Toon posts:

Backup image Ghost 9

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou graag mijn boot.ini van windows XP willen aanpassen met een optie "Windows herstellen". De bedoeling is dat wanneer hier voor gekozen wordt mijn image wordt teruggezet.

Deze optie moet dan verwijzen naar de .exe van ghost en mijn image bestand, dus iets in de geest van:

"c:\ghost\ghost.exe / c:\backup\image.v2i"

Kan dit, bestaat dit. Kent iemand de exacte syntax?

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Dit heb ik pas ook al gezien dacht ik

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Op het moment dat de boot.ini gelezen wordt zit je toch niet in een DOS omgeving? De bootloader leest het ding, dus met een commando om Norton te starten kan hij weinig lijkt me.
dennus2006 schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 15:55:
Dit heb ik pas ook al gezien dacht ik
Wat wil je daarmee zeggen dan?

🖥️ | 🚗

• magiel
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:11
offtopic:
als je niets boeiend te melden heb, doe dat dan ook niet |:(

Met norton Ghost 9 kan dit naar mijn weten NIET. Ghost 9 is namelijk niet bootable, die conclusie trok ik toen ik er mee bezig was. Niet dat ik me er echt heel diep in verdiept heb, aangezien ik al een andere oplossing gevonden had.

norton Ghost 7.5 is namelijk wel bootable, en met een bat bestandje op een floppy kon ik booten, en in een menutje hiervan de image kiezen. Als je in je boot.ini weet aan te geven dat hij ghost.exe op moet starten, zoals je zelf al aangeeft, en de ghost.exe krijgt de syntax "image terugzetten" mee, zou dit moeten werken.

De precieze syntaxen weet ik helaas niet meer + dat ik dat floppy niet meer heb.

Wel zou ik een aparte partitie aanmaken waarop je de image zet. Mocht je C: schijf namelijk beschadigd zijn, kan je ook niet meer bij je image :+ .

Ook zou ik hiervoor niet je boot.ini gebruiken, wat als je bootsector + daarbij de boot.ini beschadigd, kan je alsnog niet je image gebruiken.

//edit:
MadMarky schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 15:59:
Op het moment dat de boot.ini gelezen wordt zit je toch niet in een DOS omgeving? De bootloader leest het ding, dus met een commando om Norton te starten kan hij weinig lijkt me.
Klopt :)

[ Voor 13% gewijzigd door magiel op 31-10-2006 16:03 ]

Ik wil het er _niet_ over hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Ghost 9 is wel bootable, wanneer ik van de cd boot gaat alles prima.

• magiel
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:11
nou nog op je cdtje aangeven waarvandaan hij de image moet halen en waar hij hem precies naar toe moet schrijven, mocht je het proces automatisch willen laten verlopen.

Maar als ghost 9.0 dus wel bootable is, moet klikken ook een oplossing zijn.

Ik wil het er _niet_ over hebben.

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Wat jij wil kan volgens mij niet (zoals hierboven al is aangegeven).

Een alternatieve oplossing kan dit zijn, waarvoor je Ghost 8 (compleet anders dan versie 9) gebruikt:
[Uitleg] Backup & restore CD maken met Ghost
Pagina: 1