Toon posts:

VPN voor meerdere gebruikers.

Pagina: 1
Acties:
  • 150 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Nog een post van mij ;)

Ik wou graag het volgende weten... Is het mogelijk om een VPN in te stellen voor meerdere gebruikers? Ik wil dus meerdere gebruikers verbinding laten maken met mijn Windows Server 2003 via een VPN verbinding. Het lukt mij wel voor 1 gebruiker, maar zodra de tweede gebruiker verbinding wil maken met mijn server, krijgt hij een foutmelding... Als de eerste gebruiker uitlogd, dan kan de tweede gebruiker gewoon weer verbinding maken.

Hoe komt dit en hoe los ik dit op?

Groeten,

Sead

Verwijderd

Ik heb hier de ervaring dat het fout gaat bij met name goedkope ADSL modems die geleverd worden door de providers. Ik heb een aantal lokaties zonder aansluiting op ons netwerk en als daarvandaan meer dan 1 iemand VPN probeert op te bouwen met onze hoofdlokatie dan gaat het niet goed.

Mijn vraag is dan ook, wat voor internet verbinding hangt ervoor met wat voor een modem?

Verwijderd

Topicstarter
Geen modem. LAN eigenlijk. Verschillende netwerken.

De clients zitten soms in een andere IP Range en Subnet. Vandaar dat ik een VPN wou opstellen zodat ze een verbinding kunnen maken met de server. Dan krijgen ze ook een toegewezen IP binnen de Subnet van de server.

Ik hoef geen inbelverbinding te maken met de server. Alles gaat via LAN. Allen wil ik dat de gebruikers tegelijkertijd in kunnen loggen. Dat kan blijkbaar niet of ik doe iets fout.

Je kan VPN ook via LAN instellen. Dat heb ik al gedaan. Ik heb de gebruikers aangemaakt en toegevoegd. Alleen zodra de eerste client verbinding maakt, dan kan niemand anders verbinding maken totdat de VPN verbinding met de eerste client is verbroken.

Verwijderd

Topicstarter
Is dit niet op te lossen in cominatie met IAS Radius op Windows Server 2003? Zo ja hoe moet dit?