Toon posts:

Myssterieuze netwerkkaart omzichtbaar onder netwerkadapterse

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan er slecht tegen om anderen om hulp te vragen maar ik zit nu al ZO LANG gefrustreerd met een pc te klooien (met, helaas, uiteindelijk een format tot gevolg... dit was trouwens ook nog een waar feest) dat ik het nu toch maar op geef. Voordat ik het hele ding het raam uitgooi.

Na format en winxp pro install vrolijk verder gegaan met het systeempje klaar maken voor gebruik.
Probleem is dus dat er onder de netwerkadapters alleen een firewire kaartje zichbaar is en niet mijn Sweex lw142 wireless pci netwerkkaart. Drivers van zowel de cd als van de website van de fabrikant geprobeerd. Hielp niet. Verschillende pci slots geprobeerd. Hielp niet.
Als de kaart goed geinstalleerd is staat hij onder netwerkadapters als: "NB 802.11g Wireless LAN Cardbus Adapter(3886)"
Wat ik zelf wel vreemd vond is dat wanneer ik met de add hardware wizard de kaart wou installen ik wel een sweex kaart kan selecteren en naar de driver (cd en download) kan wijzen maar dat er dan het volgende geinstalleerd wordt onder netwerkadapters: Sweex wifi LAN 140 nitro xm.
Compleet met dat schrale uitroeptekentje en een "code 10 cannot start"
Ik kan hiervoor geen netwerkverbinding aan maken.

Verwijderd

Steek de kaart eens in een ander schoon systeem dat nog nooit deze kaart heeft gehad en installeer dan eens de laatste drivers?