Toon posts:

RapidShare "omzeilen"

Pagina: 1
Acties:
  • 2.026 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik vroeg me af of het mogelijk is (zonder een primium account te kopen) of je vaker dan 1 keer in de zoveel tijd een file daar kan downloade

Greets SKYNET

• Technicality
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-10-2025

Technicality

Vliegt rechtsom...

. :>

[ Voor 150% gewijzigd door Technicality op 31-10-2006 17:03 . Reden: knip, tis eigenelijk vet illegaal ]

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

* AtleX verwijst naar:
Beveiligingen omzeilen en andere vormen van (internet)misbruik.
Wachtwoorden / Firewalls en dergelijke zijn er niet voor de lol maar om PC's, netwerken en dergelijke enige vorm van bescherming tegen ongewenst/onbedoeld gebruik te geven. Het is derhalve op het forum niet de bedoeling om mensen hierbij de helpende hand te bieden, vragen hierover te stellen of whatever. We willen dat gewoon niet op het forum hebben.
:)

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Verwijderd

Hint: er is dus iemand die het wel weet, wie weet kun je hem een mailtje sturen :+

• soheilmd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-01 23:03
Verwijderd schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 17:05:
Hint: er is dus iemand die het wel weet, wie weet kun je hem een mailtje sturen :+
en als je het weet, mail hem ook even aan mij door >:)

• barfieldmv
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-10-2025
Koop een tweede pc en tweede netwerk aansluiting (extra adsl of als je dat al hebt kabel) en je kan je tweede download makkelijk starten.

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:54
aanvraag mag je wel doen hier maare,,,,,, niet op het forum zelf bespreken

Heel veel lurken, heel weinig posten..

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
google gewoon eens
vanalles vindbaar hoor - waarom hier vragen als je 't zelf ook kunt vinden?

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-01 13:36

Kirpeknots

Wazzup!

Haha. Jaggle gebruiker zeker.
VMWARE op je PC mikken met meerdere immages van OS'en wil ook helpen.

[ Voor 55% gewijzigd door Kirpeknots op 31-10-2006 17:19 ]

Verwijderd

Is dit in feite wel "illegaal"?

Ikzelf, met de kennis in mijn bezit zijnde, denk zover ik mijn oordeel juist kan vellen, dat de desbetreffende info echter niet illegaal is.

Misschien kan 1 vd mods dit bevestigen/weerleggen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb me al kapot zitten google ben nu ruim 3 uur verder en ben maar weinig opgeschoten (behalve de timer naar 0 te laten verzetten als je moet wachten op je download..). en die werkt ook nog niet eens altijd

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-02 19:59

Xof

Mensen moeten sowieso stoppen met dingen uploaden naar rapidshare :P
Als ze er dan 3 bestanden opzetten en met 1 bestand gaat wat mis (ja dat gebeurd nog wel eens bij rapid) dan mag je niet voor de 4e keer nog een bestand downloaden.. moet je een dag wachten..

Al zou ik wel weten hoe het te omzeilen, ik doe er de moeite niet voor. :)

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Wat is anders aan het omzeilen van een beveiliging online en het omzeilen van, bijvoorbeeld de activatie van Windows?

Rapidshare biedt gewoon een dienst aan, met zelfs de mogelijkheid om gratis dingen te downen en jij bent te gierig om ze daarvoor te willen betalen. Dan moet je het doen met de gratis diensten en niet zeuren.

Het zal verder wel makkelijk zijn om te omzeilen door wat dingen niet naar Rapidshare te sturen maar daar gaan we je hier dus niet mee helpen.

[ Voor 19% gewijzigd door fsfikke op 31-10-2006 17:23 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Verwijderd

Topicstarter
Als niet veel op rapidshare zou staan zou je me ook neit horen zeuren .. maar ikw eet gewoon dat het gratis kan waarom zou je er dan voor betalen!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Omdat ik ook gratis bij de lokale computoko een computer kan krijgen.

Tja, waarom betalen? Als je ook gewoon met dat ding naar buiten kan lopenrennen .

|:(

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Verwijderd schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 17:24:
Als niet veel op rapidshare zou staan zou je me ook neit horen zeuren .. maar ikw eet gewoon dat het gratis kan waarom zou je er dan voor betalen!
Als je een auto steelt is hij ook gratis....

Heb jij een auto? O-)

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Verwijderd

Topicstarter
Doe je dat toch.. Wie houd jou nou tegen :D

Verwijderd

fsfikke schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 17:22:
Wat is anders aan het omzeilen van een beveiliging online en het omzeilen van, bijvoorbeeld de activatie van Windows?
Ja de zaak is, is deze "beveiliging" wel de naam beveiliging waard? En kan er aldus van "omzeilen" gesproken worden? Allenszins is hetgeen wat er voor ondernomen wordt opzich allesbehalve illegaal, daarmee dat ik het ten zeerste in twijfel trek of er uberhaupt een bezwaar tegen is.

Zie het als een bios met een paswoord. Het paswoord proberen te kraken zou in deze zin illegaal zijn. Echter de bios resetten (waar de mobo fabrikant zelf voorziening voor getroffen heeft) is niet illegaal.... Ben je dan illegaal bezig? Ik heb allenszins nog niemand op dit forum hiertegen bezwaar horen maken. Nu weegt de zaak bij rapidshare nog minder zwaar door mits er daar niet eens sprake is van een paswoord. Dus als rapidshare "omzeilen" illegaal is, zouden ook ineens alle topics over het resetten van de bios moeten gesloten worden.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2006 17:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
LuCarD schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 17:26:
[...]

Als je een auto steelt is hij ook gratis....

Heb jij een auto? O-)
Niet meer is al gejat :P

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:55
Verwijderd schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 17:24:
Omdat dat de gebruiksvoorwaarde is ? Als ik jou hard genoeg op je neus timmer, kan ook gratis jouw geld uitgeven. Maar dan snapt (bijna) ineens iedereen dat dat toch echt niet de bedoeling is.

Maar als het op Internet gebeurt, dan is diefstal of fraude ineens niet erg ?

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Verwijderd

Topicstarter
StevenK schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 17:28:
[...]

Omdat dat de gebruiksvoorwaarde is ? Als ik jou hard genoeg op je neus timmer, kan ook gratis jouw geld uitgeven. Maar dan snapt (bijna) ineens iedereen dat dat toch echt niet de bedoeling is.

Maar als het op Internet gebeurt, dan is diefstal of fraude ineens niet erg ?
Geen realistisch voorbeeld maar ik snap waar je heen wil...

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Verwijderd schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 17:27:
[...]

Ja de zaak is, is deze "beveiliging" wel de naam beveiliging waard? En kan er aldus van "omzeilen" gesproken worden? Allenszins is hetgeen wat er voor ondernomen wordt opzich allesbehalve illegaal, daarmee dat ik het ten zeerste in twijfel trek of er uberhaupt een bezwaar tegen is.

Zie het als een bios met een paswoord. Het paswoord proberen te kraken zou in deze zin illegaal zijn. Echter de bios resetten (waar de mobo fabrikant zelf voorziening voor getroffen heeft) is niet illegaal.... Ben je dan illegaal bezig.

Nu weegt de zaak bij rapidshare nog minder zwaar door mits er daar niet eens sprake is van een paswoord.
Er zijn een hoop programma's met 30 dagen trials.
Als je daar de teller van reset (door bijvoorbeeld de systeemklok aan te passen) en jaren gebruik maakt van de trial, is het dan ook niet illegaal? Tuurlijk wel, alleen merkt die trial dat dan niet. Maar je hebt nog steeds het recht niet om dat programma te gebruiken.

Verwijderd

Een paar vrienden verzamelen, allemaal downloaden en elkaar regelmatig bezoeken met de externe HDD of Hamachi laten lopen :)

Verwijderd

fsfikke schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 17:31:
[...]

Er zijn een hoop programma's met 30 dagen trials.
Als je daar de teller van reset (door bijvoorbeeld de systeemklok aan te passen) en jaren gebruik maakt van de trial, is het dan ook niet illegaal? Tuurlijk wel, alleen merkt die trial dat dan niet. Maar je hebt nog steeds het recht niet om dat programma te gebruiken.
Goed voorbeeld! Hierop inpikkende met dezelfde redenering:
Als je in bebouwde kom 60 rijdt ipv 50, dan ben je illegaal bezig. Zolang de politie je niet flitst merkt niemand het. Is het dan ook verboden om dit op dit forum te zeggen dat je 60 hebt gereden in bebouwde kom?
Zo mag je ook bij vele hardware en software geen tweaks (kan in vele vormen zijn) toepassen, dus ben je illegaal bezig. Uiteraard is de gewetensdrempel hier onbestaande en maakt niemand er een probleem van. Maar het is illegaal: moet tweakers.net dan gesloten worden.

Kortom: waar houdt het op?

In dezelfe betekenis zie ik het "omzeilen" van rapidshare als zijnde het toepassen van een tweak waardoor rapidshare niet weet dat ik zonet reeds een bestand heb gedownload, net zoals de politie niet weet dat ik 60 heb gereden.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2006 17:40 ]

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Wat het modden van hardware betreft.
Als jij een videokaart koopt mag je daar mee doen wat je wilt. Of je hem nou aan de kerstboom wilt hangen of gewoon in je computer stopt.
Maar als je bepaalde dingen ermee doet (dingen erop gaat solderen ed) dan ben je niet illegaal bezig. Je recht op garantie verlies je echter wel :)

En dat je niet gepakt wordt betekend natuurlijk niet dat het wel mag :P

En of het in dit geval illegaal is of niet doet er ook niet perse toe.
Uit de quote van AtleX:
Beveiligingen omzeilen en andere vormen van (internet)misbruik.
Daardoor mag het hier op GoT dus iig niet.
Verwijderd schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 17:36:
[...]
In dezelfe betekenis zie ik het "omzeilen" van rapidshare als zijnde het toepassen van een tweak waardoor rapidshare niet weet dat ik zonet reeds een bestand heb gedownload, net zoals de politie niet weet dat ik 60 heb gereden.
Je kan het een tweak noemen, maar je kan niet ontkennen dat Rapidshare een beveiliging toepast om ervoor te zorgen dat je zonder ervoor betaald te hebben maar weinig kan downloaden.
Het feit dat je ervoor kan zorgen dat de beveiliging van Rapidshare niet meer werkt maakt het nog niet toegestaan om hem te gebruiken!

Zo ken ik ook een regtweak in de vorm van een aantal cijfertjes waardoor Windows opeens werkt met een serial van het internet. Maar toch heb ik dan een illegale versie.

[ Voor 62% gewijzigd door fsfikke op 31-10-2006 17:45 ]

Verwijderd

@TS: als jij al gegoogled hebt vraag ik me toch af wat je als zoekterm gebruikt. Ik heb zonet even gegoogled zonder zelfs maar naar een omzeiltip op zoek te zijn, en ik kwam al direct een hit tegen van een tweak die ik nog niet eens kende...

• jan_va
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
als je in belgie woont en je hebt ADSL is het behoorlijk simpel: gewoon in je modem eens disconnecten en dan opnieuw connecten, krijg je een nieuw IP toegewezen, kan je direct een nieuw bestand downloaden ;)

Verwijderd

Ok nu dat iemand anders het toch al gepost heeft. Deze actie is toch niet illegaal?

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Tuurlijk is het niet illegaal en crimineel om te disconnecten van je provider.
Maar wat je nog steeds vergeet:
Dat het mogelijk is om een beveiliging te omzeilen betekend nog niet dat je zomaar gebruik mag maken van iets terwijl het eigelijk niet mag.

Alleen omdat iets wat niet mag toch wel gedaan wordt als het kan is die beveiliging gemaakt. Dat die misschien niet waterproof is geeft je toch geen recht om gebruik te maken van, in dit geval de dure servers van Rapidshare! :?

• jan_va
  • Niet online
je mag per IP maar X aantal MB downloaden per X aantal tijd, als je een ander IP neemt doe je niets verkeerd... er staat nergens bij RS dat het niet mag, bij de meeste belgische ADSL providers krijg je om de 36u een nieuw IP, dat zou dan ook verboden worden? als ik de stroom van mijn modem haal krijg ik ook een nieuw IP, kan daar niets aan veranderen en RS kan dat ook niet verbieden, zou absurd zijn.

• xtrme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:30
ik zou in google de zoektermen
proxy en rapidshare
is proberen :+

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 17:19:
Is dit in feite wel "illegaal"?

Ikzelf, met de kennis in mijn bezit zijnde, denk zover ik mijn oordeel juist kan vellen, dat de desbetreffende info echter niet illegaal is.

Misschien kan 1 vd mods dit bevestigen/weerleggen?
ik ben geen mod nee :P Maar kan de keus van RS wel begrijpen, aangezien het een dienst is die wereldwijd gebruikt wordt. Van bannerinkomsten moeten ze het niet hebben nee, wel van Betaalde accounts. Ja ik erger me soms ook dat ik ruim 80 minuten moet wachten voor de volgende download, maar dat is ook niet zo gek. Ze vragen geld voor hun services als je daar meer gebruik van wilt maken. Ik heb dan ook een account op een Nieuwsgroep / payserver.

Wat de TS doet is ook niet goed, dat hier op GoT te posten hoe je het omzeilt. Dat is tegen de policy.

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

jan_va schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 18:21:
je mag per IP maar X aantal MB downloaden per X aantal tijd, als je een ander IP neemt doe je niets verkeerd... er staat nergens bij RS dat het niet mag, bij de meeste belgische ADSL providers krijg je om de 36u een nieuw IP, dat zou dan ook verboden worden? als ik de stroom van mijn modem haal krijg ik ook een nieuw IP, kan daar niets aan veranderen en RS kan dat ook niet verbieden, zou absurd zijn.
Heb je mijn post hierboven ook gelezen?
Ik kan nu alles voor de derde keer gaan zeggen.
Maar je kan ook even proberen te berijpen wat ik zeg (in oa de post van mij hiervoor).

• jan_va
  • Niet online
fsfikke schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 18:31:
[...]

Heb je mijn post hierboven ook gelezen?
Ik kan nu alles voor de derde keer gaan zeggen.
Maar je kan ook even proberen te berijpen wat ik zeg (in oa de post van mij hiervoor).
no offence hoor, maar de moraalridder uithangen voor een ongeschreven regel (want dat is het, er staat nergens een verbod, er staat nergens dat je iets verkeerd doet) kan ik wel begrijpen, maar als jij nog nooit uit eigenbelang iets hebt overtreden, kan ik je perfect begrijpen, maar jij bent eveneens een mens van vlees en bloed, mensen maken nu eenmaal fouten zo zal ook jij deze maken, bewust of onbewust. Dus als de TS mij vraagt hoe dat moet geef ik een mogelijkheid die niet tegen de geschreven regels ingaat, net zoals je op de autosnelweg rapper kan gaan rijden door je gaspedaal verder in te drukken, mag ook niet, maar jij vertelt het een ander toch ook?!!

even voor de duidelijkheid: ik heb zelf een premium account, haat zelf ook wachten, constant prutsen aan je Inet is ook niet de oplossing voor mij, liever iets betalen en tijd besparen dan daar aan prutsen :)

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Dat Rapidshare je niet expliciet verbiedt om via een Beglische provider je modem te resetten is natuurlijk logisch.
En of de TS in de gevangenis moet als ie het toch doet? Natuurlijk niet.
Maar iedereen, ook jij weet dat het eigelijk niet de bedoeling is/niet mag. En dat betekend dat er hier op GoT iig niet mee geholpen mag worden.

Verder is de regel in princiepe dat je niet binnen een uur meer dan xMB mag downloaden. Dus die 'overtreed 'je dan wel.

• jan_va
  • Niet online
correct :)

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-02 21:16
Niet de bedoeling op GoT.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.