
Je schijf boot dan toch als windows een error geeft dat hij een bestand mist. Installatie stuk of slechte sectoren op harddisk? Ik denk eerder richting slechte sectoren, dus harddisk is niet volledig stuk maar vergeet op sommige locaties gegevens. Vergeet niet bij seagate heb je 5 jaar garantie!

• Fast-Forward
Aan die garantie had ik niet gedacht, thanks for the tip. Hij lijkt het weer te doen na een format in de raid utility. Bedankt allemaal

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-12-2025
Fast-Forward schreef op woensdag 01 november 2006 @ 21:38:
Aan die garantie had ik niet gedacht, thanks for the tip. Hij lijkt het weer te doen na een format in de raid utility. Bedankt allemaal
Misschien ook een idee om hem voorlopig even in de gaten te houden, i.v.m. eventuele slechte sectoren, door zeker een keer of drie per maand een checkdisk op los te laten. ;) Als ie nog een keer slechte sectoren geeft, hem vervangen.

[ Voor 6% gewijzigd door marquis op 02-11-2006 14:47 ]

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

Pagina: 1