Toon posts:

CSS in design view?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik bouw CSS websites zelf in dreamweaver, maar dan enkel in de code view.

Zijn er mensen hier die hun websites in CSS bouwen in de design view in dreamweaver
en die mij dan ook hiervan de voor en nadelen uit kunnen leggen?

Als het bouwen in de design view tijdbesparend is t.o.v. de code view, of als het vele malen beter is, dan zou ik hier graag meer over willen weten.

• storeman
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:13
CSS via design view is nooit precies zoals je het wilt hebben, dat is meer van: ik heb er geen verstand van en laat dreamweaver het maar oplossen.

Het wordt nooit echt netjes, classes en dergelijke gaat ie zelf bedenken, dus overzichtlijkheid is ook ver te zoeken. Daarbij zal DW niet altijd alle css code kennen.

Lekker blijven coden en laat DW maar hints geven, daar heb je tenminste wat aan.

"Chaos kan niet uit de hand lopen"

Verwijderd

Hmm toevallig net even uitgeprobeerd. Vind het zelf naar als hij direct mijn .css gaat aanpassen... ik hou er zelf namelijk van bij veel verschillende "regels" in het css document om op 1 regel alle waardes in te vullen... DW vind dit blijkbaar niet fijn, en past de "layout" van het css document aan:

Cascading Stylesheet:
1
.clasname { property: value; }

versus
Cascading Stylesheet:
1
2
3
.classname {
 property: values;
}

• Rowanov
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Rowanov

Kop eens wat anders...

Er is een hoop in te regelen qua layout van je code.

Persoonlijk zou ik het never nooit gebruiken, omdat DW in code-view al automatisch aanvult. De wizard vind ik zelfs, met mijn redelijke css kennis, verwarrend. De wizard is meer de "for dummies" benadering, maar ik betwijfel of je dan beter een idee hebt waar je mee bezig bent. Als je prima op de hoogte bent en je vind de wizard sneller werken en je format je code achteraf, is daar ook geen bezwaar tegen neem ik aan. Kortom, het is weer eens een kwestie van persoonlijke smaak en kunde, zoals zo vaak met zulk soort vraagstellingen :P

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind het goed om eens te kijken hoe anderen dit doen, vandaar mijn vraag. Ik ben nog steeds nieuwsgierig of er ervaren CSS-gebruikers zijn die de voorkeur geven aan designview in DW en ook hun reden(en) goed kunnen onderbouwen.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-02 14:19

André

Analytics dude

Ik maak mijn CSS door de pagina in Firefox te openen en dan de Edit CSS functie van de webdeveloper extensie te gebruiken. Zo kun je real time in de CSS wijzigen en zie je direct de veranderingen. Als ik dan klaar ben copy-paste ik de aangepast CSS in mijn stylesheet.

• Leedbek
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-01 16:44

Leedbek

Luuk Luchtloper

André schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 16:57:
Ik maak mijn CSS door de pagina in Firefox te openen en dan de Edit CSS functie van de webdeveloper extensie te gebruiken. Zo kun je real time in de CSS wijzigen en zie je direct de veranderingen. Als ik dan klaar ben copy-paste ik de aangepast CSS in mijn stylesheet.
Ik gebruik die extensie zelf ook, maar heb er nooit aan gedacht om op deze manier CSS te gaan aanpassen. Bedankt voor de tip, die ga ik zeker een keer gebruiken!

Klaar voor de steroorlogen?

Verwijderd

Ik gebruik gewoon notepad of een andere editor die het mij netjes in text laat editten, eventueel met highlighting (werkt wel lekker).

Verwijderd

Gebruik ook de code view in DW. Heb het heel even geprobeerd in de Design view maar werd er gek van toen ik mijn code steeds naar eigen smaak moest veranderen :P

Eigenlijk gebruik ik alleen DW omdat de regelnummers aangegeven worden. Wat wel een voordeel is dat je niet alles hoeft te typen soms even een attribuut uit het menuutje halen. typ,enter,typ,spatie,klik/enter,spatie,klik/enter.typ. Dus met die dropdown menuutjes werkt het wel sneller vind ik zelf.

Nu iets over die extensies. Ik heb wel gezocht naar een webdeveloper tool maar weet niet welke jullie gebruiken. Heb zelf alleen de DomInspector en de Html Validator(echt een uitkomst zie gelijk of de site die ik bezoek fouten of warnings heeft)

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:51

DizzyWeb

Ondertiteld

André schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 16:57:
Moet je niet na een zooi code geklopt te hebben even een nieuwe tab openen om even op w3c.org een property op te zoeken... want dan is ie alles gewoon kwijt :| Dat had ik dus vandeweek een aantal keer :| Dat zou ie gewoon moeten onthouden, doet ie dus niet. verder ideaal, dat het realtime is.

Verwijderd

Ik gebruik die realtime CSS-editor van FireFox ook weleens, maar meestal alleen om even snel iets te checken hoe bijvoorbeeld een bepaalde kleur staat ofzo. Want het is me namelijk weleens overkomen dat ik van alles had zitten editen en dat ik met m'n duffe kop de browser ging refreshen... alles weg :(.
Pagina: 1