Ik heb hier een active directory met alleen maar windows 2003 servers (clean install) hier wil ik dan een child domain onder hangen maar ik krijg steeds de volgende melding. Ik heb al een en ander gegoogled maar ik kom er echt niet meer uit. Wie kan mij wat hints geven om verder te komen
Verwijderd
Je hebt geen problemen met je infrastructure master en domain naming master? dns staat goed ingesteld?
edit: de server waarvan je een child domain wil maken hangt toch niet in het toplevel domain?
edit: de server waarvan je een child domain wil maken hangt toch niet in het toplevel domain?
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2006 17:32 ]
Als ik de foutmelding bekijk lijkt het erop dat je een W2K3 Server Domain Controller probeert te maken, in een nog niet voor Windows 2003 ge-prepped Windows 2000 Domain/Forest.
Zie ook: http://technet2.microsoft...aa734191033.mspx?mfr=true
Zie ook: http://technet2.microsoft...aa734191033.mspx?mfr=true
MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B
Wat heb je dan allemaal al geprobeerd om dit op te lossen? Ik mis namelijk een heleboel informatie in je topicstart.
Wat je bijvoorbeeld al hebt ondernomen qua zoeken en troubleshooting. netdiag, dcdiag errors? Eventlogs? Wat vond je in de MS kb?
Ik denk dat de nieuwe server R2 is, en je huidige domaincontrollers niet. dan krijg je namelijk deze error.
Wat je bijvoorbeeld al hebt ondernomen qua zoeken en troubleshooting. netdiag, dcdiag errors? Eventlogs? Wat vond je in de MS kb?
Ik denk dat de nieuwe server R2 is, en je huidige domaincontrollers niet. dan krijg je namelijk deze error.
Dezelfde error krijg je in een Windows 2000 domain waarin je een Windows 2003 server wil plaatsen.
Adprepp is een tool in de i386\tools directory:
addprep /forestprep en addprep /domainprep dienen uitgevoerd te worden voordat je de Windows 2003 server in het Windows 2000 domain kan joinen.
Wat voor een domain heb je?
Adprepp is een tool in de i386\tools directory:
addprep /forestprep en addprep /domainprep dienen uitgevoerd te worden voordat je de Windows 2003 server in het Windows 2000 domain kan joinen.
Wat voor een domain heb je?
Verwijderd
Kijk ook is even naar je Domain en Forest Functional levels zowel in AD Users & Computers als in AD Domains & Trusts. Die moet je op Windows 2003 Native hebben staan ....
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2006 21:15 ]
AD hoeft niet native te zijn voor child domains. Enne in de topicstart staat al dat er geen Windows 2000 in het spel is
De oplossing is ADprep, van de r2 cd2 op de schema master. Error message when you run the Active Directory Installation Wizard: "The version of the Active Directory schema of the source forest is not compatible with the version of Active Directory on this computer"
Laatste is inderdaad het geval? Valt het dan nog op te lossen?sanfranjake schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 18:24:
Wat heb je dan allemaal al geprobeerd om dit op te lossen? Ik mis namelijk een heleboel informatie in je topicstart.
Kijk eens naar het linkje wat Sanfranjake post.
MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B
Pagina: 1