[XP] Exploter.exe Traag als koude stroop

Pagina: 1
Acties:

• bbr
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-04-2025

bbr

Silence is but another sound

Topicstarter
Op de een of andere manier is mn windows explorer (filemanager, niet de browser) de laatste tijd echt vreselijk traag.

in het algemeen gebruik is alles prima.
world of warcraft draait zonder problem, en ook andere spellen no issues at all.

Als ik echter Explorer.exe start, dan duurt het 5-10 seconden na de eerste folder, voordat de volledige lijst aan folders op mn HD word getoont.
Als je daarna een folder opent, is het vaak wel weer ok.

heb dit probleem nooit eerder opgemerkt.

Zou het spyware, of een virus kunnen zijn, (Virusscanner Norton heeft niks kunnen vinden.)
of misschien een setting in het systeem / defrag of dergelijke waar ik naar zou moeten kijken?

Edit: typo in topic >_<

Listen to the voices in your head.

Verwijderd

Toevallig een netwerk map aangemaakt ?

[edit]Ghost21: Overdrijven is ook een vak, mijn voorkeur gaat ook niet naar Norton maar zo slecht is het nou ook weer niet.

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2006 16:55 ]

Verwijderd

virusscanner Norton zal ook nooit wat vinden, en mocht het unieke geval voorkomen dat ie t wel vindt, dan verwijdert hij het niet goed.

Schakel je virus scanner eens uit en kijk nog eens of ie traag is.

@blackspot, vind je ? Ik moet daarentegen wel zeggen de bedrijfsversie van Norton is een stuk beter, en vooral gaat beter om met resources

google's op HDtune voor een goede bench van je Hdd's

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2006 17:01 ]

Verwijderd

Kijk eens welk proces je cpu zo zwaar belast (via taakbeheer), en scan je pc eens met windows defender.
Verder benchmark je hardeschijf eens.

Ook kun je via hijackthis ff een logje maken en deze hier posten.
Kan zijn dat er een dubieus programma automatisch opstart

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2006 17:01 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 16:53:
virusscanner Norton zal ook nooit wat vinden, en mocht het unieke geval voorkomen dat ie t wel vindt, dan verwijdert hij het niet goed.

Schakel je virus scanner eens uit en kijk nog eens of ie traag is.

@blackspot, vind je ? Ik moet daarentegen wel zeggen de bedrijfsversie van Norton is een stuk beter, en vooral gaat beter om met resources

google's op HDtune voor een goede bench van je Hdd's
De bedrijfsversie van "Norton" heet Symantec.
Enja dat werkt erg goed ;)

• Henri
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-02 15:41
:o Ik had dat ook. Onderzoekje wees uit dat Alcohol 120 %de boosdoenert was. Hier stond nog een image togewezen die ik al van mijn schijf had verwijderd. Ik heb deze ge-unmount en alles werkte weer prima. Misschien een optie?

[ Voor 5% gewijzigd door Henri op 31-10-2006 17:14 . Reden: om even duidelijk te zijn he lol ]

Verwijderd

Damien schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 17:06:
Ik had dat ook. Onderzoekje wees uit dat Alcohol de boosdoenert was.
Tja...het maakt meer kapot dan je lief is...... :+

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 17:03:
[...]

De bedrijfsversie van "Norton" heet Symantec.
Enja dat werkt erg goed ;)
even volledig off topic, maar even iets rechtzetten(volgens mijn mening)

Symantec is de maker van "Norton" en de bedrijfsversie van Norton wordt nog steeds gewoon "norton" genoemd.. En is als virusscanner zijnde nog niet geweldig te noemen.. meer een beetje gemiddeld.

• nick_vh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-04-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 01:55:
[...]

even volledig off topic, maar even iets rechtzetten(volgens mijn mening)

Symantec is de maker van "Norton" en de bedrijfsversie van Norton wordt nog steeds gewoon "norton" genoemd.. En is als virusscanner zijnde nog niet geweldig te noemen.. meer een beetje gemiddeld.
// offtopic
Je hebt een punt dat de bedrijfseditie van 'Norton' niet symantec is.
Maar Symantec heeft 2 doelen

Norton voor de consument
Symantec Antivirus voor de bedrijven

dus ergens is de bedrijfseditie van 'Norton' wel symantec antivirus maar dat gaat te offtopic
en nota bene ik vind deze wel geweldig. Smaken verschillen nietwaar?

//ontopic
Probeer ook eens explorer af te sluiten in ctrl alt del en opnieuw te starten? Het kan ook zijn dat iets extra in je rechtermuisklikmenu je dwarsbomt. Is het in veilige modus ook zo? Zoniet kan je de hardware al kwijtschelden van enige problemen.

[ Voor 33% gewijzigd door nick_vh op 14-11-2006 02:17 ]

Pagina: 1