Toon posts:

[xp] Fax services, ontvangt niet alles.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem. Ik heb een pc waar een fax modem (pci) in hangt. Met deze modem wil ik faxen zenden en ontvangen.

Het verzenden van faxen geeft geen enkel probleem. Faxen komen netjes compleet aan, maakt niet uit op wat voor fax.

Bij het ontvangen van faxen gaat het mis. Als ik 8 pagina's van af een fax verstuur naar de pc komt maar een stuk of 5 aan. De fax zegt dat de verzending ok is en op de pc zegt fax console dat de fax goed is ontvangen, dit terwijl ze niet allemaal aankomen. Dit probleem doet zich alleen voor met een half jaar oude fax (Canon fax-L100). De andere oudere faxen die in het gebouw staan zijn geen problemen mee.

Ik heb al verschillende fax-modems geprobeerd. Zelfs heb ik een externe modem geprobeerd. Ook heb ik geprobeerd via een isdn centrale en via een gewone centrale faxen te ontvangen. Allemaal geven ze het zelfde resultaat. Ik moet wel zeggen dat de modems niet de nieuweste van de nieuwste zijn (jaartje of 3-5 oud).

De enigste manier hoe het wel goed gaat is als ik een siemens telefoon centrale gebruik als fax modem.

Het enigste wat ik nog niet geprobeerd heb is een splinter nieuwe fax-modem kopen en deze proberen, of dit nuttig is betwijfel ik aangezien volgensmij de modems niet meer ontwikkeld worden.

Heeft iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn?