Toon posts:

[access] rapport verzenden

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een accessapplicatie die wat rapportage verstuurt per email. In je code kun je enkele output formats opgeven zoals excell,rt, msdos, snp, html.
Bij al deze formats is het echter zo dat de layout van de rapportages niet overgenomen wordt, zoals bv grafieken).
Om het snp formaat te kunnen lezen heb je de office cd weer nodig om deze viewer te installeren.

Iemand een ander idee om toch de layout onaangetast door te mailen?

Verwijderd

Heb hetzelfde probleem gehad. Wellicht een API bestaande uit een pdf-printer die het bestand als PDF opslaat met een unieke naam waarna je met de standaard MAPI mailactie uit Access dit bestand verzend?!

Verwijderd

Topicstarter
Is de distiller van Acrobat iets wat jij bedoelt?

Dan moet het rapport "geprint" worden dmv de distiller en vervolgens ergens opgeslagen worden, Access verstuurd vervolgens het opgeslagen pdf document?

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 24-07 08:05

Boss

+1 Overgewaardeerd

Verwijderd schreef op woensdag 01 november 2006 @ 08:59:
Is de distiller van Acrobat iets wat jij bedoelt?

Dan moet het rapport "geprint" worden dmv de distiller en vervolgens ergens opgeslagen worden, Access verstuurd vervolgens het opgeslagen pdf document?
Dat kan op zich met iedere willekeurige (gratis) pdf printer :)

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb nu bullzip pdf printer geinstalleerd. Als ik nu handmatig de opdracht geef om een rapport te "printen" vanuit access gaat het goed. Het bullzip programma vraag waar en hoe het document opgeslagen moet worden. Dit gedeelte moet ik nu zien te automatiseren.

Tot nu toe heb ik dit:
Dim stDocName As String

stDocName = "het rapport"
DoCmd.OpenReport stDocName, acViewNormal

Het probleem is nu dat het bullzip programma een save as venster opent. Kan ik van dit venster gebruik maken in de code of moet hij op een een of andere manier onderdrukt worden.?

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-07 13:36
sendkeys "c:\temp\bestandsnaam.pdf" o.i.d.

Houdoe

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ik heb hem nu zover dat het document automatisch op een locatie op de c-schijf wordt opgeslagen. Ik probeer het bestand nu te verzenden, maar via de docmd.sendobject gaat dit niet lukken.

In excell heb ooit zoiets gebruikt:

Application.DisplayAlerts = False
ActiveWorkbook.SaveAs "bestand.xls"

Application.DisplayAlerts = True
ActiveWorkbook.SendMail "email@adres.nl", "abc", True

Application.Quit

Is er ook zoiets is access mogelijk?

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 24-07 08:05

Boss

+1 Overgewaardeerd

Je zal met het MAPI mail object of Outlook aan de slag moeten gaan. Zoek maar eens wat rond op mail versturen met Outlook via VBA.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Pagina: 1