Goedendag!
Ik heb een klein zoekbalkje op een website staan.. heel simpel, zoekbalkje, met rechts daarnaast een zoekknopje. dit staat in een tabelletje.. te weten:
nu wordt de TD gedefineerd als class="zoek" en in de stylesheet staat hij zo:
de content in de tabel (tekst, zoekbalk etc) wordt gedefineerd als class="zoekcontent" en staat er zo bij:
Nu wil het zo dat er boven en onder het zoekbalkje 1 pixel lijntje wordt getoond van de achtergrond afbeelding ( te weten zoek.png ).. van een afstandje lijkt het een zootje zwarte pixels maar als je inzoomt met paint zie je dat het de achtergrond afbeelding is...
hier een afbeelding, met linksbovenin de zoekbalk zoals je hem ziet op normale grootte, met daaronder de uitvergroting.. dat zwarte lijntje boven de zoekbalk hoort er ook niet, en hoort ook bij de afbeelding die gedefineerd wordt als achtergrond van de hoofdtabel...

ik heb geprobeerd te klooien met de classes.. het lag in ieder geval niet aan de harde html code, aangezien daar geen heights ofzo gedefineerd staan voor het tabelletje, in de stylesheet ook niet. De afbeeldingmaten zijn correct (en het heeft geen nut als ik de hoogte verander, het lijntje blijft staan..)
help?
Ik heb een klein zoekbalkje op een website staan.. heel simpel, zoekbalkje, met rechts daarnaast een zoekknopje. dit staat in een tabelletje.. te weten:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| <td class="zoek" height="82" width="149">
<div class="zoekcontent">
<table border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">
<tr>
<td class="tekstblok" valign="top"><form name="frmMultisearchCustom" id="frmMultisearchCustom" method="POST" onSubmit="return frmMultisearchCustom_submitIsOk()" action="/cms/publish/content/showpage.asp?pageid=5">
<table border="0" align="left" cellpadding="0" cellspacing="0" class="zoek">
<tr>
<td align="center" valign="center"> <input name="fld_metzoektermen" size="12" type="text" class="login" id="fld_metzoektermen"></td>
<td align="center" valign="center"><input name="Submit" type="image" src="/button.png" id="Submit" value="Zoek" class="buttonsearch"></td>
</tr>
</table> |
nu wordt de TD gedefineerd als class="zoek" en in de stylesheet staat hij zo:
code:
1
2
3
4
5
6
| .zoek {
background-image:
url('zoek.png');
background-repeat: no-repeat;
text-align: center;
} |
de content in de tabel (tekst, zoekbalk etc) wordt gedefineerd als class="zoekcontent" en staat er zo bij:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| .zoekcontent {
font-size: 9pt;
font-family: Verdana, Arial, 'sans-serif';
text-align: center;
padding-top: 20px;
line-height: 18pt;
} |
Nu wil het zo dat er boven en onder het zoekbalkje 1 pixel lijntje wordt getoond van de achtergrond afbeelding ( te weten zoek.png ).. van een afstandje lijkt het een zootje zwarte pixels maar als je inzoomt met paint zie je dat het de achtergrond afbeelding is...
hier een afbeelding, met linksbovenin de zoekbalk zoals je hem ziet op normale grootte, met daaronder de uitvergroting.. dat zwarte lijntje boven de zoekbalk hoort er ook niet, en hoort ook bij de afbeelding die gedefineerd wordt als achtergrond van de hoofdtabel...

ik heb geprobeerd te klooien met de classes.. het lag in ieder geval niet aan de harde html code, aangezien daar geen heights ofzo gedefineerd staan voor het tabelletje, in de stylesheet ook niet. De afbeeldingmaten zijn correct (en het heeft geen nut als ik de hoogte verander, het lijntje blijft staan..)
help?
[ Voor 6% gewijzigd door Thrilled op 01-11-2006 10:02 ]