Toon posts:

Waar zijn de Asus A8N-VMs gebleven?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik via PriceWatch ga zoeken op de A8N-VMs, dan zijn er zat hits naar verschillende shops (en verschijnt deze soms ook onder de hotlink).
Maar...
Ga ik nu bij diezelfde shops nu via hun webshop menu op zoek naar de A8N-VM, dan vind ik deze veelal niet terug. De versie die ik wel vind is de A8V-VM serie.
Dit geldt voor oa Yorcom, 1to0 en Informatique.

Wat is er met de nVidia 6100/6150 gebeurt? (dus de A8N-VM boards?)

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05:15
Is allemaal overgegaan naar socket AM2. Dit omdat de chipset verbonden is via Hypertransport en AM2 meer toekomst heeft S939.

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Niks. Behalve dan het feit dat socket 939 end-of-life is. Zoals Termi al zegt, gaat alles over naar socket AM2. En het feit dat de A8V-VM er nog wél is, kan een aantal redenen hebben. Misschien heeft de betreffende winkel nog voorraad of wordt dat moederbord beter verkocht. Hoewel ik me dat laatste bijna niet kan voorstellen, maar goed. :)

Maar ik zie bijvoorbeeld bij Azerty, Hardware Totaal en Hardware discount nog de A8N-VM CSM met nVidia 6150 chipset.

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-05 17:38
Er zullen vast nog een aantal distri's zijn die dit bord leveren, alleen is het voor de meeste winkels niet meer interessant om te verkopen aangezien S939 EOL is en er via normale wegen geen S939 CPU's meer te krijgen zijn.

Verwijderd

Topicstarter
_the_crow_ schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 17:05:
Niks. Behalve dan het feit dat socket 939 end-of-life is. Zoals Termi al zegt, gaat alles over naar socket AM2. En het feit dat de A8V-VM er nog wél is, kan een aantal redenen hebben. Misschien heeft de betreffende winkel nog voorraad of wordt dat moederbord beter verkocht. Hoewel ik me dat laatste bijna niet kan voorstellen, maar goed. :)

Maar ik zie bijvoorbeeld bij Azerty, Hardware Totaal en Hardware discount nog de A8N-VM CSM met nVidia 6150 chipset.
Jij ben er ook al ingetrapt :)
Zoals ik al zei: via Pricewatch krijg je inderdaad een hotlink, maar als je bij Azerty via de producten gaat zoeken vind je die dus niet.

• freggel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:43
Misschien dat het je helpt, bij de MyCom heb ik laatst een OEM A8N-VM op de kop getikt. Dit is dan wel een versie zonder driver cd, doos en kabels, maar ook wat goedkoper.

't Is een leuk bordje tbh, doet nu dienst in mijn servertje. Alleen moet je hem niet voor het aansturen van beeldschermen hoge resoluties gebruiken, dat ziet er niet echt mooi uit. (1680x1050 bijv.)

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Verwijderd schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 20:51:
Jij ben er ook al ingetrapt :)
Zoals ik al zei: via Pricewatch krijg je inderdaad een hotlink, maar als je bij Azerty via de producten gaat zoeken vind je die dus niet.
Late reactie. Excuses daarvoor.
Ik trap nergens in. Heb je op mijn links gedrukt? 1 van de 3 geeft nu een error, maar toen ik postte waren ze alle drie nog een link naar een A8N-VM moederbord. :)

edit:
Die van Azerty is een niet-gewiste pagina van hun site en hetzelfde verhaal over die van Hardware discount. Maar op het moment van schrijven waren ze er dus nog wel. Nu kan ik ze ook nergens meer vinden.

[ Voor 17% gewijzigd door _the_crow_ op 09-11-2006 12:30 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• Barry1989
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-10-2021
Ik heb dan ik nou al ongeveer 1 a 1.5 maand geleden een Asus A8V-VM gekocht ik omdat ik een goedkoop bordje zocht met onboard videokaart.

Toen ik het moederbord kreeg lukte het niet om windows xp te installeren. Er was een probleem met de On-Board Videokaart. Ik heb het RMA gedaan en azerty had het moederbord defect verklaard.

Nu denk 1 maand later heb ik het tussen haakjes nieuwe moederbord gekocht. Ik dacht nu eindelijk heb ik het probleem niet meer maar ik kreeg weer precies hetzelfde probleem. Ik baalde als een stekker en was ook wel boos. Je verwacht toch als je een fout moederbord krijgt en rma stuurt niet nog een keer een moederbord krijgt met precies dezelfe fout.

Nou lees ik dit topic en ik denk dat ze aan geen nieuw moederbord meer kunnen komen en dan maar de ouwe hebben teruggestuurd. Ik hoor ook vaag getik gelijk als je hem aanzet en het komt van het moederbord.

Hebben jullie dit ook

Barry
Pagina: 1